INDYCAR
A hétvégén (a sorozat történetében utoljára) Japánba látogatott az IndyCar mezőnye, a győzelmet a 26-odszor nyerő új-zélandi Scott Dixon szerezte meg. A legelégedettebb mindazonáltal a második helyen leintett Will Power lehetett, aki a bajnokságban átvette a vezetést az ezúttal csak nyolcadik Dario Franchittitől; utóbbit megbüntették, mert nekiment Ryan Briscoe négykerekűjének. Power előnye 11 pont, az idényből két – oválpályás – verseny (október 2., Kentucky; október 16., Las Vegas) van még hátra.
„Mindössze annyi a dolgom, hogy előtte (Franchitti) végezzek az utolsó két futamon, és akkor megnyerjük a bajnokságot" – árulta el a bajnoki cím tervezett receptjét Power a leintés után. Ehhez alighanem nemcsak skót riválisának, hanem a most győző, pontversenyharmadik Dixonnak is lesz majd egy-két szava. Érdekes, hogy az Indy Japan leggyorsabb versenyköre a 2008-ban GP2-es bajnoki címet nyerő, 14 start erejéig egykor a Formula–1-ben is megforduló olasz Giorgio Pantano nevéhez fűződött, aki idén harmadszor, pályafutása során csupán ötödször indult az IndyCar-szériában.
INDY JAPAN 300, AZ INDYCAR-SOROZAT 15. ÁLLOMÁSA, MOTEGI (63 KÖR) | |
1. Scott Dixon (új-zélandi, Target Chip Ganassi Racing) | 1:56:41.0107 óra |
2. Will Power (ausztrál, Team Penske) | 3.4375 mp hátrány |
3. Marco Andretti (amerikai, Andretti Autosport) | 4.4782 mp h. |
4. Alex Tagliani (kanadai, Sam Schmidt Motorsports) | 5.5913 mp h. |
5. Oriol Servia (spanyol, Newman/Haas Racing) | 6.1621 mp h. |
6. Sébastien Bourdais (francia, Dale Coyne Racing) | 6.6399 mp h. |
Az élcsoport: 1. Will Power 542 pont, 2. Dario Franchitti (brit, Target Chip Ganassi Racing) 531, 3. Scott Dixon 483 |
NASCAR
Esőzés miatt hétfőre halasztották az első számú NASCAR-széria vasárnapra tervezett chicagói viadalát. A Sprint-kupa úgynevezett playoff-fázisának (Chase) 2004-es bevezetése óta ez az első Chase-futam, amelynek rajtját egy nappal eltolták. 2007-ben Kansasben csak megszakították a versenyt, miután annak közepén hatalmas eső zúdult a pályára, majd a folytatást követően az utolsó 57 kört nem futották le sötétedés miatt.
A mára halasztott száguldást a bajnokság negyedik helyén álló Matt Kenseth kezdheti meg a pole-ból. Három héten belül ez már a második alkalom, hogy eső miatt versenyt kellett halasztani a Sprint-kupában, ezt megelőzően a szeptember 4-ei atlantai viadal csúszott két napot.
RENAULT-VILÁGSOROZAT
Két futammal (október 8–9., Catalunya) a szezon vége előtt Robert Wickens mindössze két egységgel vezet Jean-Eric Vergne-nyel szemben a Renault-világsorozat pontversenyében, ami különösen izgalmas idényzárót sejtet. A híres franciaországi Paul Ricard-pályán rendezett hétvégi viadalokon utóbbi sofőr, illetve Alexander Rossi diadalmaskodott.
A WORLD SERIES BY RENAULT 14. FUTAMA, PAUL RICARD (25 KÖR) | |
1. Jean-Eric Vergne (francia, Carlin) | 47:47.373 perc |
2. Robert Wickens (kanadai, Carlin) | 4.455 mp hátrány |
3. Brendon Hartley (új-zélandi, Gravity-Charouz Racing) | 4.907 mp h. |
A WORLD SERIES BY RENAULT 15. FUTAMA, PAUL RICARD (23 KÖR) | |
1. Alexander Rossi (amerikai, Fortec Motorsport) | 47:12.356 perc |
2. Daniel Ricciardo (ausztrál, ISR) | 4.416 mp hátrány |
3. Jean-Eric Vergne (francia, Carlin) | 5.800 mp h. |
Az élcsoport: 1. Robert Wickens 216 pont, 2. Jean-Eric Vergne 214, 3. Daniel Ricciardo 144 |
NÉMET TÚRAAUTÓ-BAJNOKSÁG
A 2004-es, 2007-es DTM-első Mattias Ekström nyerte meg a vasárnapi oscherslebeni esőversenyt a német túraautó-bajnokságban, ennek ellenére a második helyen befutó Martin Tomczyk lett a nap igazi nyertese. Nemcsak azért, mert a német a 14. starthelyről elrugaszkodva kapaszkodott fel a dobogó második fokára, hanem azért is, mert nyolc ponttal növelte előnyét összetettben, a korábbi éllovas Bruno Spengler ugyanis három körrel a vége előtt kiesett, így – bár 13.-ként rangsorolták – pont nélkül zárt (a kanadai először maradt nullapontos az idényben). A hármas Audi-sikert az olasz újonc, az egymás után másodszor harmadik Edoardo Mortara tette teljessé. A bajnokságból két futam van hátra: október 2-án Valenciában, október 23-án Hockenheimben körözik a mezőny.
A NÉMET TÚRAAUTÓ-BAJNOKSÁG 8. VERSENYE, OSCHERSLEBEN (45 KÖR) | |
1. Mattias Ekström (svéd, Audi) | 1:16:14.996 óra |
2. Martin Tomczyk (német, Audi) | 42.167 mp hátrány |
3. Edoardo Mortara (olasz, Audi) | 43.346 mp h. |
4. Gary Paffett (brit, Mercedes) | 53.184 mp h. |
5. Christian Vietoris (német, Mercedes) | 53.873 mp h. |
6. Mike Rockenfeller (német, Audi) | 54.795 mp h. |
Az élcsoport: 1. Martin Tomczyk 58 pont, 2. Bruno Spengler (kanadai, Mercedes) 49, 3. Mattias Ekström 39 |