Formula–E: Günther győzött Japánban; pontegyenlőség a világbajnoki tabella élén

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2024.03.30. 08:17
Maximilian Günther pályafutása ötödik győzelmét aratta Tokióban (Fotó: DPPI)
Maximilian Günther aratott győzelmet a Formula–E japán versenyhétvégéjének tokiói futamán. A Maserati német versenyzője mögött a pole pozícióból rajtoló Oliver Rowland ért célba, a dobogóra legalsó fokára a címvédő Jake Dennis állhatott fel.

Oliver Rowland hódította el a pole pozíciót az idény ötödik időmérőjén Japánban. A Nissan brit versenyzője mellőle Maximilian Günther rajtolhatott, a második sorból Edoardo Mortara és Sérgio Sette Camara vághatott neki a tokiói futamnak.

A rajtnál Rowland maradt az élen, mögé Mortara zárkózott fel. A címvédő Jake Dennis egy helyet javított, amivel feljött a negyedik pozícióba, és hamar támadni kezdte Günthert a harmadikért. Az élmezőny nem élt a támadó mód adta lehetőségekkel a verseny elején, amikor a biztonsági autó beküldése is felvetődött.

Jake Hughes találta el ugyanis a falat a tizenötös kanyarban, ám a McLaren versenyzője végül tovább tudott menni. Az élen autózók igen közel maradtak egymáshoz a futam első harmadában, ám kicsivel később Rowlandnek sikerült kissé meglógnia az első helyen egészen addig, amíg fel nem vette első támadó módját.

A brit után Mortara, Pascal Wehrlein és António Félix da Costa élt a pluszenergiával – rövid időre Günther vette át a vezetést, ám a 14. körben Rowland visszaállt az élre. A Nissan versenyzőjének azonban figyelnie kellett a visszapillantó tükröt, ugyanis Günther közel maradt hozzá, és várta az adódó lehetőséget.

A 18. körben a 100. versenyét teljesítő Mitch Evans esett vissza jócskán, miután elmért egy előzési kísérletet. Az új-zélandi magától vissza tudott térni a bokszutcába, ám a pályára került törmelék miatt ezúttal be kellett vetni a biztonsági autót. A verseny három körrel később folytatódhatott, Rowland az újraindításkor sem engedte ki kezei közül a vezetést.

Alig két körrel később azonban Günther megpróbálkozott az előzéssel, ami össze is jött számára, így átvette az első pozíciót. A német versenyző jobb tempóra volt képes a sokáig az élen autózó Rowlandnél, s miután átvette a vezetést, el is kezdett leszakadni az őt követőktől.

Günther néhány körrel a verseny vége előtt vett fel négypercnyi támadó módot, aminek következtében közelebb kerültek hozzá a többiek, s bár Rowland kétszer is megpróbálkozott az előzéssel az utolsó körben, a győzelem Güntheré lett. 

A német versenyző első diadalát aratta az idén, mögötte Rowland ért célba, a dobogóra még késői előzésének köszönhetően Dennis állhatott fel. Pontot szerzett továbbá Da Costa, Wehrlein, Nico Müller, Nick Cassidy, Robin Frijns, Sette Camara, illetve Sacha Fenestraz.  A világbajnoki tabella élén öt versenyt követően Cassidy áll, akit Wehrlein követ pontegyenlőséggel a második helyen. 

Folytatás két hét múlva az olaszországi Misanóban!

FORMULA–E
JAPÁN, VERSENY
1. Maximilian Günther (német, Maserati)
2. Oliver Rowland (brit, Nissan)
3. Jake Dennis (brit, Andretti)
4. António Félix da Costa (portugál, Porsche)
5. Pascal Wehrlein (német, Porsche)

A világbajnokság élmezőnye 5 futam után: 1. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar) 63 pont, 2. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 63, 3. Oliver Rowland (brit, Nissan) 54, 4. Jake Dennis (brit, Andretti) 53, 5. Maximilian Günther (német, Maserati) 48, 6. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 39, 7. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 39

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik