– Elkapta már a harctéri izgalom?
– Igen, már minden porcikámban érzem, hogy a hétvégén elkezdődik a szezon, bár most nem tűnt olyan hosszúnak a téli szünet, mint máskor, nagyon gyorsan elrepült. De ez valahol jó is, mert nem volt nehéz visszaülni a kamionba, hamar visszarázódtam.
– Mivel telt a tél?
– Pihentem, folyamatosan foglalkoztunk a kamionnal, és persze volt benne sok szimulátorozás is.
– Korábbi szimulátorversenyzőként ezt még mindig hasznosnak találja?
– Nagyon! A szimulátorral az ember nemcsak mentálisan, hanem fizikailag is karban tudja tartani magát.
– Fizikailag?
– Vannak már olyan modern kormányok, amelyeket be lehet úgy állítani, hogy az embert tényleg fizikailag is próbára tegye, karban tartsa. Emellett beindult a Formula–1-es szezon is, a televízióban számítottak rám szakértőként az első néhány futamon, úgyhogy nem unatkoztam.
– Ha már F1. Mit szól a szezonrajthoz?
– Nagyon különleges az idei világbajnokság, mert az új szabályoknak köszönhetően teljesen felborult az erősorrend – izgalmas futamokat láthatunk.
– Ha most fogadnia kellene, kire tenné a pénzét?
– A Verstappen, Red Bull páros nagyon erős, jól alkalmazkodnak az új helyzetekhez, beletaláltak a fejlesztésekbe, tudják, mitől döglik a légy.
– Térjünk vissza önre, és a kamionsportra. Hogy sikerültek az idény eleji tesztek?
– Kétszer fél napot teszteltem a Ringen, de szerencsére volt ebben eső és napsütés is, szóval minden körülményben ki tudtam próbálni a kamiont. A téli szünet során koncepcióbeli változtatás nem történt, de nagyon sok mindent finomhangoltunk a súlyelosztástól a futóművön keresztül a kormányzásig. Így mindennel ott vagyunk lassan a megengedett határ közelében.
– A csapat együtt maradt?
– Persze! Úgy voltunk vele a Révész Racingnél, hogy győztes csapaton nem változtatunk, úgyhogy ugyanazzal a mérnöki és szerelőgárdával dolgozunk, mint tavaly.
– Mit tudunk a mezőnyről?
– Nagyon keveset, de ez a korábbi években is ugyanígy volt. Klikkekben készülnek a csapatok Európa különböző versenypályáin, amelyekről kevés infó lát napvilágot, de nem is számít, mert ha megteszünk minden tőlünk telhetőt, akkor nagy baj nem lehet.
– Tavaly viszonylag nagy fölénnyel szerezte meg harmadik Európa-bajnoki címét, így az idén mindenki az ön skalpjára vadászik. Hogy viseli?
– Azért dolgoztam az elmúlt években, hogy bajnok legyek, úgyhogy nincs azzal gondom, hogy üldözött vagyok. Sőt, mivel szerintem a tavalyi önmagunkhoz képest erősebbek lettünk, legyen ez rossz hír az ellenfelek számára. Nyilván van egy-két fontos momentuma a versenyeknek, mint a rajt és a gyorsulás az első kanyarig, ezekre nagyon oda kell figyelni, és akkor nem lehet baj.
– Misanóban kezdődik a szezon. Kedveli a pályát?
– Az olasz tengerparthoz közel fekszik, úgyhogy mindig szívesen jövök ide. Ráadásul jó emlékek is kapcsolódnak hozzá, hiszen tavaly itt fejeződött be a szezon, itt szereztem meg az Európa-bajnoki címet, pályacsúcsot értem el, szóval semmi okom sincs rá, hogy ne kedveljem.
– Tavaly a Hungaroringen rajtolt az év, most a júniusi magyar futamra versenykörülmények között melegíthet. Jól jön?
– Nekem az sem jelentett hátrányt, amikor tavaly a magyar közönség előtt kezdtük a szezont – sőt, nagyon örültem neki, hogy meg tudtam lepni az ellenfeleket, De igazából nincs nagy különbség aközött, hogy első vagy második hétvégén versenyzünk a Hungaroringen, mert hazai közönség előtt így is, úgy is a lehető legjobb szereplés a cél.
– Az újabb Európa-bajnoki cím?
– Persze, hosszú távon igen, de rövid távon az, hogy a tegnapi önmagunknál mindig egy kicsit jobbak legyünk. Érdekes, hogy a tavalyi idényzárón már szombaton megszereztük a bajnoki címet, vagyis elértük a célunkat, ahelyett, hogy ünnepeltünk vagy pihentünk volna, egész éjszaka szereltünk, hogy vasárnapra még jobbak legyünk. Nagyon jó érzés, hogy a Révész-csapattal ebben a témában is azonos a hozzáállásunk, és ennek mentén haladtunk a télen is. Hogy napról napra mindig egy kicsit jobbak legyünk.