Az olimpia amellett, hogy a legnagyobb és legnézettebb sportesemény a világon, egy nagy üzleti vállalkozás is, a gazdasági szféra szereplői kiemelt figyelmet fordítanak a sport négyévenkénti ünnepének, igyekezve a maguk javára fordítani azt.
Az esemény fővédnöke Szekeres Pál, a NEFMI sportért felelős helyettes államtitkára volt, aki ugyan személyesen nem tudott jelen lenni, de videoüzenetében kifejezte, hogy az olimpia mögött egy hatalmas gépezet áll, amelyet a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) elit szponzor csapata működtet. A legnagyobb világcégek állnak a játékok mögött, akik egyfelől szeretik a sportot, de nagy üzletet is látnak benne. A mozgalom törekszik rá, hogy ne csak négyévente legyen jelen a köztudatban az olimpizmus, ezért kerül sor két nyári olimpia között a télire, de többek között ezért hozták létre az ifjúsági olimpiát és az európai ifjúsági fesztivált is.
„Az olimpia képes mindent felborítani. Addig kevésbé ismert egyéni sportolók is előtérbe kerülhetnek. Erre jó példa Igaly Diána esete, akit olimpiai győzelme óta is istennőként tisztelnek."
Az újság számára ez persze egyben lehetőség is az eladások növelésére, így már jó előre különböző akciókkal és tervekkel készülnek az olimpiára. A legjobban viszont maguk a sportolók tehetnek érte, ha kiemelkedő eredményeket érnek el (ez a számokban is megmutatkozik: Athén lényegesen felülmúlta Pekinget). Egy sportoló könnyen márkává válhat, a szponzor segíthet neki a nyilvánosság elérésében, a média pedig a róla alkotott vélemény formálásában.
„Célunk, hogy a magyar sport sikereit közösen éljük át, és ezt minél szélesebb körben kommunikálhassuk is" – mondta Mihók.
A MOB igyekszik minél jobban kiszolgálni a partnereit, ezért segít nekik egyedi sportszponzorációs stratégiák, kommunikációs megoldások kidolgozásában. A támogatókkal négyéves szerződéseket kötnek, biztosítva a két olimpia közötti nyugodt hátteret. Nem könnyíti meg ugyanakkor a helyzetet, hogy a NOB top szponzorainak szektorából más céggel nem lehet felvenni a kapcsolatot.
A K&H 11 éve támogatja a MOB-ot és 6 éve az MPB-t, ahogy azt Kónya Andrea szenior kommunikációs referens elmondta, hosszú távú partnerségekben gondolkodnak. Ez a kapcsolat az évek alatt mérhető ismertség, és imázs növekedést hozott nekik, miközben az élsport mellett a tömegsportot is támogatják.
A nap zárásaként Gergely István, kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázó adott betekintést sportága helyzetébe. Itthon kevesen járnak rendszeresen a bajnoki meccsekre, inkább a nemzetközi, illetve a válogatott találkozók a népszerűek. Nálunk főként profik űzik a sportágat, míg például az Egyesült Államokban már egyetemi szinten jelen van, a két véglet közötti optimális állapotot kellene megtalálni. A vízilabda gazdasági oldala is gyenge lábakon áll, a kluboknak döntő részben szponzori pénzekből kell megoldania a költségvetésük előteremtését, ugyanis a saját bevételi források (jegyeladás, televíziós jogdíjak nem jelentősek, merchandising, játékjog értékesítés nincs) elég behatároltak. A támogatóknak viszont csekély megjelenési lehetőséget tudnak nyújtani az uszodákban és a felszereléseken, ezért fmár elmerült a testfestés lehetősége, de a FINA ezt – legalábbis nálunk – nem engedélyezte.
Az olimpia és az azon való sikeres szereplés a sportág túlélésének zálogát jelenti, ugyanakkor sokkal szélesebb körben kellene elterjeszteni a világon, hogy hosszú távon ne kerülhessen veszélybe a játékok programjában való szereplése. Itthon egyelőre nem tudja felvenni a versenyt más népszerű csapatsportágakkal, de Gergely szerint ügyes szervezéssel lehetne úgy alakítani a versenynaptárat, hogy abból a vízilabda profitálhasson.
A rendezvény első alkalommal került kibővítésre egy expo típusú kiállítótérrel, ahol a sportszervezetek és az üzleti szféra szereplői kaptak megjelenési, bemutatkozási lehetőséget.