Az eső most is átírhatja a stratégiát

Vágólapra másolva!
2010.04.01. 17:58
null
A sepangi pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
Címkék
Nem sokat pihenhet a Formula–1 mezőnye: Ausztrália után egy héttel már Malajziában bőgnek fel a motorok. A 12. Malajziai Nagydíjon újabb izgalmas futamra van kilátás, ugyanis az időjárás ismét könnyen átírhatja az előzetes forgatókönyvet. A versenyhétvége előtt bemutatjuk a pályát.
Trulli az esős malajziai pályán
Trulli az esős malajziai pályán

2010-ben eddig gyakorlatilag két teljesen ellentétes futamot láthattak a Formula-1 szerelmesei: a Bahreini Nagydíj nem sok izgalmat tartogatott a nézőknek, ami után egyből fel is erősödött a szabályváltoztatásokat sürgetők tábora, az Ausztrál Nagydíj viszont elcsendesítette egy időre a kritikus hangokat.

Melbourne-ben ugyanis sokáig emlékezetes futamon végzett az első helyen a brit Jenson Button, mindebben persze nagy szerepe volt az időjárásnak is. Ha Ausztráliában ennyire át tudta írni a forgatókönyvet az eső, akkor mit mondjunk Malajziáról?

Az Egyenlítőtől 300 kilométerre fekvő Kuala Lumpur időjárása kiegyensúlyozott, minden hónapban 22 és 33 Celsius-fok között van az átlaghőmérséklet, és havonta legalább 13 nap esik az eső – áprilisban, a verseny idején 70 százalékos a csapadék esélye.

KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

Az előzetes meteorológiai jóslatok szerint ez a hétvége sem múlik el „égi áldás" nélkül, ami a tavalyi versenyt is jelentősen lerövidítette. Akkor minden idők harmadik legrövidebb versenyét rendezték Sepangban, csaknem egy óra után le kellett inteni a futamot, mert lehetetlenné vált az autózás. Ha viszont hamar eláll az eső, akkor a pálya gyorsan felszárad, 2004-ben például alig másfél kör kellett ehhez a verseny elején.

A 15 kanyarból álló sepangi pálya, amely a cél előtt két hosszabb egyenest is tartalmaz, kedvez az előzéseknek, így ha ehhez még hozzávesszük a várható esőt és a biztonsági autó bejövetelét, akkor könnyen a szezon egyik legizgalmasabb futamát láthatjuk.

Ami az esélyeket illeti, kérdés, hogy meddig tart a Red Bull és Sebastian Vettel előnye, már ami az időmérő edzésekre vonatkozik. A versenyeken eddig ugyanis nem jött ki a lépés a Red Bullnak, mindig közbeszólt egy váratlan hiba. A Ferrari, McLaren duóhoz pedig felzárkózhat a Mercedes is, Michael Schumacher legalábbis nemrég úgy nyilatkozott, hogy nincs messze a dobogós pozícióktól.

 EGY KÖR MARK WEBBERREL
 

 

SEPANG A SZÁMOK NYELVÉN
Első GP: 1999
Összes GP: 11
Leggyorsabb kör: Montoya (2004), 1:34.223
Pálya hossza: 5.543 km
Körök száma: 56
Versenytáv: 310.408 km
Kanyarok száma: 15
Időmérő kezdési idő: 2010. 04. 03, 10:00:00
Futam kezdési idő: 2010. 04. 04, 10:00:00
A 2009-es győztes: Jenson Button (Brawn), 1:55:30.622 óra
A 2009-es rajtelső: Jenson Button (Brawn), 1:35.181 perc
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (3)
Legfrissebb hírek

NB I: MTK Budapest–Ferencvárosi TC

Labdarúgó NB I
4 perce

A Nagymihály elleni döntetlennel indította a bajnokságot a Dunaszerdahely

Minden más foci
13 perce

Szuperliga: Radnik–Topolya

Minden más foci
13 perce

Hamilton: Elfogadhatatlan, hogy mindkét alkalommal kiestem a Q1-ben

F1
14 perce

Négygólos döntetlennel kezdődött meg a labdarúgó NB III idénye

Labdarúgó NB II
14 perce

Egy korszak véget ér? Új stadion építését tervezi a Napoli – hivatalos

Olasz labdarúgás
15 perce

Vívás: Magasra tettük a lécet – Szirmai Benedek

Egyéb egyéni
23 perce

Evezés: tizenkettedikként zárt a férfi négyes az U23-as vb-n

Utánpótlássport
42 perce
Ezek is érdekelhetik