NASCAR
Nagyon úgy fest, az idén már nem az előző öt évben bajnoki címet nyerő Jimmie Johnson fog elsőként célba érni a NASCAR Sprint-kupában, hanem Carl Edwards vagy Tony Stewart. Johnson hátránya – két futammal az idény vége előtt – 55 pontra nőtt Edwardsszal szemben, akire viszont tapad a hétvégén is győző Stewart. A kétszeres bajnok újabb öt egységet dolgozott le Texasban, amivel három pontra megközelítette a listavezetőt. A harmadik helyezett Kevin Harvick lemaradása 33 egység Edwardshoz viszonyítva.
Stewart egy héttel korábban a martinsville-i oválkatlanban nyert, a mostani Fort Worth-i a negyedik diadala a szezonban, mindent egybevetve pedig 43. Sprint-kupa-elsőséget számlál. Vasárnap 173 kört vezetett a 334-ből – be is zsebelte a bónuszpontot. „Nem érdekel különösebben, hogy második vagyok a pontversenyben. Most nyertem, és ez a fontos. Ha esetleg hatodik vagy hetedik helyen végeznék az év végén, az sem érdekelne, ha tudnám, hogy mindent megtettem a végső győzelem érdekében” – fogalmazott Stewart a leintés után. Ez a mentalitás aranyat érhet neki. A Chase-fázis november 13-án, az utolsó előtti viadallal folytatódik az arizonai Avondale-ben.
AAA Texas 500, a NASCAR-széria 34. versenye, Fort Worth (334 kör) |
1. Tony Stewart (Chevrolet) 3:16:52.092 óra |
2. Carl Edwards (Ford) 1.092 mp hátrány |
3. Kasey Kahne (Toyota) azonos körben |
4. Matt Kenseth (Ford) azonos körben |
5. Greg Biffle (Ford) azonos körben |
6. Jeff Gordon (Chevrolet) azonos körben |
A Chase-fázis élcsoportja: 1. Carl Edwards 2316 pont, 2. Tony Stewart 2313, 3. Kevin Harvick (Chevrolet) 2283 |
IRC
Remek hajrájának és a „hetes” szabálynak köszönhetően Andreas Mikkelsen nyerte meg az Intercontinental Rally Challenge idei kiírását. A norvég, aki a megelőző skóciai versenyen aratta élete első IRC-s diadalát, a dupla szorzójú ciprusi idényzárón is nyert, ezzel az élre vágott összetettben. Előnye mindössze másfél pont lett Jan Kopeckyvel szemben, aki hiába gyűjtött 183 egységet a 11 futam során, a hét legjobb ponteredmény alapján Mikkelsen vihette haza a pálmát.
A riválisok közül Thierry Neuville kiesett, az idényben három győzelmet arató Juho Hänninen pedig csak a 16. helyen végzett az aszfalton és murván futott Ciprus Ralin – utóbbinak meg kellett elégednie a harmadik hellyel a pontversenyben. Az IRC 2011-es szezonjának legjobb magyar versenyzője, Aschenbrenner György a 21. helyen végzett, nyolc pontot szerezve.
Az IRC-ralibajnokság 11. versenye, Ciprus (Pafosz) |
1. Andreas Mikkelsen (norvég, Skoda) 2:25:18.5 óra |
2. Jan Kopecky (cseh, Skoda) 1:40.5 perc hátrány |
3. Patrik Sandell (svéd, Skoda) 2:54.8 p h. |
4. Karl Kruuda (észt, Skoda) 4:23.0 p h. |
5. Freddy Loix (belga, Skoda) 5:05.4 p h. |
6. Matthias Kahle (német, Skoda) 7:48.9 p h. |
…21. Vizin László (magyar, Subaru) 24:49.3 p h. |
…25. Puskádi János (magyar, Honda) 43:30.1 p h. |
Az élcsoport (végeredmény): 1. Andreas Mikkelsen 153.5 pont, 2. Jan Kopecky 152, 3. Juho Hänninen (finn, Skoda) 125 |