ELSŐ VERSENY
Néstor Girolami szerezte meg a pole pozíciót a Nürburgring Nordschleifén rendezett időmérőn, amelynek értelmében a Honda versenyzője a tizedik helyről vághatott neki az idény első, fordított rajtrácsos futamának. Mivel Michelisz Norbert a nyolcadik pozícióba kvalifikálta magát, a nyitó versenynek a harmadikként vághatott neki.
Ami a másik két magyar versenyzőt illeti, Tassi Attila a 13., Boldizs Bence pedig a 21. helyre parkolhatta le az autóját. Az első sorból a Lynk & Co párosa, Yvan Muller és Yann Ehrlacher várhatta a piros lámpák kialvását.
A rajtot követően nem történt változás az élen, és Muller meg tudta tartani a vezetést. Michelisz viszont Tiago Monteiróval ért össze a nagy helyezkedésben, amelyet követően hat helyet veszített. A mezőnyben kicsit hátrébb Mikel Azcona Luca Engstlerrel csatázott, amiből a Zengő Motorsport versenyzője húzta a rövidebbet, és a Cuprája kissé megsérült.
Az első kör végén Michelisznek sikerült egy helyet javítania, amikor megelőzte Jean-Karl Vernay-t, míg az élen egy kisebb csatába keveredett Ehrlacher és Muller, akiket ekkor egyébként már Gabriele Tarquini követett szorosan.
Az olasz egyébként a második kör közepén olyannyira közel került Ehrlacher-hoz, hogy kissé meg is lökte az autója hátulját. Ettől a címvédő pilóta megcsúszott, és valamennyire leszakadt Mullerről. Mivel értelemszerűen lendületet veszített, nem sokkal később Tarquini el is ment mellette, és átvette a második pozíciót.
Tarquini nem elégedett meg ennyivel, és azonnal üldözőbe vette Mullert is. Nem kellett sokat várni arra, hogy megkísérelje az előzést, s bár a Nordschleife végén elment a francia mellett, Muller vissza tudott vágni a Nürburgringre érve. Óriási csata alakult ki a mezőny elején, amiből végül éppen Tarquini jött ki a legrosszabbul, hiszen a hatodik helyre esett vissza.
Michelisznek ezzel szemben jól jött az élmezőny helyezkedése, és az ötödik pozícióba jött előre. Muller mögé Monteiro zárkózott fel, őket Santiago Urrutia követte harmadikként. Az utolsó kör végén, a Nürburgringre érkezve előzte meg Monteiro Mullert, ami végül győzelmet ért a számára.
A harmadik helyen Urrutia ért célba, az első tízbe még Guerrieri, Michelisz, Tarquini, Coronel, Ehrlacher, Girolami és Vernay fért be. Tassi a 12. helyen látta meg a kockás zászlót, Boldizs 19.-ként szelte át a célvonalat az idény első versenyén.
MÁSODIK VERSENY
Szűk egy órával a nyitó futam vége után máris következett a második viadal a Nürburgring Nordschleifén. Girolami az élről, mellőle, Vernay, Michelisz pedig a nyolcadik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását. Tassi és Boldizs rajtpozíciója ugyanaz volt, mint a nyitó versenyen.
Girolami csapattársa, Guerrieri a harmadik helyről vághatott volna neki a futamnak, ám a felvezető körben a rajtrácson ragadt a 86-os számú Honda, s végül csak a bokszutca végéről mehetett a mezőny után a rajtot követően. Később ráadásul bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották, amiért a megengedettnél tovább dolgoztak az autóján a rajtot megelőzően.
Girolami beragadt kissé a startnál, és elveszítette az első helyet Vernay-vel szemben, majd Engstler is megelőzte az argentin versenyzőt. A mezőnyben kicsit hátrébb többen csúnyán összeütköztek, és többek között sajnos Michelisz számára is azonnal véget ért a verseny. A Hyundainál Azcona Cuprája még nagyobb sérüléseket szenvedett – a spanyol éppen a csapattársával, Rob Huff-fal ütközött össze, és ez az eset okozta Michelisz vesztét is.
Tassi ezzel szemben jól helyezkedett az első kanyarokban, és egészen a hatodik helyig jött előre. Az első kör végén aztán Mullert is maga mögé utasította, így már az ötödik helyen volt olvasható a neve. Frédéric Vervisch számára a második kör legelején ért véget a futam – a belga pilóta először a pálya menti füvet járta meg alaposan a Nordschleife végén, majd félre is húzódott az Audival a Nürburgring elején.
A második kör végén Tassi újabb versenyzőt utasított maga mögé, Urrutia megelőzésével pedig már a negyedik pozícióban autózott. Az ráadásul szintén jó hír volt a fiatal magyar versenyző számára, hogy az előtte autózó Girolamit ráadásul a sportfelügyelők vizsgálták, amiért a rajtnál letolta a pályáról Engstlert.
Ez azonban nem volt hatással Vernay-re, aki az első helyre hozta be a Hyundait. Mögötte Engstlert intette le a kockás zászló, harmadikként a vizsgálat alatt álló Girolami ért célba. Tassi az előkelő negyedik pozícióban zárta a németországi hétvége második futamát. Boldizs a szintén pontszerző 13. pozícióban szelte át a célvonalat.
Folytatás a portugáliai Estorilban június 26–27-én!
FRISSÍTÉS: Girolamit végül nem büntették meg, vagyis megtarthatta a harmadik pozíciót, s Tassi is maradt a negyedik. Engstler azonban elveszítette azt a két pontot, amit az első futamon szerzett, miután szabálytalannak találták az Azcona elleni manőverét még az első körből. A német versenyzőt az öt másodperces időbüntetés mellett a sportfelügyelők egy büntetőponttal is sújtották.
A vk élmezőnye 2 futam után: 1. Jean-Karl Vernay (francia, Hyundai) 39 pont, 2. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 33, 3. Néstor Girolami (argentin, Honda) 33, 4. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 29, 5. Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk & Co) 29 ... 8. Tassi Attila (magyar, Honda) 17 ... 12. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 11 ... 16. Boldizs Bence (magyar, Zengő Motorsport Driver's Academy) 3