Hatalmas balesettel kezdődött a MotoGP-sek futama Silverstone-ban: Fabio Quartararo a gyengén sikerült rajt után az egyes kanyarban elvesztette az uralmat motorja felett, és bár a high slide-ot megúszta, de nagy tempónál bukott. A sarkában haladó Andrea Doviziosónak esélye sem volt elkerülni az ütközést, ráfutott a francia motorjára, ami az egekbe repítette őt, és hatalmasat bukott.
embed_kod= |nso_uj_cikk_embed Embed kód: mceBlockPasteEnd |
Az olasz sokáig felállni sem tudott, valószínűleg az eszméletét is elvesztette a hatalmas bukás során. Hordágyon vitték le a pályáról, de szerencsére néhány perccel később már saját lábán botorkált arrébb.
embed_kod= |nso_uj_cikk_embed Embed kód: mceBlockPasteEnd |
Eközben Marc Márquez az élen haladt Valentino Rossival és Álex Rinsszel a nyakán. Rins a második körben megelőzte a Doktort és Márquezt követve szép lassan kimotoroztak a képből.A 7. körben Rossit csapattársa, Maverick Vinales is megelőzte, majd nem sokkal később az élen is változás történt, Rins megelőzte Márquezt az egyes kanyarban.
„Andreát helikopterrel a Coventry Kórházba szállítják, hogy alaposabban is megvizsgálják, mert 15-20 percig nagyjából nem emlékezett semmire” – kezdte versenyzőjük állapotának ismertetését Davide Tardozzi csapatfőnök. „Később már mindenre emlékezett. Az elején még azt mondta, hogy nagyot hibázott, mire én, nem, erre elgondolkodott, és azt mondta, nem, nem az én hibám volt. Utána már viccelődtünk egy kicsit. A sisakját elnézve az a legjobb döntés, hogy kórházba viszik és ott megerősítik az itteni vizsgálatokat. A csipője jobb oldalán vannak fájdalmai, de jelenleg úgy tűnik, hogy semmije sem tört el. Remélem, remélem(!), hogy ott tud lenni a misanói teszten. Dühös volt persze, mert megint egy problémás szituáció közepén találta magát, ami nem az ő hibája volt. Nyilván versenybaleset volt, senki sem mutogat ujjal Fabióra, nem is lenne jogos. Rosszkor volt rossz helyen egy olyan versenyen, ahol biztosan harcolni tudott volna a dobogóért, sőt a győzelemért is” – tette hozzá Tardozzi. |
Márquez nem sok időt hagyott a suzukisnak, hogy az élen haladjon, visszaelőzte, és megfutotta a futam leggyorsabb körét, áttörve a két perces határt.
Amíg az első két helyért ment az adok-kapok, Vinales egy másodpercet faragott a hátrányából, és a többi üldözőtől lassacskán ellépegetve ő tudta tartani többé-kevésbé a vezető páros ritmusát.
Az utolsó körökben rendre Vinales volt a leggyorsabb, de ahhoz messze volt, hogy beleszólhasson a győzelemért folytatott harcba.
Pedig micsoda harc lett az utolsó két körben!
Rins az utolsó előtti kör végén lehetetlen helyen próbálta megelőzni Márquezt, a célra fordítóban kívülről támadta meg a hondást.
„Az utolsó előtti körben hibáztam. Azt hittem, hogy már az utolsó körben vagyunk, ezért próbáltam ott előzni, majd a pályáról is lesodródtam” – mondta Rins a leintés után.
„Tudtam, hogy Marc gyorsabb az egyenesekben és az utolsó szektorban, de azt is tudtam, hogy az utolsó kanyarban én vagyok a gyorsabb” – tette hozzá.
Mert a leintés előtt egy okosan előkészített támadás végén ismét ott előzött, de ezúttal belülről, és tökéletes kihasználva, hogy látványosan jobb volt a tapadása, meg is előzte Márquezt, és 13 ezreddel megnyerte a brit futamot.
„Boldog vagyok, ami a bajnokságot illeti, de nyilván nem vagyok boldog az elmúlt két futamot tekintve, nem a legjobb érzés” – vallotta be őszintén keserédes érzéseit Márquez, aki Dovizioso bukásának is köszönhetően 78 pontos előnnyel várja a folytatást három hét múlva Misanóban.
„Mivel végig én mentem elöl a futam során, nekem volt nehezebb dolgom fizikailag és a gumikat tekintve is. Egyszer vissza is vettem – ekkor előzte meg őt Rins a 9. körben (a szerk.) –, de Álex sem akart elöl menni, így kénytelen voltam én megtenni, mert féltem attól, hogy egyébként a yamahások utolérnek minket, és akár harmadik vagy negyedik is lehetek akkor. Ezt pedig a bajnokság miatt nem tehettem meg. Az utolsó kanyarban megcsúszott alattam a motor eleje, ezért el kellett vennem a gázt, ez pedig elég volt Álexnek” – mondta Márquez, aki ezúttal is a gumik állapota miatt kapott ki. Ausztriában egy erős(ebb) Ducatitól, most pedig egy lényegesen nagyobb kanyarsebességet diktálni tudó Suzukitól.
