– Fokozódik az izgalom?
– Alakul... – mosolygott a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, aki szombaton és vasárnap is két-két versenyfutamot teljesít a kamion Eb hungaroringi viadalán. – A hét elején még nem izgultam annyira, de most már itt vagyunk, felépült a sátor, elvégeztük az utolsó finomhangolásokat. Az autó készen áll, mi is készen állunk, nagyon várjuk a hungaroringi versenyt, amely számunkra minden évnek az egyik fénypontja.
– Melyik volt a legemlékezetesebb hazai futama?
– Talán az első, a 2015-ös, amikor huszonöt év után visszatért hazánkba az Európa-bajnokság mezőnye. Ráadásul akkor nagyon jó sorozatban voltam, jó szezont teljesítettem – domináns győzelmeket arattam, ami nagyon jó volt. A részletekre már nem emlékszem pontosan, csak az érzésre, ahogy itthon voltunk, rengeteg néző előtt versenyeztünk és nyertünk – nagyon nagy buli volt!
– Menet közben látja, hallja a szurkolóit?
– Nem. De amíg a rajtrácson állunk, és nem járnak a motorok, pluszmotivációt ad a szurkolásuk.
– Van kedvenc kanyarja, szakasza a Hungaroringen?
– Több is van: tulajdonképpen a Manselltől az Alesiig nagyon szeretek minden kanyart. A négyes, vagyis a Mansell az egyik leggyorsabb kanyar, az utána következőknek pedig nagyon jó a ritmusa, élvezetes átmenni rajtuk.
– Tavaly kurta-furcsa szezonjuk volt, amely aztán be sem fejeződött, bajnokot sem hirdettek. Mostanra visszaállt a rend?
– Reméljük a legjobbakat! Tavaly is úgy készültünk, hogy bármikor mehetünk versenyezni, és bármeddig tarthat a szezon, ám az élet keresztülhúzta a számításainkat. Most is kihasználtunk minden egyes napot a felkészülésre, megpróbáltuk a lehető legjobb versenyautót és csapategységet megalkotni a jó eredmény érdekében. A többi nem rajtunk múlik.
– Akkor beszéljünk olyasmiről, ami önön múlik. Milyen eredményre számít a hétvégén?
– A kamion Európa-bajnokságon mindig nagy talány, hogy a télen ki meddig jutott. A tavalyi utolsó verseny óta eltelt hat hónap, úgyhogy nehéz jóslatokba bocsátkozni, de a saját részünkkel elégedett vagyok. Teszteltünk és jók a köridők, az autó jól működik, úgyhogy itthon mindenképp szeretnénk megnyerni az időmérőt és az első versenyt, a fordított rajtrácsoson pedig eldobjuk a dobókockát, aztán lesz, ami lesz.
– Azt mondta, jók a köridők. Lehet erről pontosabbat tudni?
– A teszten használt gumin megfutottam a tavalyi pole pozíciót érő időmet, ami mindenképp jónak számít, azt mutatja, ebben még van tartalék, lehettem volna gyorsabb.
– Tavaly zárt kapuk mögött tartották a versenyüket. Milyen lesz újra nézők előtt?
– Biztosan nagyon izgalmas, bár a kamionversenyek lényege éppen a nyitott depó, hogy a szurkolók bejöhetnek a sátrak, a járművek közé, ami nekik is, nekünk is különleges élmény. Most ez nem lesz így, hiszen buborékban van a mezőny, de lelkileg hatalmas pluszt nyújt, hogy látjuk, sőt a rajt előtti pillanatokban halljuk is a nézőket.
– Ez a szokottnál is vagányabb vezetési stílusra ösztönzi?
– Itt, a Ringen mindenképp. Hazai pályán egyébként is sokkal több kockázatot vállal az ember, mint máshol – már csak a hazai közönség miatt is. Nagyon fontos nekem, hogy itthon jó eredményt érjek el, ezért mindent megteszek, de ezt az ellenfelek hazai pályáján nyilván sokkal visszafogottabban kell előadni, mert rosszul sülhet el.
– Akkor támadás tiszta erőből?
– Győzelem vagy halál!
GYORSASÁGI KAMION, EB (Tv: Sport2)
A PROGRAM
Szombat. 11.35: 1. időmérő edzés. 13.50: 1. verseny (Tv: Sport2). 15.50: 2. verseny (Tv: Sport2)
Vasárnap.10.20: 2. időmérő edzés. 12.40: 3. verseny (Tv: Sport2). 14.40: 4. verseny (Tv: Sport2)