INDYCARINDYCAR
Hatvankét pontnyira nőtt a különbség a listavezető Dario Franchitti és az őt üldöző Will Power között az amerikai központú IndyCar-sorozat pontversenyében, miután előbbi második lett a vasárnapi mid-ohiói viadalon, utóbbi viszont csak a 14. A skót pilóta pályafutása során 50. alkalommal, ebben az idényben pedig már nyolcadszor állt dobogóra (csak Sao Paulóban, Indianapolisban, a texasi második futamon és Iowában nem került be az első három közé).
A versenyt megnyerőScott Dixon diadala mellé begyűjtötte a pole-t és a leggyorsabb kört is, sőt ő haladt az élen a legtöbb fordulón át, szám szerint ötvenen – ilyen jellegű mesternégyesre korábban csak Milwaukee-ban volt példa 2011-ben, Franchitti révén. A kétszeres bajnok Dixon 25. győzelmét aratta – ez a legtöbb 1996 óta.
HONDA INDY 200, AZ INDYCAR-SOROZAT 11. ÁLLOMÁSA, LEXINGTON (85 KÖR) | |
1. Scott Dixon (új-zélandi, Target Chip Ganassi Racing) | 1:48:46.9509 óra |
2. Dario Franchitti (brit, Target Chip Ganassi Racing) | 7.6508 mp hátrány |
3. Ryan Hunter-Reay (amerikai, Andretti Autosport) | 9.0784 mp h. |
4. Szato Takuma (japán, KV Racing Technology – Lotus) | 12.3062 mp h. |
5. Tony Kanaan (brazil, KV Racing Technology – Lotus) | 19.9748 mp h. |
6. Alex Tagliani (kanadai, Sam Schmidt Motorsports) | 20.6267 mp h. |
Az élcsoport: 1. Dario Franchitti 428 pont, 2. Will Power (ausztrál, Team Penske) 366, 3. Scott Dixon 335 |
NASCAR
Azok után, hogy szerdán túlélt egy tesztbalesetet, amely akár az életébe kerülhetett volna, vasárnap elsőként haladt át a célvonalon Brad Keselowski Dodge négykerekűjével a Sprint-kupa idei 21. versenyén.
Keselowski fittyet hányva az újabb veszélyre, fittyet hányva a fájdalomra, amely törött és erősen bedagadt bokájából sugárzott, aratta élete harmadik diadalát.
Az élboly aligha lehetne ennél sűrűbb összetettben: az ötödik Kevin Harvicket mindössze húsz egység választja el a legjobb 10-be immár tizennegyedszer bekerülő éllovastól, Carl Edwardstól.
GOOD SAM RV INSURANCE 500, LONG POND, A NASCAR-SZÉRIA 21. VERSENYE (200 KÖR) | |
1. Brad Keselowski (Dodge) | 3:37:35.791 óra |
2. Kyle Busch (Toyota) | 0.791 mp hátrány |
3. Kurt Busch (Dodge) | azonos körben |
4. Jimmie Johnson (Chevrolet) | azonos körben |
5. Ryan Newman (Chevrolet) | azonos körben |
6. Jeff Gordon (Chevrolet) | azonos körben |
Az élcsoport: 1. Carl Edwards (Ford) 720 pont, 2. Jimmie Johnson 711, 3. Kyle Busch 709 |
NÉMET TÚRAAUTÓ-BAJNOKSÁG
A svéd DTM-veterán, Mattias Ekström nyerte meg vasárnap a német túraautó-bajnokság idei hatodik futamát a Nürburgringen, amivel első győzelmét aratta 2011-ben. Ekström 2001 óta tekeri a kormányt a bajnokságban, ez volt a 108. rajtja és a 15. diadala – utóbbi tekintetében csak Bernd Schneider (36) és Gary Paffett (16) jobb nála. A svéd pilóta a viadalt megelőző hivatalos edzésen is elsőnek bizonyult, pályafutása során immár 18-adszor, ami azt jelenti, hogy – a 25 edzéselsőséggel büszkélkedő Schneider mögött – megerősítette második helyét a vonatkozó örökrangsorban.
Érdekesség, hogy a nürburgringi verseny leggyorsabb körét megfutó David Coulthard egy kör hátránnyal csupán a 17. (utolsó) helyen ért célba. A mezőny másik egykori Formula–1-es sofőrje, Ralf Schumacher ugyanakkor csak annyi kört tudott megtenni, amennyivel a skót lemaradt a győztestől – a német volt a verseny egyetlen kiesője...
A NÉMET TÚRAAUTÓ-BAJNOKSÁG 6. VERSENYE, NÜRBURGRING (49 KÖR) | |
1. Mattias Ekström (svéd, Audi) | 1:11:19.980 óra |
2. Bruno Spengler (kanadai, Mercedes) | 5.533 mp hátrány |
3. Mike Rockenfeller (német, Audi) | 7.906 mp h. |
4. Timo Scheider (német, Audi) | 13.977 mp h. |
5. Martin Tomczyk (német, Audi) | 15.656 mp h. |
6. Jamie Green (brit, Mercedes) | 17.841 mp h. |
Az élcsoport: 1. Bruno Spengler 47 pont, 2. Martin Tomczyk 40, 3. Timo Scheider 29 |