Márquez tehát továbbra is második egy rossz napon, de a Hondának ez már a második figyelmeztetés, hogy előbbre kell lépniük ezen a téren is.
A legjobb privát versenyző Franco Morbidelli lett, Valentino Rossi mögött az 5. helyen célba érve. A legjobb ducatis Danilo Petrucci lett, az utolsó körben megelőzve Jack Millert.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, BRIT NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Álex Rins (spanyol, Suzuki)
2. Marc Márquez (spanyol, Honda) +0.013
3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) +0.620
A vb-pontverseny állása: 1. Márquez 250 pont, 1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 172, 3. Álex Rins 149
MOTO2: MÁRQUEZ-DRÁMA, FENOMENÁLIS FERNÁNDEZ
Vezető helyről bukott Álex Márquez a középső kategória futamán. Korábban ez nem számított különleges eseménynek, de idén a fiatalabb Márquez még nem hibázott versenyen, sőt, az utóbbi hét futamból ötöt megnyert, egyszer második lett, egyszer pedig Lorenzo Baldassarri ütötte ki alól a motort.
Néhány körig úgy tűnt ez után, hogy az izgalomnak annyi és Jorge Navarro simán megnyerheti a Brit Nagydíjat, de szerencsére Brad Binder, Augusto Fernández és Remy Gardner gondoskodott róla, hogy ne így legyen.
A vége egy igazi küzdelem volt mind a négyüknek, keresztbe-kasul csúszkáltak úgy féktávon, mint kigyorsításokon, annyira nem volt már egyikük alatt sem tapadása a gumiknak.
Két körrel a vége előtt (talán ő sem tudja, hogyan) Fernández megfutotta a futam leggyorsabb körét, de Navarro nem adta fel a dolgot. De három kanyarral a vége előtt lesodródott az ideális ívről, és bár utána Fernándeznek is volt még egy igen necces megcsúszása, végül motoron tudott maradni és elsőként haladt át a célvonalon. A dobogó harmadik fokára végül Binder állhatott fel.
Márquez nagy esélyt engedett ki a kezéből, hogy tovább növelje összetettbeli előnyét, de az égiek valamennyire mégiscsak mellette álltak a végeredmény tekintve. Megúszta nyolc pontnyi veszteséggel, miután mögötte igen szorossá vált a dolog. Fernández, Thomas Lüthi (aki a futamon végül 8. lett) és Navarro egyarán 146-146 ponttal várják a folytatást, 35 egységnyivel Márquez mögött.
MOTO2
1. Augusto Fernández (spanyol, Kalex)
2. Jorge Navarro (spanyol, Speed Up) 0.489 mp h.
3. Brad Binder (dél-afrikai, KTM) 0.571 mp h.
Az állás: 1. Alex Márquez (spanyol, Kalex) 181 pont, 2. Fernández 146, 3. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) 146
MOTO3: CANET-NEK PECHE VOLT, RAMÍREZ GYŐZÖTT
Az utolsó körig sokesélyes volt, hogy ki nyeri a Moto3-as Brit Nagydíjat. A futam túlnyomó részében Lorenzo Dalla Porta motorozott az élen. Az utolsó kör második felét megkezdve, Dalla Porta csapattára, Marcos Ramírez vette át a vezetést, és nagyon úgy nézett ki, hogy a két leopardos versenyző között dőlhet el a győzelem.
De Tony Arbolino nem így gondolta, nagyon kemény támadást indított Dalla Porta ellen, aminek köszönhetően Ramírez lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, és ezt győzelemre is tudja váltani.
Arbolino végül megakadályozta a Leopard csapat kettős győzelmét, és másodikként futott be.
Dalla Porta így sem lehet csalódott, hiszen egy pontos összetettbeli előnyét 14 pontra növelte ezzel a harmadik hellyel.
Ehhez persze Aron Canet balszerencséjére is hozzájárult, aki a harmadik körben bukott. Egész pontosan honfitársa, Albert Arenas alól csúszott ki a motor a 13-as kanyarban, ami Canet-et tekebábuként sodorta el.
Canet „csak” 10 másodpercet veszített abban a körben, ami elég volt ahhoz, hogy az utolsó előtti helyre essen vissza, miután Arenas is visszaállt a futamba.
embed_kod= |nso_uj_cikk_embed Embed kód:
mceBlockPasteEnd |
A brnói futamgyőztes ezután hatalmas kármentesítésbe kezdett, és szívét, lelkét beleadva – néhány veszélyes helyzetet és bukást megúszva – a 13. helyig motorozta fel magát, három értékes pontot szerezve ezzel.
Canetről már tudjuk, hogy jövőre Moto2-ben folytatja Jorge Aspar Martinez csapatánál, az még kérdés, hogy a KTM kivonulása után milyen vázon, és hogy sikerül-e világbajnokként feljebb lépnie.
MOTO3
1. Marcos Ramírez (spanyol, Honda)
2. Tony Arbolino (olasz, Honda) 0.240 mp h.
3. Lorenzo Dalla Porta (olasz, Honda) 0.374 mp h.
Az állás: 1. Dalla Porta 171 pont, 2. Aron Canet (spanyol, KTM) 157, 3. Arbolino 133