A tesztautó (Fotó: Schaeffler/FB)


A még fejlesztés alatt álló versenyautót a Schaeffler drive-by-wire rendszerével szerelték fel. Ez a technológia kiküszöböli a kormányoszlop és a sebességváltó közötti fizikai kapcsolat szükségességét, és az AVL grazi központjából közvetlen csatornán sugárzott elektromos impulzusok segítségével irányítja az autót.

Tim Heinemann egy három kivetítőből álló, 180 fokos kilátást biztosító képernyőn ellenőrizhette az autó helyzetét a pályán, az autó hangjait pedig a járműre szerelt mikrofonok segítségével folyamatosan figyelhette. A jármű nyomatékát, rezgéseit szintén igyekeztek a lehető legpontosabban reprodukálni, beleértve az ülés, a kormánykerék, a gáz- és a fékpedál helyzetét.

A legnehezebb feladat az autó és a vezérlőközpont összekapcsolása volt, hiszen a Red Bull Ring hegyvidéki régióban található.

„Két különálló optikai vonalat, valamint az 5G hálózatot használtuk – magyarázta Ull Thaler, az AVL szoftvermérnöke a motorsport-total.com-nak – erre a hármas kapcsolatra biztonsági okokból volt szükség arra az esetre, ha valamelyik instabillá válna, vagy akár meghibásodna."

A sikeres teszt után a DTM Electric autójának következő nyilvános bemutatója jövő hónapban lesz a nürnbergi Norisringen.