Reuters
Fernando Alonso öt körrel a vége előtt előzte meg az addig vezető Felipe Massát
Reuters
Fernando Alonso öt körrel a vége előtt előzte meg az addig vezető Felipe Massát
Az élcsoportból Massa indult a legkeményebben, nagy csatában meg is előzte Alonsót. Így az élen a két Ferrari haladt, miközben összeakadt a két BMW, így Kovalainen „örökölte meg” Heidfeld 4. helyét. A helyzetet alaposan megkavarta, hogy elkezdett esni az eső, de Alonsóval és Massával ellentétben Räikkönen nem ment ki gumicserére az első kör végén.
Az időjárás okozta káoszban az utolsó helyről, azonnal esőgumikkal induló Winkelhock került az élre. A 3. körben elképesztő kicsúszás-sorozatot láthattunk: Button, Sutil, a vb-éllovas Hamilton, Speed, Rosberg és Liuzzi is kiesett. A versenyrendezőség beküldte a biztonsági autót, majd a McLaren brit újonca hamarosan az emelő segítségével visszatért a pályára.
Reuters
A futam elején Lewis Hamilton emelő segítségével térhetett vissza
A 4. körben az elképesztő körülmények hatására félbeszakították a versenyt. A kényszerszünetben a csapatoknak elsősorban a gumiválasztás okozott gondot, hiszen a felhők nem tűntek el a pálya környékéről.
Az újraindítás (7. kör) után Winkelhockot pillanatok alatt megelőzte Massa és Alonso, majd Coulthard és Webber is megtette ugyanezt. A 10. körben a két red bullos helyet cserélt, az ausztrál versenyző simán megelőzte brit márkatársát.
A 12. körben a 6. helyen haladó Räikkönen száraz pályára való abroncsokat kapott, majd egy körrel később Massa, Alonso és Webber is a bokszban járt. A Ferrari finn klasszisa a gumik jobb tapadásának köszönhetően megelőzte az ausztrál pilótát, míg az élen ekkor Coulthard száguldott.
A szombati időmérő edzés legjobbja, Räikkönen a kerékcsere után pokoli tempót diktált, körről-körre közelítette meg Alonsót, többször is a futam addigi legjobb idejét érte el. Röviddel később azonban a spanyol klasszis felgyorsult, közel 2 mp-re növelte előnyét, de Massát nem közelítette meg.
A 35. körben újabb váratlan drámát láthatott a közönség: Kimi Räikkönen autója műszaki hiba miatt lelassult, így a legutóbbi két verseny győztese feladta az Európai Nagydíjat! Három körrel később Alonso, majd röviddel később Massa is kiment a boxba, de kettejük között nem módosult a helyzet, a brazil megőrizte első helyét.
A hajrában a Ferrari brazil versenyzője körönként több tizeddel maradt el a kétszeres világbajnoktól, de előzési esély nem kínálkozott.
Kilenc körrel a leintés előtt ismét eleredt az eső, így a mezőny kiment átmeneti abroncsokért. A váratlan boxkiállási sorozat után Massa csak 1,3 mp-cel vezetett Alonso előtt. Hat körrel a vége előtt a spanyol versenyző nagy támadást indított, de brazil riválisa ekkor még szépen kivédte az akciót. Hamarosan újra próbálkozott a McLaren klasszisa, rendkívül kemény támadássorozat után „körbeautózta” riválisát!
Az utolsó körökben Alonso nagy fölényre tett szert, míg a harmadik helyért Webber és Wurz a leintésig tartó csatát vívott. Az ausztrál pilóta a befutó előtt lelassult, de végül megőrizte pozícióját. Lewis Hamilton először szorult le a dobogóról a száguldó cirkuszban, a kilencedik lett. Összetettben két ponttal vezet Alonso előtt, a Magyar Nagydíjon akár helycsere is történhet.
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, TIZEDIK FUTAM, 17. EURÓPAI NAGYDÍJ
A VERSENY (60 KÖR, 308,863 KM) VÉGEREDMÉNYE 1. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | 2:06:26.358 ó |
2. | F. Massa | brazil, Ferrari | + 8.155 mp |
3. | M. Webber | ausztrál, Red Bull-Renault | + 1:05.674 p |
4. | A. Wurz | osztrák, Williams-Toyota | + 1:05.937 |
5. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Renault | + 1:13.656 |
6. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | + 1:20.298 |
7. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | + 1:22.415 |
8. | H. Kovalainen | finn, Renault | + 1 kör |
9. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | + 1 kör |
10. | G. Fisichella | olasz, Renault | + 1 kör |
11. | R. Barrichello | brazil, Honda | + 1 kör |
12. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | + 1 kör |
13. | J. Trulli | olasz, Toyota | + 1 kör |
NEM ÉRT CÉLBA: |
14. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | + 24 kör |
15. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | + 40 kör |
16. | R. Schumacher | német, Toyota | + 41 kör |
17. | M. Winkelhock | német, Spyker Ferrari | + 46 kör |
18. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | + 58 kör |
19. | V. Liuzzi | olasz, Scuderia Toro Rosso-Ferrari | + 58 kör |
20. | S. Speed | amerikai, Scuderia Toro Rosso-Ferrari | + 58 kör |
21. | A. Sutil | német, Spyker Ferrari | + 58 kör |
22. | J. Button | brit, Honda | + 58 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA A TIZEDIK FUTAM UTÁN:
PILÓTÁK: 1. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | 70 pont |
2. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | 68 |
3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 59 |
4. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | 52 |
5. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 36 |
6. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 24 |
7. | G. Fisichella | olasz, Renault | 17 |
8. | H. Kovalainen | finn, Renault | 15 |
9. | A. Wurz | osztrák, Williams-Toyota | 13 |
10. | M. Webber | ausztrál, Red Bull-Renault | 8 |
11. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Renault | 8 |
12. | J. Trulli | olasz, Toyota | 7 |
13. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | 5 |
14. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | 4 |
15. | R. Schumacher | német, Toyota | 2 |
16. | S. Vettel | német, BMW-Sauber | 1 |
17. | J. Button | brit, Honda | 1 |
18. | R. Barrichello | brazil, Honda | 0 |
19. | S. Speed | amerikai, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
20. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | 0 |
21. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
22. | A. Sutil | német, Spyker-Ferrari | 0 |
23. | C. Albers | holland, Spyker-Ferrari | 0 |
24. | M. Winkelhock | német, Spyker-Ferrari | 0 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA A TIZEDIK FUTAM UTÁN:
KONSTRUKTŐRÖK: 1. | McLaren-Mercedes | 138 pont |
2. | Ferrari | 111 |
3. | BMW-Sauber | 61 |
4. | Renault | 32 |
5. | Williams-Toyota | 18 |
6. | Red Bull-Renault | 16 |
7. | Toyota | 9 |
8. | Super Aguri-Honda | 4 |
9. | Honda | 1 |
10. | Toro Rosso-Ferrari | 0 |
11. | Spyker-Ferrari | 0 |