Ilyen még nem volt! Csomós Miklós életében legalábbis nem fordult elő, hogy éllovasként várhatta egy Európa-bajnoki futam zárónapját. Ez annak köszönhető, hogy Csomós szinte hibátlan napon van túl. Nap közben azt nyilatkozta, olykor feszegette a határait, összességében azonban erős 90 százalékosra értékelné a teljesítményét, mert voltak olyan részei a pályáknak, ahol lehetett volna gyorsabban menni, csak éppen jóval magasabb kockázattal. Így egyetlen kisebb kalandja volt: a negyedik gyorsasági utolsó kanyarjában megcsúsztak a fehér aszfalton, és az árokból jöttek vissza, de szerencsére semmi drámai következménye nem lett az esetnek.
„Fantasztikus volt ez a nap, sikerült végig uralni – mondta az esti szervizparkban Csomós, akinek Bán Viktor diktálja az itinert. – A szakaszok Eb-szintűek, ízig-vérig ralipályák, amelyek mentén rengeteg a néző, ami fokozza a hangulatot. Egyébként is jó a kedvünk, hiszen még sohasem volt olyan, hogy vezettünk az összetettben a zárónap előtt: huszonkét másodperc az előnyünk, úgy gondolom, ha nem történik nagyobb baj, akkor ezt be lehet osztani, úgyhogy szeretnénk vasárnap a saját tempónkban autózni és célba érni.”
A második helyért hatalmas csata zajlott a tavalyi és az idei abszolút magyar bajnok, Mads Ostberg és Vincze Ferenc között. A nap végén a norvég került lépéselőnybe, aki bár reggel alaposan megütötte az autója alját, ami miatt motorerőt is veszített az első körben, délutánra visszatalált a saját tempójához. „Élvezzük a versenyzést, Mixi teljesítménye pedig lenyűgöző” – mondta Ostberg.
„Elveszítettük a második helyet, de így sem lehetünk csalódottak, hiszen eredendően a top ötbe vártuk magunkat – nyilatkozta Vincze. – Szeretnénk megtartani a dobogós helyet, és persze ha esély adódik, előrébb kerülni. A bajnokságban sokat taktikáztunk, most nem akarok, olyan gyorsan akarok menni, ahogy az egészségi állapotunk engedi, mert sajnos mind a ketten megbetegedtünk néhány nappal ezelőtt, emiatt be is csúsztak apróbb hibák a nap folyamán.”
A viadal egyik érdekessége, hogy élete első raliversenyét teljesíti a Zemplénben a túraautó-világbajnok Michelisz Norbert, aki számára rengeteg újdonságot tartogatott ez a nap. Sohasem ment még fák között, sem sötétben, és ahhoz sincs hozzászokva, hogy valaki a jobb egyből folyamatosan beszél hozzá. Ennek ellenére az első körben egyetlen apró hibát követett el
„Az egyik kanyarba kézifékkel fordultam, megpördültem és lefulladtam, de szerencsére nem veszítettünk sok időt miatta – mondta Michelisz. – Az még mindig egy kicsit idegen számomra, hogy valaki folyamatosan beszél hozzám – az első teszten egyébként valósággal pánikba estem az élménytől – a lassú kanyarokban fel tudom dolgozni azt a rengeteg információt, amit kapok, a gyors részeken azonban sokszor csak bízom a szememben, az érzékeimben és próbálok nem kockáztatni.”
Michelisz a 11. helyen állt nap közben, ám az utolsó előtti szakaszon kapott egy defektet, amit a pályán kicserélt navigátorával, Tagai Róberttel, ám az időveszteség miatt visszacsúszott a 17. pozícióba.
A Rally Hungary vasárnap négy gyorsasági szakasszal ér véget.
RALLY HUNGARY, AZ EURÓPA-BAJNOKSÁG 8. FUTAMA, NYÍREGYHÁZA
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. Csomós Miklós, Bán Viktor (magyar, Skoda Fabia Evo) 1:00:55.6 , 2. Ostberg, Barth (norvég, svéd, Citroen C3) 22.6 másodperc hátrány, 3. Vincze, Percze (magyar, Skoda Fabia Evo) 32.8 mp h.