Michael Schumacher behozta a hátrányát

Vágólapra másolva!
2006.10.01. 09:51
Címkék
Michael Schumacher nyerte meg a 3. Kínai Nagydíjat, a Formula–1-es világbajnokság idei 16. futamát, és mivel legnagyobb riválisa, Fernando Alonso második lett, a hétszeres világbajnok Ferrari világbajnok behozta a hátrányát a pontversenyben. Jelenleg Schumachernek és Alonsónak is 116-116 pontja van, de mivel a németnek ez már a hetedik futamgyőzelme volt az idén, átvette a vezetést (ebben az évben először). Alonso veresége elsősorban a Renault két óriási hibájának tudható be, az első boxkiállásánál ugyanis feltehetőleg rossz guminyomást állítottak be a mérnökök, majd a második garázslátogatásnál másodpercekig nem tudták kicserélni a jobb hátsó kerekét. A harmadik helyen Giancarlo Fisichella végzett, így a Renault ismét vezet a konstruktőrök között. Schumacher pályafutása 91. győzelmét aratta.
A rajt utáni pillanatok: elöl Alonso, mögötte Button és Barrichello, a kép jobb szélén a parádésan rajtoló, és a kieséséig nagyszerűen versenyző Räikkönen, balra Michael Schumacher
Reuters
A rajt utáni pillanatok: elöl Alonso, mögötte Button és Barrichello, a kép jobb szélén a parádésan rajtoló, és a kieséséig nagyszerűen versenyző Räikkönen, balra Michael Schumacher
A rajt utáni pillanatok: elöl Alonso, mögötte Button és Barrichello, a kép jobb szélén a parádésan rajtoló, és a kieséséig nagyszerűen versenyző Räikkönen, balra Michael Schumacher
Reuters
A rajt utáni pillanatok: elöl Alonso, mögötte Button és Barrichello, a kép jobb szélén a parádésan rajtoló, és a kieséséig nagyszerűen versenyző Räikkönen, balra Michael Schumacher

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Írja be az itt látható számot!
A szombati esős időmérő edzés után a futamot sem kímélte az időjárás, a versenyzők rendkívül vizes pályán kezdték a felvezető kört. Ez elvileg a Renault-nak és Fernando Alonsonak kedvezett, hiszen emlékezhetünk arra, hogy a Magyar Nagydíj nagy részében a Michelin-abroncsokat használó csapatok voltak a jobbak a nedves aszfaltcsíkon. Igaz, a Hungaroringen végül nem ért célba a spanyol világbajnok.

A rajtot simán vette az élről kezdő Alonso és csapattársa, Giancarlo Fisichella, míg a két hondást körbeautózta Kimi Räikkönen, de Jenson Button végül visszavette a 3. helyet. Michael Schumacher maradt a hatodik pozícióban, nem kockáztatott. Räikkönen az első kör végére megelőzte Buttont.A rajt nagy vesztese a Monzában 3. Robert Kubica volt, aki kicsúszott a pályáról, s a 9-ről a 17. helyre esett vissza.

Az első körökben Alonso remek tempót diktált, folyamatosan növelete előnyét, míg Fisichella kiváló „hátvédnek” bizonyult, picit lassította a vetélytársakat. A 9. körben Michael Schumacher simán elment Rubens Barrichello mellett, s az 5. helyen haladt tovább, hátránya mintegy 22 mp volt az élen száguldó legfőbb vetélytárshoz képest.

A 13. körben Räikkönen könnyedén megelőzte Fisichellát, így a Renault olasz pilótája már nem védhette tovább csapattársát. Hamarosan Michael Schumacher „lépett” előre, amikor elment Button mellett. A 16. körben Alonso megcsúszott, le is sodródott az ideális ívről, de vissza tudott térni.

Michael Schumacher pályafutása 91. futmagyőzelmét aratta
Reuters
Michael Schumacher pályafutása 91. futmagyőzelmét aratta

SCHUMACHER ÉS ALONSO IDEI EREDMÉNYEI

Räikkönen a 16. körben ment ki tankolni, de utána már rövid ideig volt versenyben, mert a 20. körben műszaki hiba miatt kiállt. Michael Schumacher a 22. körben járt a boxban, de csak üzemanyagot „vételezett”, kerekeit nem cserélték le. Hamarosan Alonso is kiment, ő új átmeneti abroncsokat kapott. Fisichella a 23. körben járt a boxban, s Michael Schumacher elé tért vissza. Közben a kélt BMW rendkívül felgyorsult, Nick Heidfeld, majd Robert Kubica is a futam addigi legjobb idejét futotta. A lengyel pilóta ezután a boxba ment, s száraz pályára való abroncsokat kapott. A fiatal tehetség ezután többször megpördült, úgy tűnt, csapat túl nagy kockázatot vállalt. Kubica egy kör után vissza is ment átmeneti abroncsokért.

Fernando Alonso eközben alaposan lelassult, körről-körre csökkent az előnye, s a 29. körben elengedte Fisichellát, de néhány méter után visszakapta az 1. helyet. A következő körben a Renault olasz pilótája simán elment csapattársa mellett, majd hamarosan Michael Schumacher is ugyanezt tette. A spanyol versenyző ezután már nem is tudta tartani a lépést, néhány kör alatt 10 mp-esre nőtt a hátránya.

Alonso a 36. körben ki is ment a boxba, de több mp-et veszített, mert jobb hátsó kerekét csak nehezen tudták lecserélni. Michael Schumacher autóján a 40. körben cserélték le az abroncsokat, míg Giancarlo Fisichella a következő körben ment ki. A Renault most kiválóan teljesített, de elveszítette pozícióját, amikor a lendületesen érkező hétszeres világbajnok simán megelőzte.

A hajrában a spanyol világbajnok elképesztő köridőket ment, mindenképpen meg akarta szerezni a 2. helyet csapattársától. Fisichella „ennek érdekében” alaposan lelassult, több mint 10 mp-es előnyt tékozolt el. A helycsere 8 körrel a leintés történt meg,

A végén cseperegni kezdett az eső, de ez már nem befolyásolta az élboly sorrendjét.. Két nagydíjjal a zárás előtt Michael Schumacher és Fernando Alonso azonos pontszámmal áll az összetett verseny élén, vagyis elképesztő izgalmakra számíthatunk a Japán és a Brazil Nagydíjon. Ha a német zseni nyer Szuzukában, s ellenfele nem szerez pontot, akkor eldől a világbajnoki cím sorsa. Alonso még nem biztosíthatja be címvédését Japánban, futamgyőzelem és Schumi-bukás esetén sem.

3. KÍNAI NAGYDÍJ, A VILÁGBAJNOKSÁG 16. FUTAMA, SANGHAJ

AZ 56 KÖRÖS VERSENY (305,256 KM) VÉGEREDMÉNYE:
1. M. Schumacher német Ferrari 1:37:32,747 óra
2. F. Alonso spanyol Renault + 3,121
3. G. Fisichella olasz Renault + 44,197
4. J. Button brit Honda + 1:12,056
5. P. de la Rosa spanyol McLaren + 1:17,177
6. R. Barrichello brazil Honda + 1:19,131
7. N. Heidfeld német BMW + 1:31,979
8. M. Webber ausztrál Williams + 1:43,588
9. D. Coulthard brit Red Bull + 1:43,790
10. V. Liuzzi olasz Scuderia Toro Rosso + 1 kör
11. N. Rosberg német Williams + 1 kör
12. R. Doornbos holland Red Bull + 1 kör
13. R. Kubica lengyel BMW + 1 kör
14. T. Szato japán Super Aguri + 1 kör
15. S. Speed amerikai Scuderia Toro Rosso + 1 kör
16. C. Albers holland Spyker MF1 + 3 kör
17. S. Jamamoto japán Super Aguri + 4 kör
LEGGYORSABB KÖR:
F. Alonso Renault 1:37.586
KIESETT A VERSENYBŐL:
R. Schumacher német Toyota + 7 kör
F. Massa brazil Ferrari + 12 kör
J. Trulli olasz Toyota + 18 kör
T. Monteiro portugál Spyker MF1 + 19 kör
K. Räikkönen finn McLaren + 38 kör
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, PILÓTÁK:
1. M. Schumacher német, Ferrari 116 pont
2. F. Alonso spanyol, Renault 116
3. G. Fisichella olasz, Renault 63
3. F. Massa brazil, Ferrari 62
5. K. Räikkönen finn, McLaren-Mercedes 57
6. J. Button brit, Honda 45
7. R. Barrichello brazil, Honda 28
8. J. P. Montoya kolumbiai, McLaren-Mercedes 26
9. N. Heidfeld német, BMW-Sauber 22
10. P. De la Rosa spanyol, McLaren-Mercedes 18
11. R. Schumacher német, Toyota 18
12. D. Coulthard brit, Red Bull Racing 14
13. J. Trulli olasz, Toyota 12
14. M. Webber ausztrál, Williams 7
15. J. Villeneuve kanadai, BMW-Sauber 7
16. R. Kubica lengyel, BMW-Sauber 6
17. N. Rosberg német, Williams 4
18. C. Klien osztrák, Red Bull Racing 2
19. V. Liuzzi olasz, Toro Rosso 1
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, KONSTRUKTŐRÖK:
1. Renault 179
2. Ferrari 178
3. McLaren-Mercedes 101
4. Honda 73
5. BMW-Sauber 35
6. Toyota 30
7. Red Bull Racing 16
8. Williams 11
9. Toro Rosso 1
----
Futam Rajtpozíció Verseny
Bahrein 4. 1.
Malajzia 7. 2.
Ausztrália 3. 1.
San Marino 5. 2.
Európa 1. 2.
Spanyolország 1. 1.
Monaco 1. 1.
Nagy-Britannia 1. 1.
Kanada 1. 1.
Egyesült Államok 5. 5.
Franciaország 3. 2.
Németország 7. 5.
Magyarország 15. kiesett
Törökország 3. 2.
Olaszország 10. kiesett
Kína 1. 2.
Japán
Brazília
----
Futam Rajtpozíció Verseny
Bahrein 1. 2.
Malajzia 14. 6.
Ausztrália 10. kiesett
San Marino 1. 1.
Európa 2. 1.
Spanyolország 3. 2.
Monaco 22. 5.
Nagy-Britannia 3. 2.
Kanada 5. 2.
Egyesült Államok 1. 1.
Franciaország 1. 1.
Németország 2. 1.
Magyarország 11. 8.
Törökország 2. 3.
Olaszország 2. 1.
Kína 6. 1.
Japán
Brazília
---- Michael Schumacher (Ferrari, 1. hely):
„Izgalmas, rendkívüli hétvége van mögöttünk. Pénteken még jó volt az idő, de szombaton már esőben tartották az időmérő edzést. A kvalifikáció során a legjobb tízbe akartam kerülni, a 6. hely remek eredménynek számított. A futam hasonlóan alakult, mint a Magyar Nagydíj, az abroncsok az elején lassabbak voltak, de később szerencsére felgyorsultam. A hajrában jókor cseréltünk száraz abroncsokra, utána jelentős előnyre tettem szert. Kockázatos volt a döntés, de bejött. Giancarlot akkor előztem meg, amikor a boxkiállás után lassabban jött ki. Erre számítottam, tudtam, ekkor lesz esélyem az első helyre.”



Fernando Alonso (Renault, 2. hely):
„Jól indultam, 15-20 körön át kiválóan mentek a dolgok. Az első boxkiállásra simára koptak az abroncsaim, így az első gumikat lecseréltük. Nem jól döntöttünk, mert elveszítettem a megfelelő tapadását, s az első helyemet. Száraz gumikon kellett volna maradnom. A második boxkiállás után már nem tudtam csodát tenni.”

Giancarlo Fisichella (Renault, 3. hely):
„Az elején a kelleténél nehezebb volt az autóm, a tapadással gondjaim voltak. A boxkiállás után már kiegyensúlyozottabb volt az autóm, de a hajrában ismét szenvedtem, amikor már sima gumikkal mentem. De elégedett vagyok eredménnyel, hiszen összetettben már a harmadik helyen állok.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik