Kimi Räikkönen parádés győzelme egy kivételes versenyen

Vágólapra másolva!
2005.10.09. 08:58
Címkék
Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a 17. helyről rajtolva megnyerte a 22. Formula1-es Japán Nagydíjat, az idény utolsó előtti futamát. A finn pilótának minden bizonnyal ez volt pályafutása legnagyobb győzelme, miután a verseny során számos előzést hajtott végre, és az utolsó körben a végül második Giancarlo Fisichellát (Renault) is megelőzte. A harmadik helyen a világbajnok Fernando Alonso (Renault) végzett. A gyártók világbajnoki pontversenyében most a Renault vezet 176 ponttal, két ponttal megelőzve a McLaren-Mercedest, amelynek másik pilótája, Juan Pablo Montoya már a második körben kiesett.
A rajt utáni pillanatok, a kép jobb oldalán Ralf Schumacher, aki csak rövid ideig volt az élen
Reuters
A rajt utáni pillanatok, a kép jobb oldalán Ralf Schumacher, aki csak rövid ideig volt az élen
A rajt utáni pillanatok, a kép jobb oldalán Ralf Schumacher, aki csak rövid ideig volt az élen
Reuters
A rajt utáni pillanatok, a kép jobb oldalán Ralf Schumacher, aki csak rövid ideig volt az élen

Parádés verseny volt a Japán Nagydíj, az év egyik, ha nem a legváltozatosabb, legeseménydúsabb futama. A rajt viszonylag zökkenőmentesen zajlott le, elöl annyi változás történt, hogy a harmadik kockából induló Giancarlo Fisichella (Renault) megelőzte Jenson Buttont (BAR-Honda), míg előttük természetesen a pole-ból rajtoló Ralf Schumacher rántotta be az autót az első kanyarba.

Ugyanitt kicsit később a helyi kamikaze, Szato Takuma (BAR-Honda) kiment a bukótérbe, majd utána Rubens Barrichello (Ferrari) is, de mindketten vissza tudtak kecmeregni az aszfaltra. A brazil kapott egy defektet.

Hátul Michael Schumacher (Ferrari) és Fernando Alonso (Renault) iszonyú tempóban tört előre, de próbálkozott az utolsó sorból induló Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) és Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) is.

Utóbbi talán kicsit túlságosan vehemens is volt, meg aztán történetesen éppen Jacques Villeneuve-vel (Sauber-Petronas) hozta össze a sors a Casio nevű nagyon éles jobbkanyarban, a célegyenes előtt. Az eredmény: a kolumbiai autójának bal odala eltűnt, a roncs ott maradt a pályán a célegyenes bejáratánál, így a versenybíróság azonnal beküldte a biztonsági autót.

"Villenevuve lassan haladt előttem, megpróbáltam balról megelőzni, de nekiment az autóm oldalának" – jelentette ki Montoya röviddel ez után.

A safety car a 8. körben áll ki a mezőny elől, folytatódhatott a száguldás. Michael Schumacer, Alonso és Räikkönen úgy hatolt keresztül a mezőnyön, mint kés a vajon, egészen addig, amíg a hétszeres világbajnok megállapodott a hatodik helyen, Alonso megérkezett szorosan mögé, a Jégember pedig 10. volt.

Alonso hevesen támadni kezdte Schumachert, de a 11. kör elején hirtelen lelassult, és nem tudta megakadályozni, hogy Christian Klien (Red Bull-Cosworth) visszaelőzze. Valamit nagyon gyorsan csinálhattak a Renault-nál, mert néhány száz méter után minden megjavult a világbajnok járgányán, így a spanyol ismét megelőzte Klient.

Kimi Räikkönennek ez volt az idén a hetedik futamgyőzelme, összességében pedig kilencedik alkalommal haladt át elsőként a célvonalon
Kimi Räikkönennek ez volt az idén a hetedik futamgyőzelme, összességében pedig kilencedik alkalommal haladt át elsőként a célvonalon
Mögötte Räikkönen is "maga alá gyűrte" az osztrák pilótát, és együtt érték utol Michael Schumachert. Alonso iszonyú aggresszívan "repült rá" a németre, többször a frászt hozta Schumacherre, míg végül a 21. körben a pálya leggyorsabb kanyarjában megelőzte.

Röviddel ez után Alonso kijött tankolni, Räikkönen pedig átvette a vadász szerepét Schumi mögött.

Az élen Fisichella szempontjából alakultak jól a dolgok, Ralf Schumacher ugyanis hiába volt gyors, az autójában alig volt benzin, így nagyon hamar ki kellett jönnie a boxba, és nem sokkal később kiderült, hogy három kiállásos taktikát alkalmaz a Toyota.

A 28. körben Michael Schumacher és Räikkönen egyszerre jött ki tankolni, és bár ekkor még nem történt változás, a következő körben a finn a célegyenesben megelőzte a németet. Alonso egyébként közben visszaesett kettejük mögé, és újra Schumachert kezdte támadni, majd a 33. körben másodszor is sikerült elmennie mellette.

Fisichella vezetett Button, Mark Webber (Williams-BMW) és Räikkönen előtt, Alonso pedig 17 körrel a leintés előtt másodszor is a boxba hajtott. A McLaren-Mercedes frontembere hosszú körökön keresztül hasztalan próbálta megelőzni Webbert, és ezzel sok időt elvesztegetett. Emiatt a győzelemre nem sok esélye maradt, és kérdéses volt, hogy Alonsóval szemben mennyi előnye marad a második tankolása előtt.

A nagyfőnök nem talált szavakat

Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke: – Azt gondolom, ez volt Kimi pályafutásának legjobb versenye. Nagyon büszke vagyok a csapatra, egy csomó érzelem tört rám most. Ha ilyen nehéz körülmények között ilyen rosszul sikerült a kvalifikáció, az embernek tényleg mindent ki kell hoznia magából, hogy jó eredményt érjen el, és minden egyes körben a legjobb döntésre van szükség. A stratégáink fantasztikus munkát végeztek, miközben a verseny során lassan kezdett tisztulni a kép, és végül senki sem volt képes elvenni Kimi elől ezt a sikert. Elképesztő eredmény!
A Jégember gondjai 12 körrel a futam vége előtt úgy oldódtak meg, hogy Button és Webber is kijött előle tankolni, így aztán feljött a második helyre, és padlóig nyomhatta a gázpedált. Előtte Fisichella autózott, de csak egy körig, mert aztán az olasz is üzemanyag után nézett. A 17. helyről startoló Räikkönen állt az élre, és hét-nyolc másodperc volt az előnye Fisichella előtt. Nem sokkal több, mint tíz kör volt hátra.

Räikkönen pokolian gyors volt az élen, és a második helye ezzel elég biztosnak tűnt a végelszámolásnál. Nyolc kör volt hátra, amikor a vb második helyezettje megejtette a második tankolását, és simán visszajött a második helyre. Még Fisicót is üldözőbe vehette, az olasz nem sokkal volt előtte.

Alonso hátrébb parádésan előzte meg Webbert a célegyenesben, amikor még öt kör volt hátra, az élen pedig Räikkönen utolérte Fisichellát, és mindent beleadva rontott rá.

És ekkor jött egy újabb csoda! A finn az utolsó kör kezdetén, a célegyenesben kívülről, hihetetlen módon ment el Fisichella mellett, és megnyerte a futamot. Ez volt a finn idei hetedik, illetve összességében a kilencedik győzelme Formula–1-es pályafutása során, valószínűleg az eddigiek közül a legnagyobb. Ő autózta a futam leggyorsabb körét is, karrierje során már 15. alkalommal.

A Renault az utolsó verseny előtt két ponttal vezet a gyártók pontversenyében az utolsó futam, a Kínai Nagydíj előtt. A Ferrari Michael Schumacher hetedik helyezésével bebiztosította a harmadik helyet az összetettben.

Ha a versenyzők nyilatkozataira kíváncsi, kattintson ide!
Kimi Räikkönen, Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso, Michael Schumacher
22. JAPÁN NAGYDÍJ, az 53 körös verseny hivatalos végeredménye:
1. K. Räikkönen finn McLaren-Mercedes 1:29:02,212 óra
2. G. Fisichella olasz Renault + 1,633 mp
3. F. Alonso spanyol Renault + 17,456
4. M. Webber ausztrál Williams-BMW + 22,274
5. J. Button brit BAR-Honda + 29,507
6. D. Coulthard brit Red Bull-Cosworth + 31,601
7. M. Schumacher német Ferrari + 33,879
8. R. Schumacher német Toyota 40.0
9. C. Klien osztrák Red Bull-Cosworth + 51,925
10. F. Massa brazil Sauber-Petronas + 57,509
11. R. Barrichello brazil Ferrari + 1:00,600 perc
12. J. Villeneuve kanadai Sauber-Petronas + 1:23,221
13. T. Monteiro portugál Jordan-Toyota + 1 kör
14. R. Doornbos holland Minardi-Cosworth + 1 kör
15. N. Karthikeyan indiai Jordan-Toyota + 1 kör
16. C. Albers holland Minardi-Cosworth + 3 kör
Megjegyzés: Szato Takumát (BAR-Honda) utólag kizárták, Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas) 25 mp időbüntetést kapott, mert mindkettőjüket vétkesnek találták baleset okozásában.
Leggyorsabb kör
K. Räikkönen finn McLaren-Mercedes 1:31,540
Kiesett a versenyből:
10. kör A. Pizzonia brazil Williams-BMW vezetői hiba
10. kör J. Trulli olasz Toyota baleset
2. kör J. Montoya kolumbiai McLaren-Mercedes baleset
Kimi Räikkönen eddigi győzelmei
Verseny Karosszéria Motor Rajthely
2003, Malajzia McLaren MP4-17D Mercedes 3.0 V10 7
2004, Belguim McLaren MP4-19B Mercedes 3.0 V10 10
2005, Spanyolország McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 1
2005, Monaco McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 1
2005, Kanada McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 7
2005, Magyarország McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 4
2005, Törökország McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 1
2005, Belgium McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 2
2005, Japán McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 17
A vb állása a Japán Nagydíj után - pilóták:
1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 123 pont
2. Kimi Räikkönen (finn, McLaren Mercedes) 104 pont
4. Michael Schumacher (német, Ferrari) 62 pont
3. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren Mercedes) 60 pont
5. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) 53 pont
6. Jarno Trulli (olasz, Toyota) 43 pont
7. Ralf Schumacher (német, Toyota) 39 pont
7. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 38 pont
9. Jenson Button (brit, BAR-Honda) 36 pont
10. Mark Webber (ausztrál, Williams-BMW) 34 pont
11. Nick Heidfeld (német, Williams-BMW) 28 pont
12. David Coulthard (skót, Red Bull Racing) 24 pont
13. Jacques Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 9 pont
14. Felipe Massa (brazil, Sauber-Petronas) 8 pont
15. Tiago Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 7 pont
16. Alexander Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 6 pont
17. Narain Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 5 pont
17. Christian Klien (osztrák, Red Bull Racing) 5 pont
19. Pedro de La Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 4 pont
19. Cristijan Albers (holland, Minardi-Cosworth) 4 pont
21. Patrick Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth) 3 pont
22. Antonio Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 2 pont
23. Vitantonio Liuzzi (osztrák, Red Bull-Cosworth) 1 pont
23. Szato Takuma (japán, BAR-Honda) 1 pont
A vb állása - konstruktőrök:
2. Renault 176 pont
1. McLaren Mercedes 174 pont
3. Ferrari 100 pont
4. Toyota 82 pont
5. Williams-BMW 64 pont
6. BAR-Honda 37 pont
7. Red Bull Racing 30 pont
8. Sauber-Petronas 17 pont
9. Jordan-Toyota"" 12 pont
10. Minardi-Cosworth" 7 pont
---- 2 ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik