A mezőnynek a csütörtök reggeli rajtot követően kikötés és külső segítség nélkül kellett végigvitorláznia a 155 km hosszú Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalat.
Első helyen az EvoPro nevű hajóval (korábban Lisa) Litkey Farkas csapata ért célba, ezzel Litkey tizenhárom éven belül a tizenegyedik Kékszalag-győzelmét ünnepelhette. Második a Király Zsolt vezette Raffica, a harmadik az Obzidián Bormanufaktúra Principessa lett Rauschenberger Miklós irányításával.
A gyengülő, majd a második napon szinte teljesen elálló szél a lassabb hajókkal vitorlázókat sújtotta, ezért nem érték el sokan a célt.
A Kékszalagon utoljára versenyeztek kizárólag az egytestű vitorlások, amelyek eddig a páratlan években alkották a mezőnyt, 2014-től ugyanis megszűnnek a kategóriákra vonatkozó megkötések.
A verseny rekordját tavaly óta 10 óra 34 perces idővel a Fifty-Fifty katamarán tartja, amely a Nemere II 1955-ös csúcsát javította meg hat perccel.
Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először.
Első helyen az EvoPro nevű hajóval (korábban Lisa) Litkey Farkas csapata ért célba, ezzel Litkey tizenhárom éven belül a tizenegyedik Kékszalag-győzelmét ünnepelhette. Második a Király Zsolt vezette Raffica, a harmadik az Obzidián Bormanufaktúra Principessa lett Rauschenberger Miklós irányításával.
A gyengülő, majd a második napon szinte teljesen elálló szél a lassabb hajókkal vitorlázókat sújtotta, ezért nem érték el sokan a célt.
A Kékszalagon utoljára versenyeztek kizárólag az egytestű vitorlások, amelyek eddig a páratlan években alkották a mezőnyt, 2014-től ugyanis megszűnnek a kategóriákra vonatkozó megkötések.
A verseny rekordját tavaly óta 10 óra 34 perces idővel a Fifty-Fifty katamarán tartja, amely a Nemere II 1955-ös csúcsát javította meg hat perccel.
Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először.