Rali Eb: Csomós kiesett, Ostberg nyert a Rally Hungaryn

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2023.10.08. 18:08
null
Vincze Ferenc a második helyen végzett a Rally Hungary-n (Fotó: Sári Péter)
Az éllovas Csomós Miklós kiesése után a tavalyi és az idei abszolút magyar bajnok harcolt a győzelemért a nyíregyházi Európa-bajnoki futamon. A dobogó legfelső fokán a norvég Mads Ostberg, a másodikon pedig Vincze Ferenc pezsgőzhetett.

 

Drámai fordulatot hozott a Rally Hungary utolsó előtti szakasza. Az addig megnyugtató előnnyel vezető Csomós Miklós, Bán Viktor kettős ugyanis megcsúszott az egyik kanyarban, felborult, és véget ért számára a küzdelem. A legfontosabb hír ilyenkor, hogy a versenyzők jól vannak, már amennyire jól lehet az, akinek kis híján megszakad a szíve. Csomósék először vezettek nap végén Európa-bajnoki futamot, először kerültek karnyújtásnyira a győzelemtől...

„Lesodródtunk egy balos kanyarban, egy kis fa belógott és felborított minket – idézte fel Csomós a történteket. – Pedig a tizenöt másodperces előnyünk birtokában próbáltuk biztonságosan lehozni az utolsó két szakaszt, nem kockáztattunk. Nagyon csalódott vagyok, és nagyon sajnálom...”

A norvég Mads Ostbergnek a hétvégén minden összeállt (MGR Images/Makai Gergely)
A norvég Mads Ostbergnek a hétvégén minden összeállt (MGR Images/Makai Gergely)

 

Ami az egyiknek pech, a másiknak szerencse. Csomós kiesése után az első helyért a tavalyi és az idei abszolút magyar bajnok, vagyis a norvég Mads Ostberg és Vincze Ferenc csapott össze. Persze, nem az utolsó szakaszra korlátozódott ez a párharc – egész hétvégén ment az adok-kapok, a végén pedig az utolsó szakaszon, a mádi szőlőföldeken a győzelem volt a tét.

Ostberg (aki korábban megszerezte a WRC2-es kategória világbajnoki címét) 8.9 másodperces előnnyel állt oda a rajthoz – beosztotta, sőt még hozzá is tett egy kicsit.

„Nagyon jó hétvége volt, minden összeállt, ez volt a siker titka – nyilatkozta Ostberg. – Jó csatát vívtunk Csomós Mixivel és Vincze Ferivel is, számomra kétségtelenül ez volt a szezon fénypontja, miután a hazai versenyemen, a svéd futamon nagyon sok nehézséggel kellett szembenéznem. A Rally Hungary-n az elejétől kezdve jól éreztem magam, tetszettek a szakaszok, és jó, hogy van okunk az ünneplésre is. A magyar szurkolók, akiket jól ismerek, hiszen két évet itt versenyeztem, azt mondják, innom kellene egy pálinkát, de az a rossz hírem, hogy én nem vagyok nagy rajongója... Bár lehet, két centet mégiscsak megiszom az este.”

Vincze sem volt boldogtalan, hiszen eredendően a legjobb öt közé várta magát, és ezt magasan felülmúlta!

„Hibamentesen zártuk a versenyt, és a körülményekhez képest sikerült jó tempót is diktálni – mondta Vincze. – A vasárnapi nap rövid volt, úgyhogy tudtuk, ha Mads (Ostberg) célba ér és nem hibázik, nem tudjuk ledolgozni a hátrányunkat. A második helyért sem kell azonban szégyenkeznünk, sőt! Nagyon büszkék vagyunk rá, felér egy győzelemmel!”

A dobogó harmadik fokára a hazánkban először versenyző lett Martins Sesks állhatott fel. „Először versenyeztem Magyarországon, és el kell mondanom, hogy ez egy nagyon nehéz rali – mondta Sesks. – Végig nagyon kellett koncentrálni, mert hosszú napokon vagyunk túl, de nagyon élveztem minden egyes kilométerét. A kedvencem a hosszú mádi szakasz volt, amelyet sikerült is megnyerni, a dobogós helynek pedig nagyon örülök!”

Magyar szempontból érdekes, hogy a versenyen 2019-ben első, és eddig egyetlen magyarként győzedelmeskedő Turán Frigyes ezúttal az ötödik helyen ért célba. „Megdolgoztunk ezért az ötödik helyért, úgyhogy büszkék vagyunk rá, mint ahogy arra is, hogy sérülésmentes autóval sikerült célba érnünk, ami nagy meló volt ezen a viadalon. Jó, húzós tempóban autóztunk, de nem kockáztattunk, ami most kifizetődött – a magyar bajnoki értékelésben pedig másodikok lettünk.”

Michelisz Norbert is állta a sarat (Fotó: MGR Images/Makai Gergely)
Michelisz Norbert is állta a sarat (Fotó: MGR Images/Makai Gergely)

 

A verseny egyik érdekessége volt Michelisz Norbert szereplése: túraautó-világbajnokunk számtalan ismeretlen dologgal találta szembe magát: először versenyzett szűk, erdei utakon, sötétben lámpasorral, először volt kénytelen egy másik emberre – a navigátorára, Tagai Róbertre – hagyatkozni, és először cserélt gyorsasági szakaszon defektes kereket.

Michelisz állta a sarat, sőt, nagyon élvezte az új kihívást, és végül a kerékcsere miatti időveszteség következtében a 13. helyen ért célba.

„Nagyon sok volt számomra az újdonság ezen a hétvégén, úgyhogy próbáltam felvenni a ritmust, amikor pedig ez sikerült, elkezdtem a sebességre is figyelni – mondta Michelisz. – Nehéz verseny volt, hálás vagyok a csapatnak és Robinak a sok segítségért. Nem voltak elvárásaim a hétvégével kapcsolatban, ma reggelig az időeredményekre se néztem rá. A cél az volt hogy befejezzük a versenyt, és ez sikerült.”

RALLY HUNGARY, AZ EURÓPA-BAJNOKSÁG 8. FUTAMA, NYÍREGYHÁZA
Abszolút végeredmény:
1. Mads Ostberg, Patrik Barth (norvég, svéd, Citroen C3) 1:37:40.2, 3. Vincze, Percze (magyar, Skoda Fabia Evo) 12.8 másodperc hátrány, 3. Sesks, Francis (lett, Skoda Fabia RS) 1:26.2 perc hátrány

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik