Rali ob: Östberg a bajnoki címért jött vissza

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2022.03.25. 14:06
null
Östberg a bajnoki címért jött vissza (Fotó Citroen Rally Team Hungary)
A WRC2 tavalyelőtti világbajnoka, Mads Östberg új navigátorral, a svéd Patrik Barthtal várja a magyar bajnoki rajtot. A norvég pilótának ez lesz a második szezonja nálunk, a pályák nagy részét már ismeri, és a célja nem lehet más, mint a bajnoki cím.


– Tavaly ön aratta a legtöbb futamgyőzelmet, hármat, ön nyerte meg a legtöbb gyorsasági szakaszt, az összetettben mégis csak a harmadik helyen végzett, mert a világbajnoki programja miatt mindössze öt versenyen tudott rajthoz állni. Az idén másképp lesz?

– Az idén hat futamon állok rajthoz – mosolygott a Citroën Rally Team Hungary színeiben versenyző Mads Östberg a csütörtökön megtartott online sajtótájékoztatón. – Örülök, hogy visszatérhetek a magyar bajnokságba, nagyon élveztem a tavalyi szezont, jók voltak a versenyek, jó volt a hangulat, szeretem a csapatot és az itteni szurkolókat.

– És már a pályák többségét is ismeri. Tavaly melyik volt a kedvenc versenye?
– Mindegyiket szerettem, például az idénynyitó, boldogkői futam nagyon tetszett, más kérdés, hogy nem jól végződött, mert az utolsó körben defektet kaptunk. Úgyhogy ha kedvencet kell választanom, a pécsi versenyt mondom, mert bár az időjárás olykor megtréfált minket, a várost gyönyörűnek találom, a pályákat pedig jónak.

– Apropó, pályák! Milyennek találja a magyar szakaszokat a külföldiekhez képest?
– Teljesen más stílusúak a versenyek, de például olyan széles utak, amilyenek itt vannak, sehol máshol nincsenek a világon. De persze itt is megyünk szűk, csúszós szakaszokon, amelyek szintén tetszenek.

– A magyar bajnokságnak a hétvégi Salgó rali lesz az első futama, de ön már versenyzett az idén, igaz, másik autóval, más környezetben. Az autók között nagy a különbség?
– A Rally2-es szabályok elég szigorúan meghatározzák, mit engednek és mit nem, úgyhogy az autók nagyon hasonlóak. Érdekes volt kipróbálni egy másik márkát, mert így beleláttam egy kicsit azok lapjaiba, akik ellen versenyzünk, és megéreztem, mi az, amiben elég jók vagyunk, és miben kell még fejlődni.

– Mikor vezette legutóbb a Citroën C3 Rally2-t?
– Versenykörülmények között tavaly októberben, a magyar Eb futamon, de két héttel ezelőtt Portugáliában volt egy rövid tesztünk, meg most itt a Salgó rali előtt is. Úgy éreztem, hazatértem, amikor újra beleülhettem ebbe a gyönyörű piros autóba.

– A múlt hétvégén, otthon még hóban vezetett.
– Nagyon szeretem a telet, de jó ez a tavaszi időjárás is, ami nekünk, norvégoknak már majdnem nyár. Szeretek otthon, havon is autózni a barátokkal, de újra versenyautóba ülni is nagyon jó.

– Patrik Barth személyében új navigátor ül ön mellett. Miért váltott?
– Tavaly év végén Torstein (Eriksen – a szerző) úgy döntött, új kihívásokat keres, és én ezt elfogadtam. Patrikot már rég ismerem, versenyeztünk is egymás ellen, de régóta erősíti a jégkémcsapatomat (az időjárási viszonyokat felmérő egység – a szerző) is. Úgyhogy nem drámáztam, felhívtam, és mondtam neki: szedd össze a cuccaidat, és gyere! Jól ismerjük egymást, biztosan jó lesz együtt versenyezni.

– Mit tud a Salgó raliról?
– Láttam belső kamerás felvételeket, egyet még a csapatfőnökömről, Tagai Tamásról is – az egyik gyorsaságin éppen felborult –, de ennyi. Pénteken nézzük meg a pályákat.

– Ki lesz az idén a legnagyobb ellenfele?
– Nehéz megmondani, de mivel Hadik András volt tavaly a bajnok, őt mindenképpen meg kell említeni. De rajta kívül is van még jó néhány gyors pilóta, és minden versenyen más lehet az erősorrend, hiszen a hazai pilóták hazai pályán mindig nagyon gyorsak. Ha most kellene tippelnem, azt mondanám, hogy Hadikkal és Turánnal harcolunk majd a bajnoki címért, amelyet természetesen szeretnénk megszerezni!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik