Jenson Button nyerte meg a kaotikus Malajziai Nagydíjat

Vágólapra másolva!
2009.04.05. 12:55
Címkék
A 2009-es Formula–1-es versenysorozat második nagydíját, a Malajziai GP-t is a brit Jenson Button nyerte meg, ám mivel a 32. körben piros zászlóval leintették a nagydíjat, nem teljesítették a táv 75%-át, így a pontszámokat elfelezték, és a győztes csak öt ponttal gazdagodott. Az 1991-es Ausztrál Nagydíj óta először került sor pontfelezésre.
Jenson Button (jobbra) az idei második nagydíjat is megnyerte.
Fotók: Reuters
Jenson Button (jobbra) az idei második nagydíjat is megnyerte.
Jenson Button (jobbra) az idei második nagydíjat is megnyerte.
Fotók: Reuters
Jenson Button (jobbra) az idei második nagydíjat is megnyerte.


Felhős időben, ám eső nélkül rajtolt el a mezőny. A BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica már a felvezető körben jelezte, hogy autójával valami nincs rendben, a rajtrácsról még nehezen elindult, ám a második körben megadta magát a BMW motorja.

A rajt a pole-ból induló Jenson Button számára sem sikerült jól, a Brawn GP pilótája az első kanyar után már csak negyedik volt, ellentétben a negyedik helyről parádésan rajtoló német Nico Rosberggel, aki az első helyen fordult, és a kilencedik helyről a harmadikra feljövő spanyol Fernando Alonsóval. Kettejük között a második helyét megtartó Jarno Trulli haladt.

Alonso Renault-ja azonban a mögötte autózóknál sokkal nehezebb volt, így bár sokáig jól tartotta magát, Button, Rubens Barrichello, Kimi Räikkönen és Mark Webber is megelőzte.

A 14. körben jegyezhettük fel az első szervizelést, Rosberg állt ki az élről, a negyedik helyre érkezett vissza Trulli, Button és Barrichello mögé. Egy körrel később elkezdtek megjelenni az esőfelhők, ám hét körig még nem esett.

Ezen időszak alatt Trulli, Button és Barrichello is kiment a boxba, a tankolások és kerékcserék után Button állt az élre. Kimi Räikkönennél kockáztatott a Ferrari, és felrakta az esőgumit, ám ezzel 20 másodperccel volt lassabb a többieknél.

A 21. körben elkezdett esni az eső, Fernando Alonso kicsúszott a pályáról, de még vissza tudott jönni a fűről, és a nagy többséggel együtt felrakatta az esőgumikat.

Velük ellentétben Timo Glock Toyotájára az intermediate gumikat rakták fel, amivel körbeautózta a mezőnyt, és a 29. körben már vezetett.

Ekkorra már mindenki felrakta az intermediateket, látva, hogy az eső enyhült, és azzal jobban lehet haladni, amikor a 30. körben Glock kijött extrém esőgumikért, mert az eső ismét rákezdett.

A nagy kavarodásban a 31. körben kiesett Sebastian Vettel, majd Button három kör alatt másodszor váltott gumikat, de még így is vissza tudott jönni Glock elé, mivel a másodjára már csak nagyon kevés üzemanyagot kapott, így gyorsabban tudtak végezni.

A 31. körben a rettentően heves esőzés miatt bejött a safety car, amely mögött Button, Glock, Heidfeld, Trulli, Barrichello, Hamilton, Rosberg, Webber volt sorrend, majd mivel az autók vezethetetlenek voltak, a 32. körben piros zászlóval leállították a versenyt.

A versenyóra közben járt, és a pilóták azt remélték, hogy nem indítják újra a versenyt.

„Nem látni semmit. Olyan mennyiségű víz van a pályán, ami roppant veszélyessé teszi. Ha újraindul a verseny, könnyen belefuthatunk egy súlyos balesetbe, szóval reménykedjünk, hogy nem teszik meg” – közölte Fernando Alonso a BBC riporterével.

