– Nem irigyeltem az imolai Formula–1-es futam törlése után – az önök idénynyitója nem forgott veszélyben?
– Amikor a fiúk elindultak a kamionokkal, még nem tudtuk, hogy lesz-e versenyünk, de a szervezők folyamatosan tájékoztattak minket, úgyhogy mire mi elindultunk, már viszonylag biztosra vehettük, hogy lesz verseny Misanóban – mondta el a Nemzeti Sport kérdésére válaszolva a Révész Racing pilótája, Kiss Norbert.
– Hosszú volt a téli szünet?
– Hosszú, hiszen október közepe óta nem volt versenyünk, ugyanakkor kettős érzések vannak bennem, mert gyorsan el is repült. Dolgoztunk, fejlesztettünk, teszteltünk.
– Hol teszteltek?
– A Hungaroringen, és végig teljesen jól működött az autó: jók voltak a köridők, mindössze az utolsó tíz percben volt egy apró technikai hibánk. De még jól is jött, egy kicsit ébresztőként hatott, hogy oda kell figyelni, nem szabad félvállról venni a dolgokat. A negyedik szezont kezdjük ezzel az autóval, most már be-becsúsznak hibák, azok az alkatrészek mennek tönkre, amelyekről azt gondoltuk, hogy az élettartamuk örök élet plusz egy nap. A teszt azt a tanulságot hozta, hogy minden csavart el kell kezdeni cserélgetni, hiszen a megbízhatóság a siker kulcsa.
– Milyen fejlesztéseket hajtottak végre a kamionon?
– A koncepciót nyilván nem változtattuk meg, hiszen nagyon gyorsak voltunk tavaly az összes pályán, inkább a meglévőt finomítottuk. A versenyek során megfigyeltük a technika működését, és ahol hiányosságokat találtunk – a futóműben, a kormányzásban vagy éppen a hűtésben –, ott módosítottunk, és átdolgoztuk az elektromos rendszerünket is a megbízhatóság jegyében. Ez utóbbi nem jár közvetlen teljesítménynövekedéssel, de esztétikai és megbízhatósági szempontból fontos.
– Négyszeres Európa-bajnokként és címvédőként áll oda az első verseny rajtjához – megszokta már, hogy a skalpjára vadásznak?
– Lassan igen, hiszen ahogy mondta is, nem először vagyok ilyen helyzetben. De szeretem ezt az érzést, sokkal jobb üldözöttnek, mint üldözőnek lenni. És ha csak a saját teljesítményünkre koncentrálunk, és saját magunkhoz képest próbálunk javulni, akkor szerintem az idén is stabilan a csúcs közelében tudunk maradni. Ez jobb, mint ha utol kellene érni valakit.
– Milyen az idei mezőny?
– Vannak változások, néhány pilóta nem nevezett a bajnokságba és vannak új versenyzők is, ám a kemény mag változatlan, szerintem az idén is Jochen Hahn, Antonio Albacete, Sascha Lenz és köztem dől majd el az Európa-bajnoki cím sorsa. Jochen hatszoros bajnok, Antonio háromszoros, én négyszeres, Saschának még egy sincs, és remélem, nem is lesz, amíg én itt vagyok.
– Min múlik, hogy ki nyeri a címet?
– Nehéz előre megmondani, de első körben biztos, hogy a gyorsaságon. Nem tudjuk, ki milyen fejlesztéssel áll elő, ki milyen tempóra képes, hiszen például Lenz és Albacete is új autót épített, míg mi Jochennel a tavalyit visszük tovább. Szóval a siker egyik összetevője biztosan a jó tempó, és ha az megvan, akkor a megbízhatóság dönt. Mert hiába gyors valaki, ha állandóan kiesik.
– A csapat?
– A Révész Racing változatlan felállásban áll oda a rajthoz.
– Szereti a misanói pályát?
– Jó emlékeim vannak róla, sok szép sikert értünk el itt, tavalyelőtt a bajnoki címet is itt ünnepeltük, mert akkor ez volt a szezonzáró futam. Jó minőségű aszfaltcsík, a vonalvezetése azonban elég nehéz, így általában szoros versenyeket vívunk itt. Tavaly is itt voltak hozzánk a legközelebb az ellenfelek. De azért itt is tudtunk nyerni. A cél most is a győzelem, hiszen tudjuk, miként kell nyerni ezen a pályán.