Reuters
Hamarosan feloszlik a triumvirátus?
Reuters
Hamarosan feloszlik a triumvirátus?
A nagy horderejű változtatás eredményeként az eddigi technikai igazgató, Mario Almondo a jövőben operatív igazgató lesz, míg helyére Aldo Costa került, aki korábban a karosszéria tervezéséért és a különböző fejlesztésekért felelős osztályt vezette. Gilles Simon a Ferrari motorjait fejlesztő részleg vezetője lett.
Jean Todt a tavalyi szezon végéig csapatfőnökként tevékenykedett, majd vezérigazgatóvá nevezték ki. Ehhez a munkakörhöz tartozott a Gestione Sportiva irányítása is, vagyis a szakember nem szakadt el a Formula-1-től.
A Michael Schumacher által fémjelzett sikerkorszak vezetőnek többsége azonban az elmúlt tizenkét hónapban már nem dolgoztak a Ferrariért. A kémbotrányba keveredett Nigel Stepneyt elküldték Maranellóból, míg a korábbi technikai igazgató, Ross Brawn szabadságot vett ki erre a szezonra. Hétfőn azonban robbant a bomba, kiderült, hogy az angol szakember a Ferrari helyett a jövőben a Hondáért dolgozik, vagyis nem tér vissza.
Jean Todt személyére nem tért ki a Ferrari hétfői tájékoztatása, de gyanítható, rövidesen ezt is megtudjuk. Ha mennie kell, akkor elhárul a legnagyobb akadály Fernando Alonso leigazolása elől, sőt, nyilvánvalóan meginog Felipe Massa pozíciója is. A brazil versenyző ugyanis a Todt-család oltalmát élvezi, Nicolas Todt, a Ferrari vezérigazgatójának fia egyengeti az útját.
Köztudott, Luca di Montezemolo Ferrari-elnök rajong Alonsóért, emiatt többször vitába keveredett Todttal. A mostani struktúraváltással a vezérigazgatót gyakorlatilag kiiktatták az F-1es mindennapokból, így most már nincs különösebb ellenzője a spanyol sztár megszerzésének. Maga a kétszeres világbajnok hivatalosan nem beszélt maranellói szerepvállalásáról, de az utóbbi időkben erre utaló nyilatkozatokat tett…