Az egy hete eltűnt Emiliano Sala átigazolási ügyével kapcsolatos kifizetéseknek az első részletét már el kellett volna utalnia a Cardiff Citynek az eladó FC Nantes bankszámlájára, ám ez nem történt meg, miután a walesiek az üggyel kapcsolatos minden kifizetést leállítottak.
A klub arra hivatkozik, hogy a játékosügynök Mark McKay egy 35 éves repülőgépen, egy nem biztos, hogy megfelelő jogosítvánnyal rendelkező, részmunkaidőben gázszerelőként dolgozó pilótával gondolta Cardiffba szállíttatni Salát.
A klub korábban egyértelműen kijelentette, hogy a játékos utaztatásáért semmilyen felelősség nem terheli, azt McKay intézte, és a kifizetéseket az átigazolással kapcsolatban felfüggeszti, amíg ki nem derül, hogy pontosan mi okozta a balesetet.
A walesi klub ugyanakkor azt mondta, amint a vizsgálatok véget érnek, már küldik is a franciáknak az első részletet, azt követően viszont jogi útra terelik az ügyet, mivel Sala balesete körülbelül 16 millió euró veszteséget jelent a klubnak.
Ez az összeg úgy jön ki, hogy Sala klubrekordot jelentő 17 millió eurós vételára a különböző szereplési és eredményességi bónuszokkal nagyjából 23 millió euróig szökhetne, s ehhez még jönne körülbelül 10 millió euró, ami a támadó bérét és egyéb juttatásait, s költségvonzatokat jelentené a walesieknek, s ennek csak a felét fedezi a biztosító.
FOLYTATÓDIK A KERESÉS |
A guernsey-i parti őrség csütörtökön beszüntette a keresést, ami nagy nemzetközi felháborodást váltott ki a szurkolókban és a család is követelte a keresés újraindítását. Végül a hétvégén folytatódott a keresés, ám ezt már közösségi finanszírozás segítségével indíthatta el Sala családja. Mintegy 300 000 font gyűlt össze, számos labdarúgó és híresség is adakozott. |
Szigetországi lapértesülések szerint a Cardiff City egy 21 millió eurós csomaggal biztosította játékosait a Lloyd’s biztosítótársaságnál, s a The Insurance Insider biztosítási szaklap úgy tudja, az argentin-olasz csatár nevét két nappal eltűnése után, január 21-én fel is vették a klub játékosainak biztosítotti listájára.
A 28 éves támadót szállító, 1984-ben gyártott repülőgépre szintén volt érvényes biztosítás, ám a Cardiff City jogászai elmondták: a repülőgéphez a klubnak semmi köze, a 35 éves Piper PA-46 Malibu típusú kisgép használatáért az utazást szervezőket, Sala menedzserét, Melissa N’Diayét és a fentebb már említett Mark McKayt terheli minden felelősség, ezért a vizsgálatok lezárása és az első részlet átutalása utáni pert minden bizonnyal ellenük indítja a klub.
A Cardiff a francia élvonalban szereplő FC Nantes-tól vette meg 17 millió euróért Emiliano Salát, aki 2015 nyarán egymillió euróért igazolt át a Girondins Bordeaux-tól a „kanárikhoz”. Az akkori váltáskor a két klub közötti szerződésbe belefoglalták, hogy a Bordeaux a csatár után a Nantes-nak kifizetendő átigazolási díj felét megkapja, vagyis most nagyjából 8.5 millió euró járnak a Girondins-nek.
A Presse Océan – egy nantes-i lap – szerint a Bordeaux már jelentkezett is a Nantes-nál, hogy a neki járó összeget követelje, ám a Girondins ezt határozottan cáfolta.
„Az FC Girondins de Bordeaux hivatalosan is cáfolja a Presse Océan azon értesüléseit, hogy a klub máris követelte volna részesedését Emiliano Sala átigazolása kapcsán. Ma, ilyen szomorú körülmények közepette a Girondins de Bordeaux szeretné támogatásáról biztosítani Sala családját és barátait” – áll a bordeaux-i klub közleményében.