Emellett Mark Webber, a pilótaszakszervezet egyik vezetője azért lobbizott, hogy a sötétedésre hivatkozva ne induljanak el a pilóták.

Újraindításra már nem került sor, a szabályok értelmében az utolsó teljes kört vették a hivatalos végeredménynek, ami alapján Button, Heidfeld, Glock, Trulli, Barrichello, Webber, Hamilton és Rosberg szereztek pontot – de csak a felét a teljes pontszámnak, mivel nem teljesítették a versenytáv 75 százalékát.

A MALAJZIAI NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRRE | VIDEÓ A RAJTRÓL

A DOBOGÓSOK MONDTÁK

JENSON BUTTON
Teljesen bolond futam volt, rosszul rajtoltam, és visszaestem a negyedik helyre. Jó tempót diktáltam és sikerült feljönnöm az élre. Amikor elkezdett esni az eső felraktuk az extrém esőgumikat, ezek nem működtek, ezért felraktuk az intermediate-eket, azzal mentem egy jó kört, majd vissza kellett rakni az extrémeket. A körülmények szörnyűek voltak, de a csapatom nagyszerű munkát végzett, szeretnék külön köszönetet mondani a versenymérnökömnek.

NICK HEIDFELD
Nagyon nehéz verseny volt. Sikerült megfelelő gumit választanom, mindössze kétszáz méterrel a boksz előtt döntöttük el végül, hogy melyiket rakjuk fel. Amikor bejött a safety car akkor már csak lépésekben lehetett haladni, de így is megpördültek páran. A leintés után azt mondták, hogy lehet, hogy a negyedik helyről indulhatok csak újra, szóval elég zavaros volt.

TIMO GLOCK
Zűrös verseny volt. Küzdöttünk az elején, kipörögtek a kerekeim, és így Kimi Räikkönen vagy Fernando Alonso is el tudott menni mellettem. Utána a forgalom is bajos volt, nehezen tudtam előreverekedni magam. Amikor Felipe Massa kijött extrém esőgumiért, akkor tudtam, hogy hamar el fogja használni, ezért az intermediate-eket rakattam fel, amivel nagyszerűen tudtam haladni. Amikor a safety car bejött, akkor kicsit lassítottam, vigyáztam a gumijaimra, aztán mondták, hogy Jenson Button visszajött elém, így csak második vagyok, utána meg szóltak, hogy Nick Heidfeld is előttem van, így a harmadik.

MALAJZIAI NAGYDÍJ

NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. Button Brawn-Mercedes 1:10:59.092
2. Heidfeld BMW Sauber + 22.722
3. Glock Toyota + 23.513
4. Trulli Toyota + 46.173
5. Barrichello Brawn-Mercedes + 47.360
6. Webber Red Bull-Renault + 52.333
7. Hamilton McLaren-Mercedes + 60.733
8. Rosberg Williams-Toyota + 71.576
9. Massa Ferrari + 76.932
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari + 102.164
11. Alonso Renault + 1 kör
12. Nakajima Williams-Toyota +1 kör
13. Piquet Renault +1 kör
14. Raikkonen Ferrari +1 kör
15. Vettel Red Bull-Renault +1 kör
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari +1 kör
17. Sutil Force India-Mercedes +1 kör
18. Fisichella Force India-Mercedes +2 kör

NEM ÉRTEK CÉLBA
Kubica BMW Sauber 1 kör
Kovalainen McLaren-Mercedes 0

AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
1. Button 15
2. Barrichello 10
3. Trulli 8.5
4. Glock 8
5. Alonso 4
6. Heidfeld 4
7. Rosberg 3.5
8. Buemi 2
9. Webber 1.5
10. Bourdais 1
11. Hamilton 1

A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1. Brawn-Mercedes 25
2. Toyota 16.5
3. Renault 4
4. BMW-Sauber 4
5. Williams-Toyota 3.5
6. Toro Rosso-Ferrari 3
7. Red Bull-Renault 1.5
8. McLaren-Mercedes 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik