A nagydíjért tíz nemzet 16 versenyzője mérte össze tudását. Iversen mellett rajthoz állt a svédek klasszisa, Antonio Lindback, továbbá az orosz születésű, de már lengyel állampolgársággal is rendelkező Vadim Tarasenko, a finn válogatott csapatkapitánya, Timo Lahti, a debreceni pálya csúcstartója, a lengyel Jakub Jamróg, valamint a közönségkedvenc német hölgy, Celina Liebman. Magyarországot a Speedwolf két versenyzője, Kovács Roland és Magosi Norbert képviselte.
A verseny egy meglepetésfutammal kezdődött, amelyen Debrecen legendái, a páros vb-harmadik Adorján Zoltán és Tihanyi Sándor állt rajthoz unokáikkal.
A néhány bukással és motorhibával tarkított versenyen több izgalmas futamot láthatott a közönség. A 11. futam például több meglepetést is tartogatott, az addig nagy esélyes, százszázalékos Antonio Lindback motorhiba miatt csak negyedik helyen végzett. A második helyért nagy küzdelem zajlott, a cseh Petr Chlupacot az utolsó métereken győzte le a finn Timo Lahti. A futamot a szlovén Nick Skorja nyerte.
Hasonlóan izgalmas futam volt a 16., amikor szintén Lahti küzdött nagyot a három pontért. A lengyel Jakub Jamróggal harcolt az utolsó centikig, és bár úgy látszott sikerül legyőznie, Jamróg egy hajszálnyival hamarabb ért célba.
A mezőny két dán versenyzője, Iversen és Jonas Seifert-Salk végig magabiztosan motoroztak, Iversennek sikerült egyeneságon a döntő futamba kerülnie, míg honfitársa elődöntőjében másodikként jutott be.
Debrecen város nagydíjáért végül öt versenyző szállhatott harcba, meglepetésre lemaradt róla az esélyes Lindback, aki a motorhibája után elmondása szerint beállítási problémákkal küzdött.
Végül a döntőben ismét Iversen ért elsőként célba, őt követte honfitársa, Seifert-Salk, harmadik lett a lengyel Vadim Tarasenko, negyedik a finn Antti Vuolas, ötödik pedig a szintén lengyel Viktor Trofimov.
A Nagydíjon jelentette be Baráth Norbert, a Speedwolf ügyvezetője, hogy a jövőben az utánpótlás-nevelést a korábbi salakos, páros Eb-ezüstérmes Tabaka József látja el a klubnál.