Sverre Isachsen semmit sem bízott a véletlenre Sosnován, ugyanis az időmérő edzés után az első két selejtezősorozatot is megnyerte, így a harmadikra már ki sem kellett futnia, a pole pozícióból várhatta a mindent eldöntő A-döntőt. A végfináléban pedig ellentmondást nem tűrő rajt-cél győzelemmel tette nyilvánvalóvá, megérdemelten lett ő a királykategória új kontinensbajnoka. A norvég népünnepélyt a ralis sztár Henning Solberg tette teljessé, aki az 5. helyen végzett a divízió 1-ben, Knut Ove Borseth pedig győzelemmel koronázta meg a múlt hét végén megszerzett Eb-címét.
A verseny egyetlen magyar résztvevője, a királykategóriában induló Fodor György értékelhető eredmény nélkül zárta a viadalt, miután az egész hétvége során technikai problémák hátráltatták. Mivel a Toyota Carina homologizációja az év végén lejár, ez volt Fodor utolsó versenye ezzel az autóval az Európa-bajnoki mezőnyben. A búcsú, meg kell hagyni, felejthetetlenre sikerült, a Carinának ugyanis a szombati második szabadedzésen volt még egy utolsó nagy fellobanása – méteres lángok csaptak fel az autó aljáról, amelyek jelentős károkat okoztak a motortérben.
A csapat – amelynek munkáját a hatszoros magyar bajnok Bánkuti Gábor és a háromszoros bajnok Harsányi Zoltán is segítette a hét végén – átszerelte az egész szombat éjszakát, és a vasárnapi első selejtezőre harcra kész állapotba hozta a Toyotát. Ám a második selejtezőben újra kísértett a technika ördöge, ezúttal a hajtóműben hibásodott meg valami, ez pedig már sajnos Fodor versenyének végét jelentette. A Carina vélhetőleg utolsó Európa-bajnoki futamára a jövő hét végi nyirádi autókrossz Európa-bajnokságon kerül sor, ahol Fodor ugyancsak az indulók táborát erősíti majd.
Divízió 1.: 1. Sverre Isachsen (norvég, Ford Focus), 2. Michael Jernberg (svéd, Skoda Fabia), 3. Pavel Koutny (cseh, Ford Fiesta), 4. Liam Doran (angol, Ford Fiesta), 5. Henning Solberg (norvég, Ford Fiesta), 6. Kjell Arne Smerud (norvég, Citroën Xsara). |
Divízió 1/A: 1. Eduard Leganov (orosz, VW Polo), 2. Ildar Rakmatulin (orosz, Renault Clio), 3. Mats Lysen (norvég, Renault Clio), 4. Timur Timerzsanov (orosz, Renault Clio), 5. Andreas Bakkerud (norvég, Renault Clio), 6. Zdenek Cermak (cseh, Skoda Fabia). |
Divízió 2.: 1. Knut Ove Borseth (norvég, Ford Fiesta), 2. Guino Kenis (belga, BMW 120), 3. Roman Castoral (cseh, Opel Astra). |
A 2009-es Európa-bajnokság végeredménye: |
Divízió 1.: 1. Sverre Isachsen (norvég, Ford Focus): 141 pont, 2. Michael Jernberg (svéd, Skoda Fabia): 132 pt, 3. Kenneth Hansen (svéd, Citroën C4): 110 pt. |
Divízió 1/A: 1. Mats Lysen (norvég, Renault Clio): 141 pont, 2. Eduard Leganov (orosz, VW Polo): 115 pt, 3. Timur Timerzsanov (orosz, Renault Clio): 114 pt. |
Divízió 2.: 1. Knut Ove Borseth (norvég, Ford Fiesta): 150 pont, 2. Jos Sterkens (belga, Ford Focus): 128 pt, 3. Guino Kenis (belga, BMW 120): 123 pt. |