A bemutatkozás nem is lehetett volna nívósabb, hiszen a világbajnoki döntő egyik fordulójának adott otthont a cívisváros. Ez a megmérettetés hatalmas sikerrel zárult a szervező, SpeedWolf Debrecen számára: a nemzetközi szövetség illetékesei, a brit zsűrielnök, Mick Bates és az olasz vezetőbíró, Giuseppe Grandi csakis elismerő szavakkal illette a rendezést. Sőt, az FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) Pályaverseny Bizottsága minden idők legjobb világbajnoki flat track versenyeként aposztrofálta a debreceni viadalt. A nagy sikerre való tekintettel nem maradhatott el a folytatás: a világszövetség vezetői felkérték a hajdúsági klubot a 2022-es sorozat egyik döntőjének megrendezésére. Így került be az idei versenynaptárba október 1-jei dátummal a cívisvárosi megmérettetés.
A kiírás értelmében a legjobb flat track versenyzők öt fordulóban csatáznak a világbajnoki címért. Az első viadalt a németországi Diedenbergenben rendezték, utána a franciaországi Morizesben, majd a csehországi Pardubicében mérték össze tudásukat a vaspapucsosok, az október 1-jei debreceni fordulót követően egy héttel később az olaszországi Boves-Cuneóba zárul a széria.
Magyar rendezők szempontjából jól alakult a pontvadászat forgatókönyve, hiszen három fordulót követően rendkívül kiegyensúlyozott volt az élmezőny, egy-egy pont választotta el a dobogósokat: az olasz Matteo Boncinelli 60 ponttal állt, a második a spanyol Gerard Bailónak 59, míg a harmadik, szintén olasz Daniele Moschini 58 egységgel rendelkezett.
A debreceni vébédöntőben tizenkét nemzet – Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Nagy-Britannia, Ausztria, Argentína, Csehország, Németország, Hollandia, Lengyelország, Japán és Magyarország – 29 vaspapucsosa mérte össze erejét. A nyolc motormárkát – KTM-et, Yamahát, Hondát, Suzukit, Kawasakit, Zaetát, Husqvarnát és Gas Gast – felvonultató mezőnyben a topversenyzők mellett a legnagyobb figyelem a női versenyzők felé összpontosult, a szurkolók kíváncsian várták, hogy az osztrák Yasmin Poppenreiter és a salakmotorozás világából érkező argentin, Micaela Bazán mire lesz képes a debreceni oválon. Természetesen a magyar nézők érdeklődve várták, hogy a hazai indulók, a salakmotorozás örökös magyar bajnokának a fiát, ifjabb Adorján Zoltánt és Miklosy Tamást, a hazai flat track motorozás ikonikus alakja mire lesz képes a legjobbak ellen.
A szombat hajnali heves esőzést még tudták kezelni a szervezők, remek munkával ideális minőségű pályát készítettek kora délutánra, viszont az égi áldás eleredt a kezdés előtt, s igencsak eláztatta az ovált. Ennek ellenére minimális csúszással, de elkezdődött a megmérettetés. A pilóták többsége tudott alkalmazkodni a csúszós talajhoz, bár elcsúszások akadtak, nagy bukás, súlyos sérülés nem történt. A verseny előrehaladtával egyre szárazabbá, motorozhatóbbá vált az ovál, s ennek köszönhetően az előzések száma is megnőtt. A favoritok közül Bailo és Boncinelli esélyeshez méltón gyűjtögette a pontokat, viszont Moschini csak szenvedett a pályán, a látottak alapján nem keltett meglepetést, hogy az utolsó esély futamból nem tudta kiharcolni a továbbjutást a döntőbe. A legjobbak futamában tizenketten mérték össze tudásukat tíz körön keresztül. A döntő több látványos előzést is hozott, többek között Boncinelli az első, míg Krajcovic a harmadik pozíciót szerezte meg remek manővert követően.
A magyarok produkciónál érezhető volt, hogy először kaptak lehetőséget a legjobbak között, ettől függetlenül becsülettel helytálltak: Adorján 8, Miklosy 7 pontot gyűjtött, előbbi a 25., utóbbi a 27. helyen zárta a versenyt. A hölgyek közül Poppenreiter a 22., Bazán a 28. pozícióban zárta a versenyt.
Végeredmény
1. Matteo Boncinelli (olasz, Gas Gas) 25 pont,
2. Gerard Bailo (spanyol, KTM) 22,
3. Ervin Krajcovic (cseh, KTM) 20,
4. Daniele Tonelli (olasz, KTM) 18,
5. Markus Jell (német, KTM) 16,
6. Masathosi Ohmori (japán, Kawasaki) 15.
Összetett állása
1. Matteo Boncinelli (olasz, Gas Gas) 85 pont,
2. Gerard Bailo (spanyol, KTM) 81,
3. Ervin Krajcovic (cseh, KTM) 66,
4. Daniele Moschini (olasz, Zaeta) 65,
5. Masatoshi Ohmori (japán, Kawasaki) 65,
6. Eric Reverté (spanyol, Yamaha) 55.