Reuters
Vajon Alain Prost szerint kinek kellene jobb technikát adni? Alonsónak (balra) vagy Hamiltonnak
Reuters
Vajon Alain Prost szerint kinek kellene jobb technikát adni? Alonsónak (balra) vagy Hamiltonnak
A négyszeres világbajnok Prost 19 évvel ezelőtt veszített Sennával szemben, és ők ketten olyan elkeseredett harcot vívtak, hogy a viszonyuk több évig teljesen elhidegült. (Senna aztán a halála előt néhány perccel, az 1994-es San Marinó-i Nagydíj felvezető körében külön üdvözölte a rádión Prostot, akit „kedves barátjának” nevezett, hozzátéve, hogy mennyire hiányzik mindenkinek.)
Hamilton fejlődését és utóbbi két futamgyőzelmét látva sokaknak eszébe jutott a Senna-Prost „háború”, és az elemzők lehetségesnek tartják, hogy hamarosan Alonso és Hamilton között is elmérgesedhet a viszony, illetve – ami akkor is kulcskérdés volt – egyikük az idő előrehaladtával egyre több támogatást kap a csapattól.
Prost érdekes módon éppen ezt a megoldást favorizálná, szerinte a McLaren ráfizethet, ha egyenlő feltételeket biztosít mindkét pilótájának.
„Azt gondolom, hogy egy csapaton belül két azonos képességű autót pályára küldeni hiba. A végén csak fájdalmat okoz majd nekik, mert túl nagy feszültséget generál a csapaton belül” – fogalmazott a „professzor az El Pais című spanyol lapnak adott interjújában hétfőn.
Azt ugyanakkor nem mondta el, hogy szerinte kinek kellene a jobb autót kapnia: Alonsónak vagy Hamiltonnak. Arról sem beszélt, hogy vajon a diszkrimináció szül-e több feszültséget vagy tiszta küzdelem.
A francia legenda azt is elmondta, hogy szerinte Hamilton azért ment ilyen jól az utóbbi két futamon, mert rengeteg időt töltött el a McLaren technológiai közponjának szimulátorában, hogy megismerje a montreali és az indianapolisi pályát.
„A szimulátorok mára annyira tökéletesek, hogy az elképesztő – folytatta Prost. – Képesek még arra is, hogy az időjárási körülményeket, az esőt, a nedves aszfaltot élethűen érzékeltessék – egyszerűen mindent tudnak.”
„Hamilton sokkal többet dolgozott a szimulátorban, mint Alonso, a vezetői stílusa pedig nagyon fimon, kevésbé durva, mint Alonsóé. Szerintem ez az oka, hogy a McLaren könnyebben be tudja állítani az autót Hamilton stílusára.”
Az 55 éves, a versenyzéstől 1993-ban visszavonuló korábbi csapatfőnök bevallotta: a technológiai fejlődés romba dönti a versenyzést.
„Ez most már nem ugyanaz. Az én időmben a pilóta szerepe még sokkal fontosabb volt, mint az autóé – vélekedett. – Most már a technológia az elsődleges, s csak utána a versenyző keze.”
(…)
„A versenyek a boxban dőlnek el, a versenystratégiák a legfontosabbak. Az egyetlen dolog, amit a mérnökök nem tudnak uralni, az a vezetői hiba.”
VIDEÓ – A LEGSZEBB SENNA–PROST CSATÁK