Titanic újratöltve - avagy felkelteni az alvó óriást

H. T.H. T.
Vágólapra másolva!
2012.04.09. 07:05
null
Juho Hänninen egy vár tövében (Fotó: ircseries.com)
Címkék
A Nemzeti Sport Online, folytatva a múlt évben elkezdett hagyományt, hétről hétre beszámol a nemzetközi autós és motoros viadalok eseményeiről – mai összeállításunkban az Intercontinental Rally Challenge versenyéről tudósítunk.

IRC

A Nemzeti Sport Online által követett nemzetközi autós-motoros szériák közül mindössze az IRC-ralisorozatban (és a külön cikkünkben tárgyalt gyorsaságimotoros-vb-n) rendeztek futamot a múlt héten, erről tudósítunk röviden.

Az Ír Rali – noha 1931 óta huszonnegyedik alkalommal futották – először szerepel az Intercontinental Rally Challenge naptárjában. Vagy nem is az Ír, hanem az Északír?

Nos, így is, úgy is nevezhetjük, tekintve, hogy az első szakasz és a befutó is Észak-Írországban volt, és a szervizpark is (közelebbről Armaghban), a verseny jelentős része viszont az Ír Köztársaság területén zajlott – hivatalosan Donnelly Group Circuit of Ireland Rally a futam neve.

A szűk, hepehupás aszfaltpályán zajló viadalt a 2010-es IRC-bajnok, a pontverseny tavalyi harmadikja, Juho Hänninen nyerte meg. A finn 26. versenyén a nyolcadik diadalát aratta, és a második helyre lépett előre az összetettben, amelynek élén az ezúttal második Andreas Mikkelsen áll 61 ponttal.

Érdekes, hogy a 4–6. helyen végző trió valamennyi tagja (Mathieu Arzeno, Craig Breen és Robert Barrable) harmadszor vett részt IRC-viadalon. A hazai színekben versenyző Breen azért lett csak ötödik, mert másfél perces időbüntetéssel sújtották.

A magyar Krózser Menyhért, Papp György kettős kiesett, mint az a menya.hu honlapról tudható, féltengelytörés okozta vesztét. „Öt gyorsasági szakaszon tudtunk elrajtolni, ebből kétszer eltört a féltengelyünk, és ugyanúgy féltengelytörés miatt estünk ki, mint az idei első versenyünkön, az Azori-szigeteken” – nyilatkozta csalódottan Krózser.

Bobby Willisnek, a rali szervezőjének nem titkolt szándéka, hogy szavai szerint „felkeltse az alvó óriást”, vagyis nagyobb nyilvánosságot adjon, igazi felhajtást csináljon a szigetországban patinásnak számító Ír Ralinak. Ennek érdekében vitte például az első szuperspeciálist a belfasti Titanic Quarterbe, arra a fejlesztés alatt álló kikötői területre, ahol a Harland and Wolff hajógyár is működik – amelyből a majdnem napra pontosan száz esztendeje, 1912. április 15-én elsüllyedt tragikus sorsú Titanic óceánjáró is vízre került.

A belfasti kikötő raliautók nélkül, de a két óriási hajódaruval, Sámsonnal és Góliáttal
A belfasti kikötő raliautók nélkül, de a két óriási hajódaruval, Sámsonnal és Góliáttal

 

INTERCONTINENTAL RALLY CHALLENGE
Az IRC-ralibajnokság 3. versenye, Észak-Írország–Írország
1. Juho Hänninen (finn, Skoda) 1:58:21.8 óra
2. Andreas Mikkelsen (norvég, Skoda) 44.2 mp hátrány
3. Jan Kopecky (cseh, Skoda) 1:39.5 p h.
4. Mathieu Arzeno (francia, Peugeot) 4:01.6 p h.
5. Craig Breen (ír, Peugeot) 4:53.8 p h.
6. Robert Barrable (ír, Skoda) 5:14.5 p h.
…Krózser Menyhért (magyar, Honda) kiesett
Az élcsoport: 1. Andreas Mikkelsen 61 pont, 2. Juho Hänninen 43, 3. Jan Kopecky 40
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik