A trükk tulajdonképpen az lett volna az Adidas részéről, hogy ha Twitteren valaki használja az új mez bemutatásánál is elővett „#DareToCreate”, vagyis nyers fordításban, „Merj alkotni!” hashtaget, annak a márka automatikusan válaszol a közösségi oldalon, és a neve felkerül az új trikóra.
Ezzel önmagában semmi probléma nem lett volna, ha a Twitter-felhasználók nem találták volna meg nagyjából öt másodperc alatt, hogyan lehet ezzel visszaélni.
Mivel ugyanis az Adidas robotja nem nézi, ki ír és mit, csak a hashtaget figyeli, elárasztották az internetet azok a bejegyzések, melyekben finoman szólva oda nem illő szavak voltak láthatóak, ezek pedig a márka hivatalos oldaláról érkeztek.
Az Adidas így például olyanokat írt az új Arsenal-mezre, mint hogy „Hitler ártatlan!”, de üdvözölték a csapatban Madeleine McCannt is, a brit kislányt, aki 2007 májusában, negyedik születésnapja előtt tűnt el, és a mai napig nem találták meg.
Az Adidas azóta hivatalosan bocsánatot kért az esetért, a kampányt pedig azonnali hatállyal felfüggesztették.