Fotó: Action Images (archív)
Egy Brabham a Brabhamben: David, az alapító Jack legfiatalabb fia az 1990-es San Marinói Nagydíjon
Fotó: Action Images (archív)
Egy Brabham a Brabhamben: David, az alapító Jack legfiatalabb fia az 1990-es San Marinói Nagydíjon
A KÉT CSAPAT
BRABHAM- Első verseny: 1962, Német Nagydíj
- Utolsó verseny: 1992, Magyar Nagydíj
- Versenyek: 402
- Egyéni vb-címek: 4
- Konstruktőri vb-címek: 2
- Győzelmek: 35
MARCH- Első verseny: 1970, Dél-Afrikai Nagydíj
- Utolsó verseny: 1992, Ausztrál Nagydíj
- Versenyek: 207
- Győzelmek: 3
Sok a (viszonylag) ismeretlen jelentkező a 2010-es Formula–1-es világbajnokságra: az FIA-nek nem lesz könnyű dolga június 12-i döntése előtt. Két, a száguldó cirkuszban nagyon jól hangzó név azonban van a listán: a March és a – svájci sajtóértesülések szerint jelentkezését német licenccel beadó – Brabham.
A két istálló közül a Marchnak kevésbé patinás a múltja: a csapatot 1969-ben többek között Max Mosley pénzügyi segítségével alapították. Az istálló a Tyrrell-lel együttműködve Jackie Stewart alá adta az autót 1970-ben, majd nagy nevek sora versenyzett Marchban: Ronnie Peterson, Niki Lauda vagy Vittorio Brambilla is a volán mögé ült.
Több megszakítás után a nyolcvanas évek végén indított új Formula–1-es projektet a csapat, Ivan Capelli és Mauricio Gugelmin pedig több jó eredményt is elért az égszínkék autókkal. A turbókorszak végén a March volt az egyetlen autó, mely szívómotorral vezetni tudott egy versenyben – Adrian Newey szenzációs munkát végzett. A csapat később Leyton House néven futott, majd 1993-ra elfogyott a pénz – most jöhet a következő próbálkozás.
Hivatalos megerősítés még nem érkezett, de a svájci Motorsport Aktuell szaklap úgy tudja, a Brabham istálló – Bernie Ecclestone egykori csapata – is beadta jelentkezését.
A legendás hírnevű csapat 1962 és 1992 között versenyzett a Formula–1-ben, versenyzői négy egyéni világbajnoki (az alapító Jack Brabham, Denis Hulme és kétszer Nelson Piquet révén) és két konstruktőri világbajnoki címet szereztek. A név tulajdonosa jelenleg a német Franz Hilmer, akinek van mire építkeznie – ő vásárolta fel ugyanis a Super Aguri istálló felszerelésének jó részét annak megszűnése után, ráadásul a japán csapat több munkatársát is „szerződtette”.