„Ez egy bonyolult helyzet. Ha bármit is mondok, akkor a menedzserem megöl. Nem tudok most választ adni, meglátjuk” – mondta szűkszavúan Dovizioso péntek délután.
Erre mondják, hogy nem erősítette meg, de nem is tagadta.
Nem meglepő, hogy egy versenyzőtől nem tud békében megválni a bolognai gyár, de perre még senki sem ment velük. És nem, nem a szerződés miatt lóg Damoklész kardja felettük. Hanem a múlt héten robbant Yamaha-szelepbotrány kapcsán a gyárak között született megállapodás miatt, amelyben gyakorlatilag előre elfogadták, hogy csak a gyártói és a csapatpontokat veszik el, a versenyzőkhöz nem nyúlnak.
„Több információra van szükségem, hogy bármit is mondani tudjak, egyelőre nem értem, hogy mi és hogyan történt pontosan. Azt tudom, hogy velem a Ducati nem egyeztetett semmiről. Hallottam, hogy volt valami megbeszélés a gyárak között, de nem tudom, hogy mi történt pontosan, meg kell értenem” – mondta Dovizioso már múlt pénteken, és a tegnapi napon sem nyilatkozott másképp.
Hogy mennyire keserű érzés számára így lezárni egy nyolcéves kapcsolatot a Ducatival?
„Először is, nem ismeritek a teljes történetet. Én egy jó ember vagyok, szóval az egész helyzet bánt, bosszant. Igyekszem mindig mindenkivel jó viszonyt fenntartani, ha lehetséges. Nem állt szándékunkban soha újra feszült helyzetet teremteni, ha rajtam múlott volna, akkor másképp alakul, de nem így történt.”
Dovi és menedzserének álláspontja szerint ezzel a döntéssel az olasztól helyezést, ebből következően pénzt vettek el, tehát több ponton is sérültek az érdekei, amit csapatának védenie kellett volna. Ráadásul Battistella szerint nem zárható ki, hogy az egész paktum ötlete a Ducatitól származik.
Kérdés, hogy ezt bármilyen módon tudják-e bizonyítani, hiszen a múlt heti ülésen egyhangú döntés született a gyárak képviselői között, és kevés az esély arra, hogy erről bármilyen jegyzőkönyv is született, ahogy azt is nehéz elképzelni, hogy a Dorna és annak elnök-vezérigazgatója Carmelo Ezpeleta nem vett részt a döntésben, esetleg nem ő terelte a feleket ebbe az irányba, hogy védje a sorozat jó hírét.
MARC MÁRQUEZ IS BÍRÓSÁGRA MENNE?
A depóban keringő pletykák szerint azonban nem ez az egyetlen per, ami a levegőben lóg. Sokak szerint Marc Márquez körül azért is ilyen nagy a csend, mert túl azon, hogy gyógyulása egyáltalán nem a tervek szerint alakul, Márquez és menedzsmentje jogi lépéseket fontolgat az első műtétet végző orvosi csapat ellen. A helyzetet bonyolítja, hogy Dr. Xavier Mir, akit két éve beválasztottak a 100 legjobb traumatológus közé Spanyolországban, egyben a MotoGP orvosi csapatának egyik vezetője…
A sérülés és a beavatkozások, egész pontosan a második beavatkozás részletei nem ismertek, nem tudni, hogy miután az első vaslemez eltört, utána azt kicserélték, még egyet beraktak, vagy csővel rögzítették a csontot. De arról egyre több külföldi szakorvos mondta el a véleményét az utóbbi hetekben, hogy már az első műtét sem volt „szép munka”. Eleve a lemezes rögzítés nem a legbiztonságosabb eljárás, ráadásul a kelleténél sokkal több csavarral rögzítették, így elgyengítette a csont szerkezetét, ráadásul túlságosan merevvé tette a csont környezetét, ezért tudott eltörni akár egy erkélyajtó nyitása közben. Az pedig, hogy négy nappal a műtét után engedték, hogy motorra üljön, érthetetlenül nagy hiba volt.
MIR BUKOTT, DE NEM NAGYON HATOTTA MEG
A pénteki edzésnap Ducati-feltámadást hozott Jack Miller zárt az élen, csapattársa, Pecco Bagnaia harmadik lett, de Johann Zarco és Andrea Dovizioso is befért az első hat közé.
A második leggyorsabb, Nakagami Takaaki szerint nehéz megjósolni, hogy ki, mennyit fog majd gyorsulni szombaton, mindenesetre ő jól érezte magát a motoron, de a gumikkal kapcsolatban még van feladatuk.
Több pilóta is elmondta, hogy a puha hátsó gumi nem ad konstans teljesítményt, és bár valószínűleg nem ez lesz a választásuk a versenyre, az időmérő miatt fontos, hogy ezzel is jó kört tudjanak menni.
Bagnaia utoljára év elején, a jerezi futamokon érezte ennyire jól magát a motoron, Miller pedig elismerte, hogy teszt híján a bolognaiak ezt a hétvégét a 2021-re való felkészülésre is használják.
Pol Espargaró maga is meglepődött azon, hogy ilyen gyorsan ilyen sokat tudott gyorsulni, félt attól, hogy nem tudják majd tartani a lépést a többiekkel. Legjobb KTM-esként a negyedik helyen áll jelenleg.
A KTM-esek szintén nem álltak meg a technikai fejlesztésben, tegnap először próbálták ki az ún. ride height device-t, azt a megoldást, ami menet közben egy kar aktiválásával leülteti a motor hátulját. Hogy a versenyen használják-e az még nem dőlt el, ehhez több információra van szükségük, egyelőre még azt is csak próbálgatják, hogy mennyire ejtse be a motor hátulját.
Egy versenyző sem szeretne a Ducatik mögé beszorulni a versenyen, így a szombati nap és az időmérő is nagyon fontos lesz a verseny szempontjából.
Joan Mir egyelőre nincs a Q2-es résztvevők között, sőt egy bukást is begyűjtött tegnap.
„Összességében jó napunk volt. Akkor estem, amikor előre felraktuk a kemény keveréket, talán ehhez a hőmérséklethez nem volt jó választás. A gond az volt, hogy a kettes számú motoron nem éreztem olyan jól magam. Nem álltam teljesen készen és nem tudtam javítani a köridőmön” – nyilatkozta Mir, aki egyáltalán nem volt sem feszült, sem bosszús, nyugodt és mosolygós volt, ahogy mindig.
„Nyugodt azért nem vagyok, mert ezek a srácok őrültek! Én is az vagyok! De nem foglalkozom senki mással, csak magamra koncentrálok. Ez még csak a péntek volt, szerintem megvan bennünk a potenciál, hogy holnap javítsunk.”
A legjobb yamahás Franco Morbidelli volt, aki úgy lett 8., hogy délután nem rakott fel új gumit, és nem foglalkozott az egykörös tempójával.
Fabio Quartararo 16. helye nem az az eredmény, amellyel életben tarthatná világbajnoki esélyeit. A francia sajtótájékoztatói egyre inkább hasonlítanak Maverick Vinalesére. „Hatalmas változtatásokat csinálunk a motoron, lejjebb ültettük a motort, puhítottunk az elején, aztán az ellenkezőjét, de egyszerűen semmi sem működött ma. Nem tudok fordulni a motorral, nem tudom benntartani a kanyarokban, ezzel pedig pont a legerősebb pontunk veszett el. A legnagyobb baj, hogy a hatalmas változtatások ellenére sem érzek semmi különbséget a motoron. Nem értem, soha nem volt még ilyen gondom sem idén, sem tavaly. Holnap olyan beállításokkal és motorral kell majd pályára mennem, amilyet még sosem próbáltam” – mondta Quartararo.