Péntek reggel vizes pályán kezdődtek meg az edzések, így a pilótáknak össze kellett kapniuk magukat, hogy megtanulják az új sikánt, megtalálják hozzá (és úgy általában is) a megfelelő motorbeállításokat és összerakjanak egy olyan kört, ami akár a Q2-be kerüléshez is elég lehet, ha szombat reggel megint megérkezik az eső.
Ennek az első napos „rohanásnak” az lett a vége, hogy hét Ducati végzett az első nyolcban, egyedül Fabio Quartararónak sikerült beférnie közéjük a negyedik helyen.
Az új sikán nagyjából hat másodpercet adott hozzá a korábban ismert köridőhöz, és alapvetően pozitív fogadtatásra talált. A nem Ducati-pilóták szeretnék azt gondolni, hogy az extra pályaszakasz nekik segíthet, és elvehetnek a vörös rakéták előnyéből, de az igazság inkább ahhoz áll közelebb, hogy a plusz egy kigyorsítás egyáltalán nem változtat azok itteni dominanciáján.
A kanyarkombinációt ugye Johann Zarco és Franco Morbidelli óriási 2020-as balesete hívta életre, ami majdnem hatalmas tragédiába torkollott. Valahogy ugyanis lassítani akarták a mezőnyt a 3-as kanyar felé haladva. Zarco viccesen meg is jegyezte pénteken, hogy azok után, amennyi támadást el kellett viselnie az esetet követően, szerinte kijárt volna neki, hogy róla nevezzék el a 2a-2b kombinációt.
A pilóták még szombaton is próbálták letapogatni a legjobb ívet, és néhány elcsúszást is láthattunk az edzések során, de a biztonságra egyelőre nincs panasz.
Már csak egyetlen nagy kérdőjel maradt az új szakasszal kapcsolatban: mi lesz akkor, amikor a 25 fős mezőny egyszerre megérkezik oda a rajt után... Nos, a mezőny egy részének vannak ezzel kapcsolatban kételyei, de reméljük, felesleges az aggódás.
Szombatra némiképp mérséklődött a Ducati-dominancia, így már „csak” öten fértek be az első nyolcba, egész pontosan az első hatba... Azaz Quartararón kívül kizárólag bolognai motorokat láthatunk majd az első két rajtsorban.
A pole pozíciót Enea Bastianini szerezte meg, így először kezdhet meg az élről egy királykategóriás futamot, ráadásul a fiatal olasznak a versenytempója is több, mint biztató.
Mellőle Francesco Bagnaia és Jack Miller rajtol majd.
Quartararo tempója szintén jó, ám ne felejtsük el, hogy nagyon más egyedül motorozni, mint egy sűrű mezőnyben, fél tucat Ducati között. A regnáló világbajnok emberfeletti teljesítményt nyújt a harmatgyenge Yamahán, tényleg nagy kérdés, hogy meddig lehet bírni ezt a fajta nyomást, fizikai és mentális igénybevételt.
Maverick Vinales szintén egészen jól tartja a lépést a vörösökkel, és bízik abban, hogy egy jó rajt után harcban lehet egy nagyon fontos eredményért.
Csapattársa, Aleix Espargaró azonban már lassabban vette fel a pálya ritmusát, a sikánnal is meggyűlik a baja, és bár szombaton sikerült egy új geometriai beállítással előbbre lépnie, nem tartozik a mai futam elsődleges esélyesei közé. Nagyjából valami hasonlóra számított már a hétvégét megelőzően is, így egyáltalán nincs kétségbeesve, tudja, hogy a mostani és a misanói futam valószínűleg a gyengébb eredményekről szól majd.
A suzukisok versenytempója – ahogy azt már megszokhattuk – szintén ígéretes, és egy jó rajttal már eleve helyzetbe hozhatják magukat. Nagy kérdés persze, hogy hol tudnak majd előzni, mert a pozíciószerzést nem adják majd könnyen a Ducatik. Maradnak a féktávok és az elnyújtott kanyarok, mint a négyes és az ötös fordulók.
A legjobb KTM-es Brad Binder a 12-ik helyen, a legjobb hondás pedig Nakagami Takaaki a 14.-en. Az időmérők után a sort Álex Márquez zárja, aki hiába könyörög segítségért a Hondának, úgy tűnik, a japánok már teljesen elengedték a kezét. Pedig a maival együtt nyolc futam még előttük áll. Nyolc hosszú futam...
A hűvösebb időjárás miatt a kemény hátsó gumi nem lesz opció, a puha és a közepes keverékek azonban egyaránt működnek. Nagyjából a felhők mennyisége fogja eldönteni, hogy melyiket érdemes majd választani.
Az új sikánnak köszönhetően az üzemanyaggal várhatóan nem kell majd spórolni, és nem okoz akkora fejfájást, mint a korábbi években, de az abroncsokat továbbra is nagyon be kell osztani. Éppen ezért nem valószínű, hogy bárki is szökni próbál majd, kockáztatva, hogy a végén tapadás nélkül maradjon, ami szoros és izgalmas futamot vetít előre.