Pénteken a Formula–1-es csapatok közül nyolcadikként a Williams-istálló is bemutatta 2007-es versenyautóját, az FW29-est, amellyel Nico Rosberg és Alex Wurz indul majd el a világbajnoki szezon 17 futamán. A tavalyi idényt a konstruktőr-vb 8. helyén záró gárda az idén szeretné visszaszerezni tekintélyét, ennek érdekében a Toyotától vásárol motorokat.
Sir Frank Williams csapatfőnök nem tagadta, hogy csalódottan tekint vissza a 2006-os szezonra, hiszen mindössze 11 pontot gyűjtött az istállója, és fennállása során ez volt az első olyan teljes idénye, amelyen egyszer sem álhatott fel a dobogóra valamelyik pilótája.
"Enyhén szólva nem a tavalyi volt a legjobb évünk, a télen éppen ezért mindenki duplázott erővel dolgozott. Az AT&T az új főszponzorunk, több új támogatót találtunk, kiváló szakemberekkel bővítettük szakmai stábunkat, a Toyota erős motorokat szállít nekünk, ez mind alap lehet a bizakodásra" – mondta Sir Frank Williams.
A sötétkék-fehér négykerekű egyikét (a 16-os rajtszámút) továbbra is Nico Rosberg kormányozza, míg a másikban a Red Bullhoz távozó Mark Webber helyére előléptetett Alexander Wurz ül majd.
Reuters
Sir Frank Williams nem akar még egy olyan rossz évet, mint tavaly
Az osztrák a kilencvenes évek második felében a Benettonnál versenyzett, majd a McLaren tesztpilótája lett. Tavaly már a Williamsnél tesztelt, és kitartó munkájának eredményeképp kapta meg talán utolsó esélyét arra, hogy versenyezzen.
A szakmai stáb munkáját március 1-től az a Rod Nelson segíti vezető versenymérnökként, aki a Renault-nál a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót segítette versenymérnökként. A brit szakember Sam Michael technikai igazgató közvetlen munkatársa lesz.
A bombaerős gyári csapatok mellett a Williamsnek nem sok esélye lesz a kiugró eredményre, a rendszeres pontszerzés is bravúr lenne a grove-i gárdától, amely egykor a Formula–1 legerősebb gárdái közé számított.