A Ferrari ezután már a 2010-es autó fejlesztésére koncentrálna

Vágólapra másolva!
2009.06.27. 20:03
Nyolc futam ment eddig le a Formula–1 idei szezonjából, azonban a Ferrarinál már a következő évi modellt kezdenék el tervezni. Az olasz istálló jelenleg a negyedik helyen áll a konstruktőrök versenyében a Brawn, a Red Bull és a Toyota mögött, s különösen az első kettő előnye tűnik behozhatatlannak. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke ezért úgy látja, a csapat már elkezdhetné fejleszteni a jövő évi autót.
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának
Fotó: Action Images (archív)
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának
Fotó: Action Images (archív)
A Ferrarinál már a jövő évi modellre koncentrálnának

Az eddigi futamok azt mutatták, hogy az idei F60 fantázianevű Ferrari nem képes felvenni a versenyt a két Brawnnal és a két Red Bull-lal. Bár az utolsó alkalmakon már látszott némi felzárkózás, a győzelemért folytatott harcba nem igazán tudott beleszólni az olasz istálló két pilótája, Kimi Räikkönen és Felipe Massa.

Mivel eddig csupán egyszer tudott valamelyik ferraris felállni a dobogóra (Räikkönen Monacóban 3. helyen végzett), ezért a konstruktőri vb-pontversenyben is tetemes a maranellóiak lemaradása.

Di Montezemolo ezért azt javasolja, hogy sürgősen összpontosítsák erőforrásaikat a jövő évi modell tervezésére.

„Biztos vagyok benne, hogy tudunk még javulni a hátralévő versenyeken, de nagyon nehéz, ha nem éppen lehetetlen drasztikus fejlődést elérni tesztek nélkül. Egyik versenyről a másikra nem könnyű változtatni az autó főbb jellemzőin” – mondta Di Montezemolo.

„Bízom benne, hogy jobbak leszünk a következő versenyen, és aztán teljes erőnkkel a jövő évi, immáron KERS nélküli autóra koncentrálhatunk” – tette hozzá az elnök.

Di Montezemolo szerint a szezon elején még nem teljesen tisztázott szabályok (diffúzorügy) is döntő szerepet játszottak a Ferrari gyengélkedésében.

„Sajnos nem voltak egyértelműek a szabályok. A csapatok különbözőféleképpen értelmezték az előírásokat, a Ferrari, a McLaren és a Renault hasonlóan, emiatt nem voltunk olyan versenyképesek, mint azelőtt. Ezért is küzdöttünk, hogy a szabályok következetesek és egyértelműek legyenek. Mi KERS-szel csináltuk meg az autót, ez nagyobb súlyt eredményezett, míg sok más csapat nem használt KERS-t. Ha a szövetség komolyan gondolja a KERS-t, akkor annak egyformának kell lennie mindenkinél, így eljött az idő, hogy visszatérjünk a tiszta szabályokhoz” – zárta mondandóját Di Montezemolo.
Legfrissebb hírek

F1 75: Ferrari-csapatutasítás döntött a vb-címről a tragédiák évében

F1
20 perce

Kiderült, milyen irányelvek mentén büntet az FIA az F1-ben

F1
1 órája

F1 75: Fangio az utolsó győzelméért az életét is kockára tette

F1
Tegnap, 12:22

F1 75: Peter Collins a saját vb-esélyét feláldozva adta át Ferrariját Fangiónak

F1
2025.06.24. 11:04

Norris és Leclerc sem ül autóba az Osztrák Nagydíj nyitányán

F1
2025.06.23. 14:04

Bottas sokat sejtető videót tett közzé – hamarosan érkezik a Cadillac bejelentése?

F1
2025.06.23. 13:27

F1 75: Stirling Moss nyerte a Fangio elleni Mercedes-csatát Angliában

F1
2025.06.23. 12:30

F1 75: Fangio első hazai győzelme a Ferrari sikertelen óvása után

F1
2025.06.22. 12:01
Ezek is érdekelhetik