Az idei koreográfiát követve Kiss Norbert először pénteken megnyerte az időmérő edzést (méghozzá elég nagy, majdnem 1 másodperces előnnyel, ami a Nürburgringen eddig nem volt jellemző), majd pedig domináns stílusban vezetve simán megnyerte az első versenyt.
A rajt után Adam Lacko még próbálta támadni a magyar versenyzőt, de igazán veszélyes előzési kísérlete nem volt, Kissnek gyorsan sikerült némi egérutat szereznie, és megszerezte szezonbeli kilencedik futamgyőzelmét. Mögötte kemény küzdelem zajlott a másik két dobogós helyért: a magyart végül Adam Lacko és Jochen Hahn kísérhette fel a dobogóra. A sorozatban addig második helyen álló Sascha Lenz kiesett, így Kiss az összetettben is értékes pontokkal gazdagodott.
„Már az időmérő edzés is remekül sikerült, láthatóan ezen a pályán is rájöttünk a titok nyitjára, pedig a Nürburgringen ez abszolút nem volt jellemző – mondta Kiss Norbert. – A versenyen is rendelkezésre állt az időmérős tempóelőnyünk, szerencsére azonban az első két kör kivételével nem kellett használni, mert miután magabiztos rajt után túlestünk a rajt utáni tülekedésen, megnyugtató előnyt tudtam építeni. Az is fontos esemény volt a bajnokság szempontjából, hogy a bajnokságban második Sascha (Lenz) kiesett, így sok pontot hoztunk rajta. A Révész Racing nagyon büszke lehet magára, hogy az ellenfelek hazai pályáján, a Nürburgringen is ilyen erősek vagyunk.”
Este tartották meg a fordított rajtrácsos futamot, amelyen Kiss a nyolcadik helyről indulhatott – ez mindig rizikós, hiszen a darálóban bármi megtörténhet. Emlékezzünk csak a hungaroringi futamra, ahol szombat este gyakorlatilag rommá törték Kiss versenykamionját úgy, hogy ő teljesen vétlen volt. Ez most szerencsére nem történt meg: ezúttal is összeakadt néhány versenyző, de szerencsére a magyar nem volt érintett a balesetben.
„A rajt után hárman ütköztek, ment az esés-kelés, de az látszott, hogy a hungaroringi eset után mindenki sokkal óvatosabb, én is nagyon figyeltem, hogy kimaradjak a csetepatéból – folytatta Kiss. – Sikerült kettőt előznöm, utána Lacko és Jochen Hahn ment előttem. Néhány kör elteltével Lacko hibázott, majd nem sokkal később Jochen is. Az utolsó két körben még megpróbáltam harcba szállni a dobogóért és megelőzni Steffi Halmot, de sárga zászlós jelzés volt érvényben, ami ezt lehetetlenné tette, ráadásul rámentem az olajfoltra, amit valaki elfolyatott, ebből lehetett volna nagyobb galiba is, szerencsére nem lett. A Nürburgringen ez a két eredmény nagyon jónak számít, bízom benne, hogy vasárnap hasonló forgatókönyv alapján folytatjuk. Az első nagy cél, hogy megnyerjük a reggeli időmérő edzést, utána pedig folytassuk a pontgyűjtést a két versenyen.”
Érdekesség, hogy a második, vagyis a fordított rajtrácsos versenyen Lukas Hahn győzedelmeskedett – a hatszoros Európa-bajnok Jochen Hahn fia –, aki életében először nyert Európa-bajnoki futamot. A sorozatban egyébként eddig 16 versenyfutamot tartottak meg, és ez csupán a harmadik volt, amelyen Kiss nem ünnepelhetett a dobogó valamelyik fokán. A magyar versenyző kilenc győzelemnél tart az idén, és immár 54 pont az előnye a Lenz balszerencséjét kihasználva az összetett pontverseny második helyére felkapaszkodó Jochen Hahnnal szemben.
KAMION EURÓPA-BAJNOKSÁG, 4. FORDULÓ, NÜRBURGRING
1. verseny: 1. Kiss Norbert (magyar, MAN) 23:12.226, 2. Lacko (cseh, Freightliner) 3.398 mp h., 3. J. Hahn (német, Iveco) 4.360 mp h. 2. verseny: 1. Lukas Hahn (német, Iveco) 23:26.619, 2. Albacete (spanyol, MAN) 0.815 másodperc hátrány, 3. Halm (német, Iveco) 2.275 mp h., 4. Kiss 2.597 mp h.
Az Eb állása: 1. Kiss Norbert 187 pont, 2. Hahn 133, 3. Lenz (német, MAN) 131