A pénteki sajtótájékoztatón Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke azt mondta, mindig nagy örömmel tér vissza a mezőny Miskolcra, ahol az elmúlt években színvonalas szervizparkot alakítottak ki a Diósgyőri VTK stadionjánál.
„Különleges ez az év sok szempontból, elég, ha csak arra gondolunk, hogy nem ilyenkor szoktunk itt versenyezni, de az látható, hogy a rali népszerűsége töretlen” – mondta az MNASZ elnöke, és hozzátette, mindez a versenyzők, a csapatok és a rendező rugalmassága nélkül nem jöhetett volna létre.
„Érdekesség, hogy ezen a hétvégén Európa-bajnoki futamot bonyolítanak le Lettországban, de Miskolcon több R5-ös autót láthatnak a nézők, mint Liepajában” – hangsúlyozta Oláh Gyárfás, majd kiemelte: a magyar bajnokság legjobbjai, amint azt tavaly Nyíregyházán is láthatták az érdeklődők, az Eb-n is az első öt között tudnak végezni.
Adamovics Márk főszervező jelezte, a bajnokság kiélezett – ahogyan az első futam, a Salgó-rali is bizonyította –, így a miskolci gyorsaságikon is látványos és nagy küzdelem várható. Ennek jó felvezetése lesz szerinte a péntek (ma) este sorra kerülő prológ a miskolci salakmotoros pályán.
„Az útvonalunk majdnem teljesen ugyanaz, mint tavaly, a nézők számára természetesen vannak korlátozások, de ők pontosan tudják, hogy melyek azok a helyek, amelyek nem látogathatók” – mondta a főszervező.
A tavalyi, nyíregyházi Eb-futamon győztes, és az idénynyitó Salgó-ralit is megnyerő Turán Frigyes arra számít, hogy nagy csata lesz a tizedmásodpercekért Miskolcon és környékén.
„Nekünk legfeljebb lélektani előnyünk lehet a legutóbbi győzelmünkből adódóan, de biztos vagyok abban, hogy a küzdelem lehetősége mindenkit motivál. Ugyanakkor a gumik megválasztása a szeszélyesnek tűnő időjárás miatt nem lesz könnyű feladat” – nyilatkozta a Shell Helix Ultra csapatának versenyzője.
A címvédő Vincze Ferenc szerint akár négyen-hatan is esélyesek lehetnek a sikerre, az időjárásnak pedig nagy szerepe lesz szombaton.
„A pályabejáráson odatettük magunkat, már csak a versenyen kell” – nyilatkozta Vincze, hozzátéve, hogy a változékony időjárási körülmények nehezítést jelenthetnek, ezért annak örülne, ha vagy végig száraz, vagy végig vizes aszfalton tudnának versenyezni.
A 2018-as bajnok Hadik András, a DVTK autósport-szakosztályának pilótája bizakodva várja a hazai versenyét, ugyanakkor tudja, hogy minden ellenfele jól ismeri a pályákat, mert ezeken évek óta versenyez a mezőny.
„Miskolc az egyik fellegvára a hazai autósportnak és ralinak, sok a szurkolónk itt, ez pedig különösen motivál minket” – mondta Hadik.
A Miskolc-ralin 12 gyorsasági szakasz és több mint 130 kilométer versenytáv vár a mezőnyre.