Power tervez - ki végez bajnokként?

H. T.H. T.
Vágólapra másolva!
2011.09.19. 17:11
null
Will Power a pontverseny élére állt (Fotó: indycar.com/Chris Jones)
Címkék
A Nemzeti Sport Online tavasszal indított sorozatában hétről hétre beszámol a nemzetközi autós és motoros viadalok eseményeiről – mai összeállításunkban az IndyCar, a Renault-világsorozat és a német túrakocsi-bajnokság aktuális versenyeiről tudósítunk. A NASCAR első számú szériájának futamáról nem, azt ugyanis a nagy eső miatt elhalasztották.

INDYCAR

A hétvégén (a sorozat történetében utoljára) Japánba látogatott az IndyCar mezőnye, a győzelmet a 26-odszor nyerő új-zélandi Scott Dixon szerezte meg. A legelégedettebb mindazonáltal a második helyen leintett Will Power lehetett, aki a bajnokságban átvette a vezetést az ezúttal csak nyolcadik Dario Franchittitől; utóbbit megbüntették, mert nekiment Ryan Briscoe négykerekűjének. Power előnye 11 pont, az idényből két – oválpályás – verseny (október 2., Kentucky; október 16., Las Vegas) van még hátra.

„Mindössze annyi a dolgom, hogy előtte (Franchitti) végezzek az utolsó két futamon, és akkor megnyerjük a bajnokságot" – árulta el a bajnoki cím tervezett receptjét Power a leintés után. Ehhez alighanem nemcsak skót riválisának, hanem a most győző, pontversenyharmadik Dixonnak is lesz majd egy-két szava. Érdekes, hogy az Indy Japan leggyorsabb versenyköre a 2008-ban GP2-es bajnoki címet nyerő, 14 start erejéig egykor a Formula–1-ben is megforduló olasz Giorgio Pantano nevéhez fűződött, aki idén harmadszor, pályafutása során csupán ötödször indult az IndyCar-szériában.

INDYCAR
INDY JAPAN 300, AZ INDYCAR-SOROZAT 15. ÁLLOMÁSA, MOTEGI (63 KÖR)
1. Scott Dixon (új-zélandi, Target Chip Ganassi Racing) 1:56:41.0107 óra
2. Will Power (ausztrál, Team Penske) 3.4375 mp hátrány
3. Marco Andretti (amerikai, Andretti Autosport) 4.4782 mp h.
4. Alex Tagliani (kanadai, Sam Schmidt Motorsports) 5.5913 mp h.
5. Oriol Servia (spanyol, Newman/Haas Racing) 6.1621 mp h.
6. Sébastien Bourdais (francia, Dale Coyne Racing) 6.6399 mp h.
Az élcsoport: 1. Will Power 542 pont, 2. Dario Franchitti (brit, Target Chip Ganassi Racing) 531, 3. Scott Dixon 483

NASCAR

Esőzés miatt hétfőre halasztották az első számú NASCAR-széria vasárnapra tervezett chicagói viadalát. A Sprint-kupa úgynevezett playoff-fázisának (Chase) 2004-es bevezetése óta ez az első Chase-futam, amelynek rajtját egy nappal eltolták. 2007-ben Kansasben csak megszakították a versenyt, miután annak közepén hatalmas eső zúdult a pályára, majd a folytatást követően az utolsó 57 kört nem futották le sötétedés miatt.

A mára halasztott száguldást a bajnokság negyedik helyén álló Matt Kenseth kezdheti meg a pole-ból. Három héten belül ez már a második alkalom, hogy eső miatt versenyt kellett halasztani a Sprint-kupában, ezt megelőzően a szeptember 4-ei atlantai viadal csúszott két napot.

RENAULT-VILÁGSOROZAT

Két futammal (október 8–9., Catalunya) a szezon vége előtt Robert Wickens mindössze két egységgel vezet Jean-Eric Vergne-nyel szemben a Renault-világsorozat pontversenyében, ami különösen izgalmas idényzárót sejtet. A híres franciaországi Paul Ricard-pályán rendezett hétvégi viadalokon utóbbi sofőr, illetve Alexander Rossi diadalmaskodott.

RENAULT-VILÁGSOROZAT
A WORLD SERIES BY RENAULT 14. FUTAMA, PAUL RICARD (25 KÖR)
1. Jean-Eric Vergne (francia, Carlin) 47:47.373 perc
2. Robert Wickens (kanadai, Carlin) 4.455 mp hátrány
3. Brendon Hartley (új-zélandi, Gravity-Charouz Racing) 4.907 mp h.
A WORLD SERIES BY RENAULT 15. FUTAMA, PAUL RICARD (23 KÖR)
1. Alexander Rossi (amerikai, Fortec Motorsport) 47:12.356 perc
2. Daniel Ricciardo (ausztrál, ISR) 4.416 mp hátrány
3. Jean-Eric Vergne (francia, Carlin) 5.800 mp h.
Az élcsoport: 1. Robert Wickens 216 pont, 2. Jean-Eric Vergne 214, 3. Daniel Ricciardo 144


NÉMET TÚRAAUTÓ-BAJNOKSÁG

A 2004-es, 2007-es DTM-első Mattias Ekström nyerte meg a vasárnapi oscherslebeni esőversenyt a német túraautó-bajnokságban, ennek ellenére a második helyen befutó Martin Tomczyk lett a nap igazi nyertese. Nemcsak azért, mert a német a 14. starthelyről elrugaszkodva kapaszkodott fel a dobogó második fokára, hanem azért is, mert nyolc ponttal növelte előnyét összetettben, a korábbi éllovas Bruno Spengler ugyanis három körrel a vége előtt kiesett, így – bár 13.-ként rangsorolták – pont nélkül zárt (a kanadai először maradt nullapontos az idényben). A hármas Audi-sikert az olasz újonc, az egymás után másodszor harmadik Edoardo Mortara tette teljessé. A bajnokságból két futam van hátra: október 2-án Valenciában, október 23-án Hockenheimben körözik a mezőny.

DTM
A NÉMET TÚRAAUTÓ-BAJNOKSÁG 8. VERSENYE, OSCHERSLEBEN (45 KÖR)
1. Mattias Ekström (svéd, Audi) 1:16:14.996 óra
2. Martin Tomczyk (német, Audi) 42.167 mp hátrány
3. Edoardo Mortara (olasz, Audi) 43.346 mp h.
4. Gary Paffett (brit, Mercedes) 53.184 mp h.
5. Christian Vietoris (német, Mercedes) 53.873 mp h.
6. Mike Rockenfeller (német, Audi) 54.795 mp h.
Az élcsoport: 1. Martin Tomczyk 58 pont, 2. Bruno Spengler (kanadai, Mercedes) 49, 3. Mattias Ekström 39
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik