Fotó: Reuters
Vettel második futamgyőzelmét ünnepelhette idén
Fotó: Reuters
Vettel második futamgyőzelmét ünnepelhette idén
Száraz pálya várta a pilótákat, az aszfalt hőmérséklete pedig 24 Celsius-fok volt, ami egyértelműen a Red Bullnak kedvezett. Ez rögtön az első körökben látszódott is.
Az első három helyről rajtoló Vettel, Barrichello és Webber megtartotta pozícióját a rajt után, Button és Trulli viszont egyaránt három helyet esett vissza. Räikkönennek és Hamiltonnak ellenben remekül sikerültek a 60 körös verseny első kilométerei, öt-öt helyet javítottak az időmérőn elért 9., illetve 19. helyükhöz viszonyítva.
A McLaren pilótája egy másik világbajnokkal, Alonsóval csatázott, majd jó angolként, mintegy Wimbledonra hangolva, látogatást tett a füvön, ennek következtében Kubica elment mellette.
Az élen a saját, igen gyors tempójában haladó Vettel fokozatosan növelte előnyét, körönként mintegy másfél másodpercet vert a mezőnyre. Ami nem sikerült Webbernek a pályán, az sikerült a „boxban”. Az ausztrál versenyző az első kiállások után ugyanis Barrichello elé ért vissza, így a 21. kör után már a két Red Bull haladt az élen.
Vettel vezető pozícióját nem fenyegette nagy veszély, csapattársa 21 másodperccel lemaradva követte őt, míg Barrichello hátránya 6 másodperc volt Webber mögött. Őket Rosberg, Massa, Trulli, Räikkönen és Button követte. Hamilton és Alonso eközben az igen előkelő 16. helyért vívott ádáz küzdelmet…
Barrichellónak egyre inkább hátrafelé kellett figyelnie, mivel Rosberg vészesen közelített hozzá, a németet pedig Massa vette üldözőbe. A 38. körben véget ért Kovalainen amúgy sem fényes versenye, csekély vigasz lehet számára, hogy az autójába hátulról belemenő, ezzel a McLarent használhatatlanná tevő Bourdais sem folytathatta a küzdelmet.
MOSLEY SZERINT MÁR NEM TART SOKÁIG A VITA A CSAPATOKKAL
A verseny egyik hőse mindenképpen Massa volt, aki a 11. helyről indult, és a 4. helyen ért célba.
A vezető trió összetétele és sorrendje már nem változott a leintésig, így kettős Red Bull-győzelem született, Vettel és Webber mögött Barrichello szerezte meg a harmadik helyet.
Button a hatodik helyen ért célba, azaz továbbra is várnia kell első, hazai pályán elért dobogós helyezésére.
Kilenc évvel ezelőtt a bontásra ítélt Wembley utolsó mérkőzésén a német labdarúgó-válogatott 1–0-ra megverte a házigazda angolokat, most pedig elvileg egy másik legendás angol pálya is német győzelemmel búcsúzott a nagyérdeműtől. Azért csak elvileg, mert a hírek szerint a doningtoni pálya (ahol 2010-től sor kerülne a Brit Nagydíjra) F1-re való alkalmassá tételéhez 80 millió fontra lenne szükség, ám a lehetséges befektetők a sportág szakadásától tartva vonakodnak részt venni a projektben.
FORMULA–1, BRIT NAGYDÍJ
NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:22:49.328 óra |
2. Webber | Red Bull-Renault | +15.188 másodperc hátrány |
3. Barrichello | Brawn-Mercedes | +41.175 |
4. Massa | Ferrari | +45.043 |
5. Rosberg | Williams-Toyota | +45.915 |
6. Button | Brawn-Mercedes | +46.285 |
7. Trulli | Toyota | +1:08.307 perc hátrány |
8. Räikkönen | Ferrari | +1:09.622 |
9. Glock | Toyota | +1:09.823 |
10. Fisichella | Force India-Mercedes | +1:11.522 |
11. Nakadzsima | Williams-Toyota | +1:14.023 |
12. Piquet | Renault | +1 kör |
13. Kubica | BMW | +1 kör |
14. Alonso | Renault | +1 kör |
15. Heidfeld | BMW Sauber | +1 kör |
16. Hamilton | McLaren-Mercedes | +1 kör |
17. Sutil | Force India-Mercedes | +1 kör |
18. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:20.735
Nem értek célba Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
Kovalainen | McLaren-Mercedes |
AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
1. | Button | 64 |
2. | Barrichello | 41 |
3. | Vettel | 39 |
4. | Webber | 35.5 |
5. | Trulli | 21.5 |
6. | Massa | 16 |
7. | Rosberg | 15.5 |
8. | Glock | 13 |
9. | Alonso | 11 |
10. | Räikkönen | 10 |
11. | Hamilton | 9 |
12. | Heidfeld | 6 |
13. | Kovalainen | 4 |
14. | Buemi | 3 |
15. | Kubica | 2 |
16. | Bourdais | 2 |
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1. | Brawn-Mercedes | 105 |
2. | Red Bull-Renault | 74.5 |
3. | Toyota | 34.5 |
4. | Ferrari | 26 |
5. | Williams-Toyota | 15.5 |
6. | McLaren-Mercedes | 13 |
7. | Renault | 11 |
8. | BMW-Sauber | 8 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 5 |