Eddig a Hyundai nyújtja a legmeggyőzőbb teljesítményt Szlovákiában – a dél-koreai gyártó mindkét szabadedzést ésaz első időmérőtis behúzta, de erősen kezdtek a cuprások és az alfa romeósok is. Ezzel szemben eddig szenvedett a BoP-rendszer által sújtott Honda és Lynk & Co.
A pálya a korábbi kvalifikációhoz hasonlóan kissé nedves volt, amikor megkezdődött a Q1, ez pedig megnehezítette a versenyzők dolgát az időmérő elején. Niels Langeveld és Jean-Karl Vernay is kicsúszott az első percekben.
Hét perccel a leintés előtt Nicky Catsburg állt az élre. Michelisz Norbert ekkor a 9., Tassi Attila pedig a 23. volt, ám a 19 éves Honda-pilóta alig két perccel később átvette a vezetést. Sokáig azonban nem tartózkodhatott az első helyen, hiszen néhány másodperccel később Augusto Farfus autózott egy Tassiénál is jobb kört. Nem sokkal ez után Tiago Monteiro és Tom Coronel is megjárta a kavicságyat. Utóbbinál egyébként ezt egy defekt eredményezte, és később félre is húzódott a pályán, hiszen nem tudott magától visszatérni a bokszutcába.
Bő egy perccel a Q1 vége előtt Michelisz vette át a vezetést, de végül csak a nyolcadik pozícióban fejezte be az első szakaszt. Az élen Nicky Catsburg végzett, míg Tassi a 21. helyen zárta a Q1-et, így nem sikerült továbbjutnia.
A Q2-ben már csak tíz perc állt a versenyzők rendelkezésére, hogy biztosítsák a továbbjutásukat a pole pozíció sorsáról döntő harmadik szakaszba. Az élen többször volt változás – vezetett többek között Kevin Ceccon is –, nagyobb kicsúszás vagy hiba viszont nem fordult elő.
Ebben a részben is Catsburg bizonyult a leggyorsabbnak, a leintést követően Michelisz az ötödik helyre jött előre, és mivel a későbbiekben a mögüle állók közül senkinek sem sikerült jelentősen javítania, a magyar hyundaios bejutott a Q3-ba. Rajta és Catsburgon kívül Esteban Guerrieri, Ma Csing-hua és Daniel Haglöf szállhatott harca a rajtelsőségért, vagyis nem éppen megszokott mezőny alakult ki a kvalifikáció végére.
A tizedik pozícióban Rob Huff zárta a második szakaszt, vagyis a rutinos Volkswagen-pilóta indulhat az élről a fordított rajtrácsos második futamon.
A Q3-ban Michelisz próbálkozott elsőként a leggyorsabb kör megautózásával, és 2:09.746-tal állította fel az első kört. Utána Haglöf következett, aki azonban több mint fél másodperccel elmaradt Michelisztől. Harmadikként Ma Csing-hau szállt harcba a pole-ért, ám neki sem sikerült átvennie a vezetést, csupán Haglöfnél autózott jobb időt.
Guerrieri kísérlete nem jelentett nagy veszélyt Michelisz első helyére, utána viszont Catsburg jött. A holland 0.107 másodperccel ment gyorsabb kört a márkatársánál, így az első időmérőhöz hasonlóan a másodikon sem talált legyőzőre, és a vasárnapi záró viadalon is ő indulhat az élről.
Folytatás vasárnap 10.45-kor az első futammal, amelyen Catsburg és Michelisz startollhat az első sorból. Aznap további két versenyt rendeznek a Slovakia Ringen.
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
SZLOVÁKIA, 2. IDŐMÉRŐ
1. Nicky Catsburg (holland, Hyundai) 2:09.639
2. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) +0.107
3. Ma Csing-hua (kínai, Alfa Romeo) +0.475
4. Daniel Haglöf (svéd, Cupra) +0.696
5. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) +0.879
...
21. Tassi Attila (magyar, Honda) +4.044