Fotó: Action Images (archív)
Button idei három futamgyőzelme mellett a sapkának is örül
Fotó: Action Images (archív)
Button idei három futamgyőzelme mellett a sapkának is örül
A sapka csak egyike azon intézkedéseknek, amelyet az FIA az érdekében léptet életbe, hogy felrázza az F1 mezőnyét. A tervek szerint például jövőre hosszú idő után ismét 26 autó állhat majd rajthoz egy-egy versenyen.
„A gyártóknak és a nagyobb csapatoknak biztos nem lesz örömére a dolog, de azt hiszem, hogy a kisebb csapatoknak, mint amilyen a mi Brawn istállónk is, szüksége lesz a költségvetési sapkára a jövőben. A Formula–1-nek a mostani időkben ilyen úton kell haladnia” – fogalmazott Button.
A Formula–1-ben hosszú éveken keresztül a gyári csapatok domináltak, ám ezek most jobbára szenvednek a gazdasági válság miatt – a Honda például tavaly decemberben ki is szállt a sportágból.
„A nem gyári csapatoknak pont erre, egy ilyen sapkára van szükségük – mondta a Brawn istálló pilótája. – Mi, a Williams, és még jó néhány kis csapat érthetően boldogan fogadta ezt a döntést.
Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy akad olyan csapat, amelynek most is 160 millió font az éves költségvetése, így érthető, hogy a „nagyok” attól tartanak, az F1 mezőnye hamarosan két osztályra bomlik.
„Olyan szabályokat kellene hozni, amellyel elkerülhető a Formula–1-es mezőny két részre szakadása, legyen ez a költségvetési sapka bevezetésével, vagy anélkül” – jelentette ki Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője.
Azon csapatok, amelyek a sapkát választják, nagyobb technikai szabadságot kapnak és korlátlanul tesztelhetnek az idény folyamán. Mindemellett az FIA bejelentése értelmében az újonnan induló csapatok a sapka választásakor egy tíz millió fontos támogatást is kapnak.
Ezzel próbálják meg elérni a mezőny bővítését, és a jelek szerint sikerrel is járnak. Korábban ugyanis már az Aston Martin és a Lola is jelezte szívesen indítana csapatot a Formula–1-ben.
„Az új szabályokkal ott a lehetőségünk, hogy egy üzletileg kifizetődő és sportszempontból versenyképes csapatot építsünk fel és szerepeltessünk a Formula–1-ben, amelynek a költségvetése sem emészt fel irdatlan összegeket” – fogalmazott David Richards, az Aston Martin és a Prodrive elnöke.