A háromszoros földkerülő vitorlázó március 23-án, Székesfehérváron mutatta be a 60 lábas (18 méteres) karbon vitorlást, amellyel ennek a hajóosztálynak a világbajnoki sorozatában indul. Azóta a hajót elszállították Triesztbe, ahol a vízen elvégezték a hátralévő munkálatokat.
„Ismét jöttek a francia felmérők, megvolt a nagy attrakció, amikor daruval felborították a hajót, s nekem ki kellett belőle jönnöm, majd visszaállítanom. Ez minden probléma nélkül, két perc alatt sikerült” – mondta az MTI-nek Fa Nándor.
A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú, mintegy 100 oldalas szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek a betartását. A 27 méteres árboc felszerelésével lezárul a felmérési sorozat, s a hétvégén kerül sor a névadó ünnepségre.
„Izgalmas, dolgos időszak zárul le bennem, s az egész csapatban ezzel. Innentől a vitorlázásé a főszerep, hogy mindazt, amit elméletben tudunk a hajóról, átültessük a gyakorlatba” – nyilatkozott a 60 éves magyar hajós.
Hozzátette, szerette volna, ha kicsit hosszabb ideig tud felkészülni az első versenyre, a június 1-jén rajtoló New York-Barcelona Atlanti-óceánt átszelő páros megmérettetésre, amelyen társa a volt olimpikon Goszleth Marcell lesz.
„A behajózás után Gibraltárban még legalább két napot el kell tölteni. Jó idő esetén két hét, rossz időben három hét, amíg átérünk Amerikába, így elérhetem a rajtot, de nem kényelmesen” – mondta, jelezve, B terv nincs, mindenképpen oda akar érni időben.
Fa Nándor ezután több, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő versenyen is szeretne indulni, a végső cél pedig a 2016–2017-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó megmérettetés 1992–1993-as kiírásában a magyar hajós – legjobb nem franciaként – az ötödik helyen ért célba.
Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren fog versenyezni.
„Ismét jöttek a francia felmérők, megvolt a nagy attrakció, amikor daruval felborították a hajót, s nekem ki kellett belőle jönnöm, majd visszaállítanom. Ez minden probléma nélkül, két perc alatt sikerült” – mondta az MTI-nek Fa Nándor.
A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú, mintegy 100 oldalas szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek a betartását. A 27 méteres árboc felszerelésével lezárul a felmérési sorozat, s a hétvégén kerül sor a névadó ünnepségre.
„Izgalmas, dolgos időszak zárul le bennem, s az egész csapatban ezzel. Innentől a vitorlázásé a főszerep, hogy mindazt, amit elméletben tudunk a hajóról, átültessük a gyakorlatba” – nyilatkozott a 60 éves magyar hajós.
Hozzátette, szerette volna, ha kicsit hosszabb ideig tud felkészülni az első versenyre, a június 1-jén rajtoló New York-Barcelona Atlanti-óceánt átszelő páros megmérettetésre, amelyen társa a volt olimpikon Goszleth Marcell lesz.
„A behajózás után Gibraltárban még legalább két napot el kell tölteni. Jó idő esetén két hét, rossz időben három hét, amíg átérünk Amerikába, így elérhetem a rajtot, de nem kényelmesen” – mondta, jelezve, B terv nincs, mindenképpen oda akar érni időben.
Fa Nándor ezután több, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő versenyen is szeretne indulni, a végső cél pedig a 2016–2017-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó megmérettetés 1992–1993-as kiírásában a magyar hajós – legjobb nem franciaként – az ötödik helyen ért célba.
Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren fog versenyezni.