Fotó: Action Images
Rosberg és a Williams ismét jó volt a szabadedzésen
Fotó: Action Images
Rosberg és a Williams ismét jó volt a szabadedzésen
Az eheti jogi körök után (a Ferrari keresetét az FIA ellen visszautasította a párizsi bíróság) jöhetett a valódi körözés is: szokás szerint a csütörtöki szabadedzésekkel indult a Monacói Nagydíj.
Fotó: Action Images
Eddig jók: Hamilton és a McLaren elégedett lehet
2. SZABADEDZÉSA délutáni tréninget a csapatok keményebb keverékű gumikkal kezdték, így nem meglepő, hogy 1:19 körüli időket mentek a pilóták.
Az első látványosságot Robert Kubica szolgáltatta, miután tönkrement BMW-je motorja első mért körében a Sainte Devote kijárata után, így aztán intenzív sárga zászló-lengetésbe kezdhettek a versenybírók.
Fokozatosan váltottak puhább gumikra a versenyzők, az idők is javultak: előbb Rosberg állt az élre, majd Kovalainen, a délelőtt még nagyon lassú Toyoták is sokkal gyorsabbak lettek.
A szabadedzés felénél Lewis Hamilton állt az élre (1:16.520), őt Räikkönen, Massa, a délelőtti első Barrichello, Kovalainen és Alonso követte – mondhatni erősen 2008-as képet mutatott az élmezőny. A két Red Bull közül sokáig csak Vettel jött ki, Webber reggel az autójára panaszkodott, így valószínűleg azon dolgoztak a szerelők.
Negyven perccel a zárás előtt Alonso és Barrichello „csapódott be” Hamilton és Räikkönen közé, Webber pedig első mért körével a középmezőnybe került. Hamarosan Massa vette át a vezetést, egy tizedre megközelítve az 1:16-os határt, pedig még csak nem is volt tökéletes a köre: megcsúszott a Mirabeau-ba bemenetnél.
A 2009-ben megszokott világrendet Barrichello állította vissza, aki négy tizeddel autózott jobb időt a brazilnál, ráadásul Kovalainen bejött mögé a második helyre. Jenson Button a hetedik helyen állt, de több mint hét tized lemaradással csapattársa mögött.
Húsz perccel a kockás zászló előtt Rosberg jött föl a második helyre, igaz, a Williams kevés benzinnel körözött. A hajrára aztán a legjobbak már 1:15-ös időket mentek: előbb Hamilton, majd Rosberg vette át az első helyet, Barrichello és Massa előtt. Button a zárás előtt három perccel a negyedik helyre jött fel.
Az utolsó pillanatokban mindenki próbálkozott még ideje javításával, de Rosberg és Bourdais is kisebbet hibázott, az eredmény pedig már nem változott: Nico Rosberg volt a leggyorsabb, Hamilton, Barrichello, Button, Massa és Vettel előtt.
1. SZABADEDZÉSA tréning elején a Ferrarik domináltak (ha már a tárgyalóteremben nem ment, a pályán illene valamit mutatni…), Massa és Räikkönen az elsők között tudta 1:20 alá szorítani köridejét, Timo Glockkal együtt.
A világbajnoki pontversenyt vezető Jenson Button gyorsan megközelítette az 1:19-et is, igaz, ekkor már Massa 1:18.950-nél tartott, így aztán a Brawn GP pilótájának eredménye csak a második helyre volt jó. Lewis Hamilton első mért körével 1:20 alá ment, de messze volt a Massa-Button duótól, viszont Nico Rosberg igen jó időt repesztett a Williamsszel.
Háromnegyed órával a szabadedzés vége előtt Hamilton javított és a legjobb időt autózta, őt Webber, Barrichello, Rosberg, Alonso és Massa követte. A BMW-sek az edzés addigi részét azzal töltötték, hogy szerelték az autókat, Heidfeldnek az első fékjeivel akadt probléma.
Amikor aztán kijöttek, Heidfeld a 19., Kubica a 20. helyre volt jó, tehát valami továbbra sincs rendben az istállónál… A lengyel pilóta egyenesen katasztrofálisnak nevezte autóját, bár a végére legalább a sereghajtó helyről elkerült, így a mezőnyt a Toyoták zárták.
Fél órával a tréning zárása előtt ismét benépesült a pálya, Vettel Red Bullja kissé elfüstölt, Massa feljött Hamilton mögé, Barrichello viszont „villantott”, és 1:17.189-es körrel az élre állt. Az utolsó percekben a nagy forgalom miatt már csak Kovalainen tudott javítani, így az első ötbe bekerült mindkét Ferrari és McLaren is. Ebben a szezonban nem ehhez voltunk hozzászokva...
2. SZABADEDZÉS 1. Rosberg | Williams-Toyota | 1:15.243 | | 45 |
2. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:15.445 | + 0.202 | 34 |
3. Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:15.590 | + 0.347 | 40 |
4. Button | Brawn-Mercedes | 1:15.774 | + 0.531 | 35 |
5. Massa | Ferrari | 1:15.832 | + 0.589 | 41 |
6. Vettel | Red Bull-Renault | 1:15.847 | + 0.604 | 33 |
7. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:15.984 | + 0.741 | 44 |
8. Räikkönen | Ferrari | 1:15.985 | + 0.742 | 42 |
9. Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:16.260 | + 1.017 | 42 |
10. Piquet | Renault | 1:16.286 | + 1.043 | 42 |
11. Alonso | Renault | 1:16.552 | + 1.309 | 38 |
12. Webber | Red Bull-Renault | 1:16.579 | + 1.336 | 27 |
13. Sutil | Force India-Mercedes | 1:16.675 | + 1.432 | 37 |
14. Trulli | Toyota | 1:16.915 | + 1.672 | 42 |
15. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.983 | + 1.740 | 47 |
16. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.052 | + 1.809 | 47 |
17. Heidfeld | BMW | 1:17.109 | + 1.866 | 39 |
18. Glock | Toyota | 1:17.207 | + 1.964 | 44 |
19. Fisichella | Force India-Mercedes | 1:17.504 | + 2.261 | 44 |
20. Kubica | BMW | nincs mért kör | | 2 |
FORMULA–1 MONACÓI NAGYDÍJ
1. SZABADEDZÉS 1. | Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:17.189 | |
2. | Massa | Ferrari | 1:17.499 | |
3. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:17.578 | |
4. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:17.686 | |
5. | Räikkönen | Ferrari | 1:17.839 | |
6. | Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:18.000 | |
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:18.024 | |
8. | Button | Brawn-Mercedes | 1:18.088 | |
9. | Alonso | Renault | 1:18.283 | |
10. | Webber | Red Bull-Renault | 1:18.348 | |
11. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.927 | |
12. | Piquet | Renault | 1:19.204 | |
13. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:19.233 | |
14. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.255 | |
15. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1:19.534 | |
16. | Kubica | BMW | 1:19.560 | |
17. | Heidfeld | BMW | 1:19.579 | |
18. | Sutil | Force India-Mercedes | 1:19.600 | |
19. | Glock | Toyota | 1:19.783 | |
20. | Trulli | Toyota | 1:19.831 | |