A szisztéma maga leginkább arra a gyorsasági repülőversenyre hasonlít, amit felfújt kapuk között vívnak (többek között a Duna fölött is), és a lebonyolítás is hasonló – bár nyilván a drónoknak megvannak a maguk specialitásai.
„Az egész a szem és a kéz koordinációjáról szól”– foglalta össze a lényeget az egyik induló a délelőtti bemelegítő futamok után, amelyek során azért még jó néhány rotoros repülő végezte a homokban. A versenyzőknek is alkalmazkodniuk kellett ugyanis ahhoz az új helyzethez, hogy nem röpködhetnek olyan magasan, amilyen magasan csak akarnak, nem úgynevezett „tág térben” versenyeznek, hanem egy hibázási lehetőséget nem nyújtó, szűk pályán, kapuk között és kapuk alatt – utóbbi pedig csak látszólag könnyű manőver. Főleg, ha még egy kis szél is megbolondítja a helyzetet...
Az időközben kiderült, hogy autós hasonlattal élve nem létezik olyan, hogy a drónok Mercedese, vagy Ferrarija, mindenki olyan drónt épít magának, amely a legjobban megfelel a saját vezetési stílusának. S nem is a gyorsaság a legfontosabb (bár azért lenyűgöző volt látni a 100 km/óra fölötti tempóval száguldó járműveket), hanem az, hogy ki a legtechnikásabb, ki tudja a kapukat tökéletesen bevenni.
„A legfontosabb, hogy nem volt technikai gondom, ennek is köszönhető a győzelmem – mondta a verseny után Goran Krajnovic, nicknevén Zed. – Boldog vagyok, hogy nyertem, már csak azért is, mert nagyon izgultam, hiszen ez volt az első nagy versenyem. Köszönöm az élményt, a szervezők tökéletes munkát végeztek.”
„Már a szombati pályaépítés hatalmas élmény volt, azután leteszteltük a technikát, és nagyon jól működött – nyilatkozott Ilyés Zsolt, alias ZsolteeFPV. – Ennek ellenére éjszaka összesen másfél órát aludtam, csak forgolódtam az ágyban. Nagyon izgultam, hogy mi lesz a géppel, mi lesz a technikával, mi lesz, ha valami balul sül el. Ennek megfelelően alig álltam a lábamon, de azért szaladgáltam egész nap, mert versenyeztem is, és a többieknek is segítenem kellett. Annyi mindent csináltam, annyi emberrel találkoztam, hogy a győzelem igazából már csak hab volt a tortán. Maga a verseny európai szintű volt, és lesz még jobb is, hiszen ez csak az első forduló volt...”
Az öt fordulóból álló magyar drónbajnokság következő futamát május 15-én tartják a Hungaroringen. A sorozat végső győztese – aki az öt futam alapján a legjobbnak bizonyul – annak a szervezők állják az utazási és szállásköltségét az októberben, Hawaiin rendezendő drónvilágbajnokságra.