A verseny kommunikációs igazgatója ezt követően azt közölte az MTI-vel, hogy az eredmény még nem tekinthető véglegesnek, mivel az Opel Fifty-Fifty fedélzetén kihelyezték az óvást jelző lobogót. Náray Vilmos elmondta, ennek hátterében valószínűleg az áll, hogy a Festipay érinthette az egyik bóját Balatonkenesénél. A hivatalos óvás meg is érkezett, de ezt – a vitorlás szövetség tájékoztatása szerint – az illetékes bizottság késő este elutasította, így Litkey Farkas immár 13-szoros Kékszalag-győztes.
Második helyen Józsa Márton érkezett a célba 19 óra 23 perc 26 másodperckor az Opel Fifty-Fiftyvel, harmadikként pedig Roland Gäbler 19 óra 25 perc 39 másodperckor a Black Jackkel.
A 49. Kékszalag mezőnye – az előzetes nevezések alapján 526 hajó – csütörtök reggel 9 órakor rajtolt el Balatonfüredről. A vitorlásoknak a 155 kilométeres Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Tihany – Keszthely – Tihany – Balatonfüred útvonalat kellett, illetve kell teljesíteniük kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt.
Az idén is együtt indultak a hagyományos, egytestű hajók, a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások, a profi csapatok és a családi vitorlázók a Balatonfüred előtti hat kilométer széles rajtvonalról. A 7 óra 13 perc 57 másodperces rekord – melyet a Fifty-Fifty tart 2014 óta – nem forgott veszélyben, mivel több szakaszon gyenge szél fújt.
Mintegy 250 hajó órákig vesztegelt Siófok közelében a teljes szélcsendben, s miközben a katamaránok már célba értek, ők még csak ezután jutottak át a nyugati medencébe. Rájuk még legalább egy éjszakányi vitorlázás vár azután.