WTCR: nehezítő súly nélkül versenyezhet Michelisz Marrákesben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.06. 16:41
Nem siette el ismertetni a plusz súlyokat és a teljesítménykiegyenlítés egyéb tényezőit a Nemzetközi Automobil-szövetség a túraautó-világkupa (WTCR) első versenyhétvégéjére. Jó hír, hogy a többek között Michelisz Norberttel versenyző Hyundai helyzetét nem nehezítik ilyen módon, ám a SEAT León Cuprákkal induló Zengő Motorsport még ennél is jobban járhat.

A BoP, vagyis a Balance of Performance egy olyan rendszer, amelyet az összes TCR-szériában, az idei évtől pedig a WTCR-ben is alkalmaznak. Lényege, hogy a különböző gyártók autóit a lehető legközelebb hozzák egymáshoz a teljesítményt tekintve, alapot adva ezzel a minél izgalmasabb és kiegyenlítettebb versenyzésnek.BoP, vagyis a Balance of Performance egy olyan rendszer, amelyet az összes TCR-szériában, az idei évtől pedig a WTCR-ben is alkalmaznak. Lényege, hogy a különböző gyártók autóit a lehető legközelebb hozzák egymáshoz a teljesítményt tekintve, alapot adva ezzel a minél izgalmasabb és kiegyenlítettebb versenyzésnek.

Marokkóban a mezőnyben egyedül az Audik kapnak plusz súlyt, egész pontosan 10 kg-ot. Ami pozitív lehet Michelisz Norbert és a Hyundai számára, hogy nekik nem kell ilyen nehezítéssel számolniuk, ahogy a Volkswagen autóinak tömegét sem növelik az esélykiegyenlítés végett.

Vannak viszont, akiknek a helyzetén – és autóin – még inkább könnyítene az FIA, ugyanis a Honda, a Peugeot és az Alfa Romeo 20 kg-mal, míg a SEAT 10 kg-mal kevesebbel indíthatja a szezont Marokkóban – utóbbinak a Zengő Motorsport pilótái, Nagy Norbert és Szabó Zsolt is örülhetnek.

Emellett további két módon próbálják megvalósítani az teljesítménykiegyenlítést: az autók hasmagasságának szabályozásával, valamint a motorerő korlátozásával. Előbbi egységes lesz Marrákesben (80 mm), míg utóbbinál csak a Honda teljesítményét próbálják visszavetni, ugyanis 97.5 százalékra korlátozzák az erőforrást a japán gyártó autóiban.

A Peugeot és az Alfa Romeo ezen a téren is könnyítést kap, ugyanis ezekben az autókban 102.5 százalékon futhatnak a motorok. A többi gyártó esetében az alap, 100 százalékos érték lesz érvényben.

A későbbiekben lesz külön kompenzációs súly is, melyet versenyhétvégéről versenyhétvégére módosítanak majd, Marrákesben még egységes (60 kg) lesz.

Legfrissebb hírek

TCR World Tour: Girolami aratott győzelmet; Michelisz 11. lett a második spanyolországi versenyen

Egyéb egyéni
36 perce

TCR World Tour: Michelisz negyedik a spanyolországi dobogót kibérlő Lynk & Co mögött

Egyéb egyéni
18 órája

TCR World Tour: Urrutia a pole-ban; Michelisz ötödik a spanyolországi időmérőn

Egyéb egyéni
23 órája

TCR World Tour: Guerrieri duplázott Mexikóban; Michelisz 12. a záró futamon

Egyéb egyéni
2025.05.04. 02:01

TCR World Tour: Michelisz 16. – folytatódott a Hyundai szenvedése Mexikóban

Egyéb egyéni
2025.05.03. 20:53

TCR World Tour: Ehrlacher-tól utólag elvették a győzelmet; Michelisz 18. az első mexikói futamon

Egyéb egyéni
2025.05.03. 00:29

TCR World Tour: hullottak a Hyundaiok – Michelisz tizenharmadik a mexikói időmérőn

Egyéb egyéni
2025.05.02. 18:19

TCR World Tour: rajtol az új idény, Michelisz Norbert újra a csúcsra törne a Hyundaijal

Egyéni
2025.05.01. 15:03
Ezek is érdekelhetik