Az nyert, aki nem hibázott, akinél nem került homokszem a gépezetbe.
Az idénynyitó Miskolc-rali nagy tanulsága ez, és többek között az is kiderült, hogy a szabályváltoztatások által kiegyensúlyozottabbá vált a küzdelem, legalább hét-nyolc páros képes versenyt nyerni, és legalább ugyanennyien jelentkeztek be a bajnoki címért.
A legtöbb gyorsasági szakaszt, négyet Herczig Norbert nyerte meg, ám a technika ördöge elvette tőle a győzelem esélyét. Rajta kívül vezetett a versenyben Spitzmüller Csaba (rögtön az elején, és végül kiegyensúlyozottságának köszönhetően másodikként ért célba) valamint Balogh János is (az utolsó szakaszon defektet kapott), végül azonban a címvédő Kazár Miklós, Szőke Tamás kettős győzött.
„Nem zavart a tizedekre menő küzdelem, jól bírom a feszültséget – mosolygott Kazár. – Az R5-ös Fiestát még szoknom kell, eleinte például zavart, hogy folyamatosan megcsúszott a hátulja, de az utolsó gyorsaságin már százötvennel is csúszkáltam vele. Jó verseny volt, és szerencsére megint rengeteg néző volt a pályák szélén...”
Az ob következő versenyét, a Fehérvár-ralit június 13-15-én rendezik.
20. VREDESTEIN MISKOLC-RALI, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Maximmun Racing, Ford Fiesta R5) 1:14:36.7, 2. Spitzmüller, Laczkó (Pro Race Sport, Mitsubishi Lancer Evo9) 43.8 másodperc hátrány, 3. Hadik, Kertész (Hadik Rallye Team, Subaru Impreza WRX) 1:08.0 perc h.