Az időjárási előrejelzések tökéletesnek bizonyultak: a „várt” eső éppen a felvezető kör kezdetén érkezett meg a sanghaji pályára. A versenyzők gond nélkül foglalták el rajtpozíciójukat, igaz az ég még „nem szakadt le”.
A startnál az élről kezdő Hamilton simán megőrizte helyét, míg Alonso keményen támadta a harmadik helyen haladó Massát. A kétszeres világbajnok spanyol klasszis megelőzte brazil riválisát, de hamarosan visszaadta a helyet a hatodik kanyar után, amikor a Ferrari pilótája került belső ívre. A rajt legnagyobb vesztese a hatodik helyről kezdő Ralf Schumacher volt, aki megpördült és visszaesett a mezőny végére.
Az élen száguldó Hamilton pokoli tempót diktált az első néhány körben, folyamatosan növelte előnyét a közvetlen riválisokkal szemben, így alaposan kihasználta az első rajthelyből fakadó előnyt. A McLaren brit klasszisa többször is megjavította a futam addigi legjobb idejét, így a 8. körben már több mint 5 mp-cel előzte meg a második helyen haladó Räikkönent.
A világbajnoki pontverseny éllovasa a 15. körben ment ki először, de abroncsait nem cserélték le, csak üzemanyagot töltöttek autójába. Hamarosan Räikkönen 1:44,372-es időt „repesztett”, megdöntve Hamilton addigi körrekordját, majd 1:43,853-ra javított! A finn klasszis a 19. körben látogatta meg csapatát tankolásra, és a mclarenes sztár mögé tért vissza, igaz néhány gyors körével csökkentette hátrányát.
Hamilton a 22. körben 1:43,131-gyel válaszolt Räikkönen körrekordjára, több mint 4 mp-es előnyre tett szert. Meglepetésre a brit pilóta csúcsa csak rövid ideig élt, a 16. helyen haladó Wurz 1:42,154-et autózott.
A futam közepén váratlanul lecsökkent Hamilton több mp-es előnye, Räikkönen megérkezett közvetlenül mögé. A brit klasszis átmeneti abroncsai már alig tapadtak a vizes pályán, a finn rivális pedig a 29. körben meg is előzte. A mclarenes azonban ennek ellenére még mindig olyan helyen haladt, amelynek megtartása világbajnoki címhez segítette volna a futam leintésekor.
A pontverseny éllovasa ezután több körön át szenvedett, volt, amikor majdnem 8 mp-et „kapott a mögötte haladó Alonsótól. A 31. körben pedig a boxutca elején kicsúszott a kavicságyba, a pályabírók segítsége ellenére sem tudta folytatni a versenyt!
Räikkönen és Alonso a 33. körben ment ki másodszor a boxba, így ideiglenesen Kubica vette át a vezetést. A lengyel versenyző azonban hamarosan motorhiba miatt feladta a sanghaji viadalt.
A folytatásban állandósult a Ferrari finn klasszisának 8 mp körüli előnye, időnként ugyan Alonso közelebb került, de utána mindig erősített Räikkönen. A hajrában már feladta győzelmi reményeit a kétszeres világbajnok, így a finn versenyző idei ötödik diadalával 7 pontra közelítette meg Lewis Hamiltont. Alonso hátránya 4 „egységre” változott, így a két hét múlva sorra kerülő brazíliai évzáró elképesztő izgalmakat ígér.
4. KÍNAI NAGYDÍJ, A FORMULA–1-ES VB-SOROZAT 16. FUTAMA (SANGHAJ)
AZ 56 KÖRÖS VERSENY VÉGEREDMÉNYE: 1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:37:58,395 óra (186,826 km/óra) |
2. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Mercedes | + 9,806 mp |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | + 12,891 |
4. | Sebastian Vettel | német | Toro Rosso | + 53,509 |
5. | Jenson Button | brit | Honda | + 1:08,666 |
6. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Toro Rosso | + 1:13,673 |
7. | Nick Heidfeld | német | BMW-Sauber | + 1:14,227 |
8. | David Coulthard | brit | Red Bull-Renault | + 1:20,750 |
9. | Heikki Kovalainen | finn | Renault | + 1:21,186 |
10. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | + 1:24,685 |
11. | Giancarlo Fisichella | olasz | Renault | + 1:26,683 |
12. | Alexander Wurz | osztrák | Williams-Toyota | + 1 kör |
13. | Jarno Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör |
14. | Szato Takuma | japán | Super Aguri-Honda | + 1 kör |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Honda | + 1 kör |
16. | Nico Rosberg | német | Williams-Toyota | + 2 kör |
17. | Jamamoto Szakon | japán | Spyker-Ferrari | + 3 kör |
LEGGYORSABB KÖR: 56. kör | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37,454 perc |
NEM ÉRT CÉLBA: Robert Kubica | lengyel | BMW-Sauber | + 23 kör |
Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | + 26 kör |
Ralf Schumacher | német | Toyota | + 31 kör |
Adrian Sutil | német | Spkyer-Ferrari | + 32 kör |
Anthony Davidson | brit | Super Aguri-Honda | + 45 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, PILÓTÁK
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren | 107 pont |
2. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren | 103 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 100 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 86 |
5. | Nick Heidfeld | német | BMW | 58 |
6. | Robert Kubica | lengyel | BMW | 35 |
7. | Heikki Kovalainen | finn | Renault | 30 |
8. | Giancarlo Fisichella | olasz | Renault | 21 |
9. | Nico Rosberg | német | Williams | 15 |
10. | David Coulthard | brit | Red Bull | 14 |
11. | Alexander Wurz | osztrák | Williams | 13 |
12. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull | 10 |
13. | Jarno Trulli | olasz | Toyota | 7 |
14. | Sebastian Vettel | német | Toro Rosso | 6 |
15. | Jenson Button | brit | Honda | 6 |
16. | Ralf Schumacher | német | Toyota | 5 |
17. | Szato Takuma | japán | Super Aguri | 4 |
18. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 3 |
19. | Adrian Sutil | német | Spyker-Ferrari | 1 |
20. | Scott Speed | amerikai | Toro Rosso | 0 |
21. | Anthony Davidson | brit | Super Aguri | 0 |
22. | Rubens Barrichello | brazil | Honda | 0 |
23. | Cristijan Albers | holland | Spyker | 0 |
24. | Jamamoto Szakon | japán | Spyker | 0 |
25. | Markus Winkelhock | német | Spyker | 0 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA, KONSTRUKTŐRÖK
1. | Ferrari | 186 pont – már világbajnok |
2. | BMW-Sauber | 94 |
3. | Renault | 51 |
4. | Williams-Toyota | 28 |
5. | Red Bull-Renault | 23 |
6. | Toyota | 12 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 9 |
8. | Honda | 6 |
9. | Super Aguri-Honda | 4 |
10. | Spyker-Ferrari | 1 |
11. | McLaren-Mercedes | 0 |