HAT-HÉT PÁROS csatázik a bajnoki címért a rali országos bajnokságon, és az erőviszonyokról a hétvégén kapunk először valódi képet, miután az idénynyitó egybeesett a hazai Európa-bajnoki futammal, amely a távok és az ellenfelek miatt sem volt szokványos. Ha a magyar rali fellegvárairól beszélünk, akkor Miskolc biztosan köztük van, ami plusz töltetet ad az előttünk álló hétvégének, amely során szombaton és vasárnap is hat-hat gyorsasági szakaszt teljesítenek a párosok.
A küzdelem a Bükkben zajlik majd, ahol az első osztályú mezőny négy évvel ezelőtt versenyzett legutóbb – a visszatérés a szurkolók számára legalább akkora élményt jelent majd, mint a ralisoknak.
„Legendás gyorsasági szakaszokon autózunk majd, tempós és technikás, kanyargós szakaszok váltják majd egymást – nyilatkozta a verseny előtt az 1-es rajtszámmal induló Turán Frigyes. – A murvás veszprémi futamból kiindulva kemény párharcokra számítok annak ellenére is, hogy néhányan hiányoznak a mezőnyből, mert külföldön versenyeznek. Számításaim szerint hat-hét párosnak van esélye a dobogóra – kiélezett küzdelemre számítok, másodperceken, tizedmásodperceken múlik majd a siker.”
Az esélyesek között van Hadik András is, aki négyszeres magyar bajnokként hazai pályákon nyomhatja a gázt a hétvégén.
„Szóba került, hogy külföldön versenyzünk a hétvégén, de végül a hazai futam mellett döntöttünk – mondta Hadik. – A szakaszokat ismerjük, mint a tenyerünket, ami talán előnyt jelent számunkra, ugyanakkor a hazai mezőnyből mindenki pokolian gyors, így minden tudásunkra szükség lesz, hogy felvegyük velük a versenyt.”
Az össztáv 491 kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok hossza 142.8 km – Jacsó Tibor főszervező a verseny sajtótájékoztatóján elmondta, a nemzetközi szövetség szabályzata alapján készítettek egy biztonsági szabályzatot, 500 fős rendezői gárdával dolgoznak és a nézők mozgását drón segítségével figyelik, hogy a lehető legbiztonságosabb körülmények között tudják megrendezni a viadalt.