A fentiekből kiderül, hogy a Mecsek-rali szombati napja is Herczig Norbert és Turán Frigyes küzdelméről szólt, ők ketten kisajátították maguknak az aranycsatát, amely azonban így is rendkívül izgalmas volt. Turán, ugye, 2.5 másodperces előnnyel vágott neki a napnak, amelyből először elvesztett egy tizedet, majd 1.1 másodpercet, majd még egyszer ugyanennyit.
Az utolsó körre úgy mentek ki (ez is három szakaszból állt), hogy 2 tizedmásodperc volt közöttük a különbség, ami szinte egy hosszabb pislogás.
Az ütközet az utolsó előtti szakaszon dőlt el: Turán más gumival ment ki a körre, mint Herczig, s ami előző nap előnyt jelentett, az most hátrányt (mármint a különböző választás), mert bár úgy érezte, azon a szakaszon nem tudott volna gyorsabb lenni, mégis kapott 12 másodpercet. Ezzel el is dőlt minden.
„Végig a saját tempónkat autóztuk, nyomás alatt sem zökkentünk ki. A végén pedig feltettük az i-re a pontot – pályafutásunk során először nyertünk Pécsett" – mondta Herczig, aki azzal is büszkélkedhet, hogy az első kivételével az összes gyorsaságin a leggyorsabb volt.
Ennél többet aligha tehetett volna a siker érdekében, amivel egyébként az összetett pontversenyt is vezeti.
„Jó meccs volt, amit ezúttal Norbi nyert meg. Nem vagyok feldobva, de az vigasztal, hogy mi nem hibáztunk és az autó is jól működött" – mondta Turán, aki mögött Botka Dávid ért célba a harmadik helyen. A dobogó legalsó fokáért egyébként szintén öldöklő csata folyt közte és Hadik András között, amelyből végül Botka került ki győztesen. „Gyűjtögetjük a pontokat, aztán a végén elszámolunk” – mondta sokat sejtetően a bajnoki terveiről, miután Hercziggel holtversenyben megnyerte az utolsó szakaszt, amiért plusz pontok járnak (5, 4, 3, 2, 1 sorrendben). No de mennyi? Ezzel kapcsolatban egyelőre nincs hivatalos állásfoglalás (a fiúk elintézték, hogy ha ők egész nap matekoztak, a ralibizottság vezetőinek se legyen könnyű dolguk), a holtversenyre ugyanis a szabály „nem volt felkészülve". (Az összetett pontverseny állásáról szóló eredménylistánkban a logikusnak tűnő 4.5-4.5 ponttal számoltunk, de ez későbbi döntés eredménye lesz.)
Ami a többieket illeti, az idénynyitót megnyerő Kazár Miklósnak ezúttal meg kellett elégednie az ötödik hellyel, más kérdés, mi lett volna, ha nem kap defektet rögtön az első szakaszon. Ám az ott begyűjtött majd félperces hátrány egy kicsit a motivációját is elvette, meg aztán az ellenfelek sem tették meg azt a szívességet, hogy hibázzanak, úgyhogy Kazárnak meg kellett elégednie azzal, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtse össze.
A Super1600-as géposztályban (vagy új nevén 5-ös kategória) az Ollé Sándor, Budai Annamária kettős nyert. A Suzuki-páros már a vasárnapi első gyorsasági szakaszon átvette a vezetést Németh Pétertől, s attól kezdve ki sem engedte a kezéből, a kisebb technikai gondok ellenére sem. A fordulatszám-jeladó tönkrement az utolsó előtti szakaszon (amelyet kivettek a versenyből, mert egy orvosi autónak át kellett haladnia a pályán – beteghez hívták –), s az utolsó szakaszon Ollé csak szenvedett, de így is fél perccel nyert. Elégtétel lehet ez számára a pénteki fura baleset után, amely során a Széchenyi téren, behúzott kézifékkel parkoló autójuk elszabadult (alighanem azért, mert többen is nekitámaszkodtak) és néhány lépcsőfokot legurult, elsodorva két fiatal lányt, akik közül az egyik súlyosabb horzsolásos, a másik enyhébb zúzódásos sérülést szenvedett.
ABSZOLÚT VÉGEREDMÉNY | |
1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Škoda Rally Team Hungária, Škoda Fabia S2000) | 1:17:30.1 |
2. Turán, Zsiros (Turán Motorsport, Ford Fiesta S2000) | + 21.7 mp. |
3. Botka D., Mihalik (Dunlop Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo9) | + 49.6 mp. |
AZ OB ÁLLÁSA 2 FUTAM UTÁN (NEM HIVATALOS) | |
1. Herczig Norbert, Bacigal Igor | 40.5 pont |
2. Kazár, Ferencz (Maximmun Racing, Mitsubishi Lancer Evo9) | 34 |
3. Botka D., Mihalik | 33.5 |