Reuters
Fernando Alonso vezeti ismét a pontversenyt
Reuters
Fernando Alonso vezeti ismét a pontversenyt
Az FIA sportszabályzatának 151. pontja szerint a csapatutasítás bármilyen formája tiltott, ez büntetést von maga után. A szövetség azonban most kijelentette: a wokingi csapat nem vétett a „kódex” ellen.
„"Megvizsgáltuk a Vodafone McLaren Mercedes, valamint a csapat versenyzői közötti rádióbeszélgetéseket és a rendelkezésre álló adatokat, s ezek alapján az FIA úgy véli, a csapat nem vétett a szabályok ellen. Így nincs szükség további intézkedésre” – áll az FIA állásfoglalásában.
Az indoklás számos tényt és hátteret említ, a szövetség többek között leszögezi: Monte-Carlóban a kétkiállásos taktika az üdvözítő, annak módosítására csak akkor van szükség, ha valamilyen ok miatt pályára küldik a biztonsági autót. Az ideit megelőző öt futamból négy esetben kellett safety-cart alkalmazni.
Az FIA kitért arra is, hogy a jelenlegi szabályok szerint a boxkiállásra vonatkozó taktikát az időmérő edzés záró szakasza előtt kell közölni az illetékesekkel. A mostani vizsgálat szerint Hamilton autójában öt körrel többre elegendő üzemanyagot töltöttek. Ez a britnek esélyt adott az egykiállásos stratégiára, ha szükség lett volna a biztonsági autó beküldésére. Erre azonban nem került sor.
A tények felsorolásának zárásaként az FIA leszögezte: a McLaren jelentősen gyorsabb volt a többi autónál.