Mindkét szabadedzés a Honda elsőségét hozta a Hungaroringen még úgy is, hogy igencsak eltérőek voltak a pályaviszonyok. Szombat délelőtt még kissé nedves volt a pálya, az időmérőre azonban teljesen felszáradt az aszfalt.
Bár eddig a Honda tűnt a legerősebbnek a Hungaroringen, a második szabadedzéshez hasonlóan az időmérő kezdetén is vegyes volt az élmezőny – szinte minden gyártó képviseltette magát az időeredményeket rangsoroló lista elején. Az első tíz perc végén Yvan Muller állt az élen a Lynk & Cóval, de erősnek tűntek a Volkswagenek és a Cuprák is, amelyeknek igencsak kedvezett az erre a hétvégére kialakított BoP-rendszer.
Muller hosszú ideig nem engedte ki a kezei közül a vezető helyet. Ami a magyar versenyzőket illeti, a jól sikerültek szabadedzések után a kvalifikáción már nehezebb dolga volt Michelisz Norbertnek és Tassi Attilának, és mindketten kiszorultak az első tízből.
Alig másfél perccel a 30 perces időmérő vége előtt Néstor Girolami vette át a vezetést, miután csaknem két tizedmásodpercet javított Muller addigi leggyorsabb körén. Girolami idejét már senkinek sem sikerült megközelítenie a végéig, így a Honda argentin versenyzője indulhat a pole pozícióból az első futamon. A második helyről Muller, a harmadikról pedig Esteban Guerrieri vághat neki a 12 körös versenynek.
Michelisz a 13. helyről várhatja a piros lámpák kialvását, míg Tassi a 18. rajtpozíciót szerezte meg. Tenke Tamás a 27. helyen végzett az első WTCR-es időmérőjén.
A hungaroringi hétvége programja 15.15-kor folytatódik az első futammal!
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
HUNGARORING, 1. IDŐMÉRŐ
1. Néstor Girolami (argentin, Honda) 1:52.586
2. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) +0.171
3. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) +0.307
4. Aurélien Panis (francia, Cupra) +0.369
5. Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) +0.456
...
13. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) +0.704
...
18. Tassi Attila (magyar, Honda) +0.962
...
27. Tenke Tamás (magyar, Cupra) +4.481