Nem javultak a körülmények a nyitó futam óta a sepangi pálya környékén – már ami az időjárást illeti. Az első verseny után elállt az eső, később azonban újra rákezdett, ráadásul éppen nem sokkal a második futam rajtja előtt változott a csapadék intenzitása.
Esteban a Guerrieri a kilencedik, Michelisz Norbert a tizedik pozícióból vághatott neki az utolsó előtti versenynek, ám mind a ketten nyertek egy pozíciót máris a rajt előtt, ugyanis Frédéric Vervisch technikai probléma miatt nem tudott elindulni a harmadik helyéről.
A mezőnyt az első versennyel ellentétben hagyták elrajtolni a tervezett időben, azonban az első kör kissé kaotikusan alakult, ugyanis mindenki rengeteget csúszkált, és néhány ütközés is történt. Guerrieri nagyon jól kapta el a rajtot, Michelisz viszont több pozíciót veszített, de a másik Hyundaijal Nicky Catsburg még rosszabbul járt. A holland pilóta Yvan Mullerrel ütközött, amelynek következtében kigyulladt az autója.
A versenyt piros zászlóval félbeszakították, és először úgy tűnt, hogy az újraindításkor mindenki visszaáll az eredeti rajthelyére. Ez kifejezetten jó hír lett volna Michelisznek, aki az első körben visszaesett a mezőny végére, miközben Guerrieri egyenesen az első helyig tört előre.
Később azonban az a döntés született, hogy az első kör második szektor utáni sorrend alapján kell felállniuk a versenyzőknek a rajtrácsra, ami Guerrieri számára a második, Michelisz számára a 13. rajthelyet jelentette a második rajtnál.
A verseny egyébként több mint egy órát áll, s mire újra birtokba vehették a versenyzők a pályát (két körig csak a safety car mögött), már teljesen besötétedett, ráadásul az eső továbbra sem akart csillapodni. Az újraindítást az élről megkezdő Girolami amint lehetett, átadta az első helyet Guerrierinek, miközben Michelisz keményen küzdött, és folyamatosan javította a pozíciókat. Két kör alatt öt hellyel jött előrébb.
1. | Michelisz Norbert | 359 pont |
2. | Esteban Guerrieri | 349 |
3. | Yvan Muller | 316 |
4. | Thed Björk | 288 |
Az utolsó körökben Yann Ehrlacher próbálta feltartani Micheliszt annak érdekében, hogy közelebb kerüljenek hozzá a mögötte érkezők. Erre végül nem került sor – részben amiatt, mert a mezőny a biztonsági autó mögött ért célba. Tassi Attila kicsúszása, valamint amiatt került erre sor, mert a hatos kanyarban olaj került a pályára.
Guerrieri a győzelemmel faragott 17 pontot a hátrányán a bajnoki címért folytatott csatában, az argentin mögött Mikel Azcona és Johan Kristoffersson ért célba. Michelisz a 8. helyen látta meg a kockás zászlót.
Egyelőre nem tudni biztosan, hogy mikor és hogyan indul az utolsó verseny, de annyi biztos, hogy Michelisz az élről, 10 pontos előnnyel várhatja a piros lámpák kialvását.
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
MALAJZIA, 2. FUTAM
1. Esteban Guerrieri (argentin, Honda)
2. Mikel Azcona (spanyol, Cupra)
3. Johan Kristoffersson (svéd, Volkswagen)
4. Néstor Girolami (argentin, Honda)
5. Kevin Ceccon (olasz, Alfa Romeo)
6. Yvan Muller (francia, Lynk & Co)
…
8. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
…
Tassi Attila (magyar, Honda) kiesett